AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Hvis du har noe negativt å si, mener jeg bare elver på nav, er snylter eller noe annet. Ikke gidd komenter! Saken er sånn at jeg har kronisk sykdom,noe som til tider kan gjøre det veldig slitsomt å ta buss o.l... Har hørt man kan søke nav om å få støtte til kjøreopplæring. Men har også hørt noe om rentefritt lån fra nav. Noen som har vært igjennom denne prosessen før ? Når jeg ringte nav viste ikke hu i andre enden mer enn det som hu kunne finne på nettet. Går på arbeidsavklaringspenger nå, om det har noe med saken å gjøre. Vil gjerne høre om dere har fått støtte til dette før, eller fått lån av nav.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Ts her! Beklagerfor skrivefeil. Skriver fra mobil og så ikke de før nå.
Mamma1 Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Jeg vet det er mulig å få 20000 rentefritt på nav, men det er aller siste utvei.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Litt OT, men hvordan skal du ha råd til innkjøp av bil og alle driftskostnadene om du ikke har råd til lappen? 1
Mascha Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Hvis du har noe negativt å si, mener jeg bare elver på nav, er snylter eller noe annet. Ikke gidd komenter! Saken er sånn at jeg har kronisk sykdom,noe som til tider kan gjøre det veldig slitsomt å ta buss o.l... Har hørt man kan søke nav om å få støtte til kjøreopplæring. Men har også hørt noe om rentefritt lån fra nav. Noen som har vært igjennom denne prosessen før ? Når jeg ringte nav viste ikke hu i andre enden mer enn det som hu kunne finne på nettet. Går på arbeidsavklaringspenger nå, om det har noe med saken å gjøre. Vil gjerne høre om dere har fått støtte til dette før, eller fått lån av nav. Litt rart at ho du snakka med ikkje sjekka nærmare opp i det og ringte deg tilbake? Kan du ikkje sende NAV ein e-post? Så får du svaret skriftleg? Det er jo uansett NAV som må vurdere dette.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Du kan selvfølgelig søke, men det har blitt veldig strengt hvem som får det innvilget. Legeerklæringen må beskrive ditt funksjonsnivå og anbefale bil fremfor andre transportmuligheter. Man kan gå støtte til førerkortopplæring, kjøp av bil og ombygging av bil. Man kan søke grunnstønad for drifttilskudd. Om man ønsker å levere bilen tilbake eller behovet/funksjonsnivået har endret seg før det har gått elleve år må bruker selv betale hele eller deler av sin gjeld til NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå