Gå til innhold

Innmarsj og utmarsj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi velge musikk på annlegg til innmarsj og utmarsj? Utmarsj er kanskje ikke like egnet, men har lyst på det til innmarsjen. Noen som skal ha det eller hadde det da de giftet seg?

Finnes det en oversikt på nettet hvor man kan høre de "vanlige" orgelselodiene folk velger? Har aldri vert i bryllup..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vi velge musikk på annlegg til innmarsj og utmarsj? Utmarsj er kanskje ikke like egnet, men har lyst på det til innmarsjen. Noen som skal ha det eller hadde det da de giftet seg?

Hvis du skal gifte deg i kirken får du mest sannsynlig ikke lov til det. Du kan derimot spørre om organisten kan spille melodien du ønsker deg, eller få tak i musikere som kan gjøre det. Live musikk egner seg alltid best.

Skal du gifte deg et annet sted må du forhøre deg med vigsler/lokalene. Vær forberedt på at du må bekoste teknikere og utstyr selv.

Finnes det en oversikt på nettet hvor man kan høre de "vanlige" orgelselodiene folk velger? Har aldri vert i bryllup..

Søk på inngangsmarsj på google, da dukker det opp masse forslag. Eller du kan kontakte organisten (eller en musiker) og få dem til å spille eksempler for deg som passer til lokalet/orgelet i kirken der du skal gifte deg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i sjømannskirke, og skal ha på anlegg(med mindre vi leier musikere, men det skal vi ikke).

Jeg har valgt to låter jeg tror nesten ingen andre har, den ene er en brudemarsj(dog i folkemusikkstil) og utmarsjen er en blueslåt faktisk(kjærlighetstekst). Sistnevnte er jeg litt usikker på hvordan de stiller seg til, men jeg håper de godtar det. Det er en ren kjærlighetslåt, og skiller seg jo ingenting fra eksempelvis Våren av Grieg som mange velger.

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...