Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange bloggere reklamerer for Face mist, som skal sprayes i ansiktet for å "friske" det opp.

Fungerer det eller er det bare noe bloggere reklamerer for, for å få penger?

Hva gjør det? Kan man spraye det over sminke? Lukter det noe?

Skrevet

Godt spørsmål. Jeg tror det er viktig å skille mellom setting spray og face-mist, selv om det sistnevnte gjerne også brukes som det, f.eks oppå mineralsminke. (Det gjør det kanskje bittelitt mindre kakete etter min mening.)

Noen vil påstå det bare er vann på sprayflaske, men det inneholder gjerne visse mineraler og bl.a glyserol slik at det ikke virker tørkende slik rent vann ville gjort. Av merker har jeg bl.a prøvd Avène sin, La Roche Posay sin og Vichy sin. Glo Minerals og bl.a Dermalogica har også sine, og mange inneholder faktisk en del (u)naturlige ingredienser, som parfyme og planteekstrakter som faktisk ikke gjør en ting med huden, bortsett fra kanskje en allergisk reaksjon hvis man er sensitiv.

Så hvis du vil prøve en anbefaler jeg Avène sin, fås kjøpt på apoteket og virker veldig oppfriskende uten for mye tull. Jeg bruker også den etter ansiktsrens og før jeg påfører fuktighetskrem, for å gi litt fukt. Funker bra det. Også grei og ha på reiser, f.eks buss, togg, fly hvor luften er uttørkende - eller en varm solskinnsdag hvor man vil 'freshe' opp fjeset litt. Men på MEG holder ikke bare det, jeg må smøre meg litt etterpå med krem for å bli myk igjen.

Skrevet

Jeg forsøkte en fra The Body Shop og den luktet deilig av appelsin. Tror den inneholdt C-vitamin og litt andre ingredienser, blant annet noe for å binde fuktighet til huden.

Det føltes veldig deilig å spraye seg med på varme dager, MEN jeg fikk tidenes utbrudd i ansiktet. Aldri hatt noe lignende, men ansiktet mitt ble virkelig et pizzatryne. Absolutt alle porene tettet seg og jeg så ut som jeg var stukket av 1000 knott.

Årsaken spekulerer jeg i må være at produktet bandt fuktigheten inne i porene og nå når det ble kjempevarmt så fikk ikke porene puste eller svettet ut, og de ble blokkert.

Ville derfor brukt produktene med litt varsomhet! :)

Skrevet

Jeg forsøkte en fra The Body Shop og den luktet deilig av appelsin. Tror den inneholdt C-vitamin og litt andre ingredienser, blant annet noe for å binde fuktighet til huden.

Det føltes veldig deilig å spraye seg med på varme dager, MEN jeg fikk tidenes utbrudd i ansiktet. Aldri hatt noe lignende, men ansiktet mitt ble virkelig et pizzatryne. Absolutt alle porene tettet seg og jeg så ut som jeg var stukket av 1000 knott.

Årsaken spekulerer jeg i må være at produktet bandt fuktigheten inne i porene og nå når det ble kjempevarmt så fikk ikke porene puste eller svettet ut, og de ble blokkert.

Ville derfor brukt produktene med litt varsomhet! :)

Den rosa fra Body Shop er ikke bra for min hud heller. Tror ikke jeg tålte parfymen eller hva det nå er som er i den. Roseoljen, hvem vet?

Den fra Avene er derimot deilig.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har lyst til å prøve settingsprayen fra skindinavia og Urban Decay. Noen som har prøvd? =) Det er først og fremst setting sprays, men fungerer også slikt at det gjør fjeset mindre stramt. Har også hørt at man kan lage sin egen ansiktsspray av destillert vann og essensielle oljer, men jeg synes selv at rosevann funker ypperlig på å roe ned huden og låse inne fuktigheten i huden =)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Den rosa fra Body Shop er ikke bra for min hud heller. Tror ikke jeg tålte parfymen eller hva det nå er som er i den. Roseoljen, hvem vet?

Mange fra makeupalley klagde også på E-vitamin misten (den rosa) fra body shop. Er parfymelukten og irritasjon i huden som er mest nevnt, så tror ikke den er god for sensitiv hud nei :-/

Gjest Chillpill
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte også den rosa fra Body Shop i et anfall av "jeg er i utlandet, alt er billig og på salg"-feber, og synes den lukter godt, og har ikke reagert. Det kan for all del føles deilig å få en dusj i ansiktet på varme dager, men ærlig talt: dette er parfymert vann på flaske, spør du meg. Kan ikke merke noen effekt noen veier. Det selges så utrolig mye unødvendige hudgreier som vi kjøper over en lav sko. Serum, toner, face mist, nattkrem... Jeg nekter å tro at vi trenger alle disse greiene. Det er bare for å melke oss for penger.

PS: Og jada, jeg laget en tråd om BabyFoot for en drøy uke siden. Så jeg går på limpinnen selv. :)

Endret av Chillpill
Skrevet

Sånn som jeg ser det har face mists egentlig bare to funksjoner, det føles svalt og behagelig å spraye på, og kan ta vekk pudderlooken etter at du er ferdig sminket. Jeg liker veldig godt La Roche Posay sin, pleier å kjøpe reisestørrelsen, den varer lenge likevel og kan ha den med om det er varmt ute.

Så er det setting spray, disse er mer som hårspray for ansiktet, de skal sørge for at sminken sitter som støpr til du tar den av. Jeg klarte akkurat på hengende håret å sikre med Skindinavia Dance! rett før den gikk ut av produksjon. Jeg digger den, synes det er veldig synd at den ikke lages mer, vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg går tom. Får vel prøve en av de andre.

Til den som spurte om Urban Decay sin, jeg har hørt at den lages av Skindinavia, så tror den skal være bra :)

Skrevet

La Roche Posay sin er vel kanskje også uten noe som gjør at huden begynner å klø. Har solkrem fra det merket som er helt herlig. Må prøves! Takk for tips, Zinnia!

Gjest kittycat
Skrevet

Om det er så mange som blogger for det vil jeg tro det er for de er sponset eller får penger. Har ikke prøvd det, men vil nok tro at face mist er oppskrytt og unødvendig. Som chillpill sier er det jo omtrent parfymert vann på flaske.

Skrevet

Bruker bare uparfymerte. Deilig og oppfriskende.

Skrevet

Har lyst til å prøve settingsprayen fra skindinavia og Urban Decay. Noen som har prøvd? =) Det er først og fremst setting sprays, men fungerer også slikt at det gjør fjeset mindre stramt. Har også hørt at man kan lage sin egen ansiktsspray av destillert vann og essensielle oljer, men jeg synes selv at rosevann funker ypperlig på å roe ned huden og låse inne fuktigheten i huden =)

Jeg har den fra Urban Decay. det var å KASTE penger ut vinduet, og jeg skjønner IKKE hvorfor alle skryter den opp i skyene.

Den hjelper ingenting for meg, i hvert fall :)

Skrevet

Jeg synes Mac Fix + sprayen er veldig god. Bruker den etter jeg har påført mineralfoundation og jeg synes den gjør så sminken sitter bedre og lenger, i tillegg til at jeg ikke ser så tørr/puddrete ut. Men det er vel en settingspray. Har prøvd noen fuktighetssprayer også, men kan ikke si jeg merker noe fra eller til.. :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...