Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag så så jeg en unge, kanskje 1 år eller noe, som satt i vogna på et kjøpesenter og drakk cola av tåteflaske.

Hva er egentlig poenget med å gi så små barn saft, godter og brus? Så små barn har vel ikke det behovet så lenge man ikke lærer dem til det. Bør man ikke vente lengst mulig med slikt?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vedder på at mor til barnet var under 20 år, og at barnet het en eller annen variant av Lucas/Leon/Chrisander/Leander.

Men ja, det er fullstendig unødvendig (og uansvarlig) å gi et så lite barn brus.

• Liker 17
Skrevet

Helt enig med AB over, helt unødvendig og idiotisk.

AnonymBruker
Skrevet

Vedder på at mor til barnet var under 20 år, og at barnet het en eller annen variant av Lucas/Leon/Chrisander/Leander.

Men ja, det er fullstendig unødvendig (og uansvarlig) å gi et så lite barn brus.

Med navn vet jeg ikke, men mora så nå mer ut som midten av 30-årene synes nå jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cola er den verste sorten man kan gi også. Vet dere hva som skjer om man legger en tann i cola og lar den ligge der over natten?

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere hva som skjer om man legger en tann i cola og lar den ligge der over natten?

Tannfeen gir deg kun en tier i stedet for tjue kroner?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Cola er den verste sorten man kan gi også. Vet dere hva som skjer om man legger en tann i cola og lar den ligge der over natten?

Den blir borte etter hva "alle" voksne sier.

http://www.coca-cola.no/nordic-corp/no_NO/pages/products/myths.html

Her er hva coca-cola selv sier.

Mange næringsmidler inneholder små mengder syre. Det samme gjelder også drikkevarer som kullsyreholdige brustyper, fruktjuice, kjernemelk og saft. En tann som legges i et glass med slike drikkevarer vil bli påvirket i emaljen. Dersom drikkevarene nytes på vanlig måte forsvinner ikke tennene. Spyttet sørger for at den naturlige syrebalansen i munnen gjenopprettes, og er viktig for å nøytralisere syreangrepet på tannemaljen. Derfor anbefaler vi ikke å smådrikke brus gjennom hele dagen, men i stedet er det riktigere for tennene å drikke i konsentrerte intervaller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig talt, stakkars unge.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Ikke det samme som når man lar den ligge i ketchup. I ketchup så råtner tannen vekk, i cola blir den bare småekkel å se på.

• Liker 4
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Mors alder har da vel ikke noe å si, det er like dumt uansett.

• Liker 2
Gjest tenåring
Skrevet

Med navn vet jeg ikke, men mora så nå mer ut som midten av 30-årene synes nå jeg.

Hvor gammel hun ser ut, kan så være. Husk at noen som er i 20-årene kan se ut som de er i 30-årene, og noen som er i 30-årene kan se ut som de er i 20-årene.

Ja, det er uansvarlig å gi barna godt og brus.

Jeg var 16 år da jeg fikk en lillesøster, og med årene ga jeg henne godt og brus innimellom når jeg passet henne,fordi vi skulle kose oss, og fordi jeg ville være snill.

Det var ikke ofte, da, men når jeg tenker tilbake på hvordan det var å ha en liten krabat i huset når man er i tenårene, og frem til man bli 20, skjønner jeg at man ikke tenker så langt...

Skrevet (endret)

Herregud, sluta döm unga mödrar! Ser lika många unga som gamla mödrar som är oansvarliga!

Nej, jag är inte väldigt ung själv.

Ps. Menar självklart att det är förfärligt att ge ett litet barn cola och liknande. Vet inte ens hur man kommer på tanken.. I tåteflaska också, då är det ju verkligen ett val som mamman tagit. Fy

Endret av Nusseli
  • Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er av den enkle og generelle oppfatning at fra en tåteflaske skal det kun komme mm/mme og vann. Jeg har litt den samme holdningen til tutekopp, men der kan jeg til nød akseptere saft/juice.

Søte drikker er altså noe jeg personlig mener er forbeholdt mennesker som kan drikke av "voksne" glass/kopper - som en generell pekepinn på når jeg synes det er greit at mitt barn kan få smake det som er ernæringsmessig ræl.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det på jobben også. Bittesmå barn som får pommes frites av foreldrene hver dag fordi "det er det eneste de liker."

• Liker 4
Gjest Violetta
Skrevet

Hvordan vet du at det var cola?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det var cola?

Gjennomsiktig tåteflaske med noe svart drikke opp i. Kan jo selvsagt vært kaffe, motorolje (eller ikke :gjeiper:), men jeg tipper bare på at det var cola.

• Liker 8
Skrevet

Rundt halv 8 en morgen da jeg var på bussen, satt en mor med sine tvillingunger i har-nettopp-begynt-å-snakke-alderen. Hun delte villig colaen sin med de to små. Ikke at det ville vært bedre hvis det var senere på dagen, men dette var altså om morgenen! Dessuten var hun nærmere 30 enn 20, så alderen på foreldrene har ikke alltid mye å si. Det er rett og slett foreldrenes uvaner som overføres til barna...

Skrevet

Kan ha vært solbærsaft, da. Jeg har drukket noen hjemmelagde varianter som var nærmest svarte selv om de var blandet ut.

• Liker 5
Gjest Violetta
Skrevet

Kan ha vært solbærsaft, da. Jeg har drukket noen hjemmelagde varianter som var nærmest svarte selv om de var blandet ut.

Var akkurat det jeg tenkte. Men det det var jo kjekkere om det var cola, da fikk fordommene påfyll.

Skrevet

Var akkurat det jeg tenkte. Men det det var jo kjekkere om det var cola, da fikk fordommene påfyll.

Helt enig! Det var litt smertefullt å nevne den litt mer sunne forklaringen. Kan vi si at det sikkert var hjemmelagd solbærsaft med altfor mye sukker? :popcorn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...