Gå til innhold

Forskudd på arv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søsken nr 1 fikk 500.000, Nr 2 fikk tilbud om forskudd på arv, men han ville ikke ha.

så var det meg da:

Moren min har alltid brukt meg som en hakkepinne. Så for at jeg skal få noe som helst, må jeg gjøre ting for det. Jeg er voksen, men hun kan finne på å si nedlatende ting som "Om du skal få forskudd på arv, så må du slutte å spise sjokolade". Jeg blir veldig flau på hennes vegne og har sagt ifra på en veldig tydelig måte at jeg ikke aksepterer at hun er sånn, men det synker aldri inn.

Jeg er den i familien som har slitt mest og trenger pengene sårt. Jeg vet at hun vet dette også.

Hvordan kan dere damer oppføre dere sånn?

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Jeg er ikke avhengi av arven, men setter meg ned å sukker over det en gang iblandt. Føler meg på en måte verdiløs i forholdet vårt på grunn av scenene hun lager.

Videoannonse
Annonse
Gjest barista
Skrevet

Ønsker du råd i situasjonen rundt denne arven og hvordan du skal forholde deg til det, eller råd og støtte rundt situasjonen vedr. din mor og oppførselen?

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du råd i situasjonen rundt denne arven og hvordan du skal forholde deg til det, eller råd og støtte rundt situasjonen vedr. din mor og oppførselen?

Begge deler.

Ts

Skrevet

Søsken nr 1 fikk 500.000, Nr 2 fikk tilbud om forskudd på arv, men han ville ikke ha.

så var det meg da:

Moren min har alltid brukt meg som en hakkepinne. Så for at jeg skal få noe som helst, må jeg gjøre ting for det. Jeg er voksen, men hun kan finne på å si nedlatende ting som "Om du skal få forskudd på arv, så må du slutte å spise sjokolade". Jeg blir veldig flau på hennes vegne og har sagt ifra på en veldig tydelig måte at jeg ikke aksepterer at hun er sånn, men det synker aldri inn.

Jeg er den i familien som har slitt mest og trenger pengene sårt. Jeg vet at hun vet dette også.

Hvordan kan dere damer oppføre dere sånn?

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Jeg er ikke avhengi av arven, men setter meg ned å sukker over det en gang iblandt. Føler meg på en måte verdiløs i forholdet vårt på grunn av scenene hun lager.

Her (ved den uthevede setningen) mistet du min sympati. Hva har din mor med alle andre damer å gjøre? Annet enn at hun er kvinne?

Du kan ikke kreve forskudd på arv, så den biten kan du ikke gjøre noe med.

Når det gjelder resten av forholdet til din mor så er det så godt som umulig å si noe særlig om på så tynt grunnlag. Så alt i alt ser jeg ikke noe mål og mening med det innlegget annet enn at du får ut litt frustrasjon.

• Liker 3
Skrevet

Sammentreff at det er en lignende tråd her idag, bare vinklet fra mors sitt ståsted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...