Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir oppsakt om noen uker nå, da bedriften skal nedlegges.

Er gravid i uke 20. Hadde dere kommet til og søkt ny jobb nå før perm ? eller gått arbeidsledig . Får sluttpakke dvs att vi har betalt til oktober. Det taes vell med i beregningen til fødselspengene? eller gjør det ikke det, da vi er oppsakt ? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk i vei.

Skrevet

Blir oppsakt om noen uker nå, da bedriften skal nedlegges.

Er gravid i uke 20. Hadde dere kommet til og søkt ny jobb nå før perm ? eller gått arbeidsledig . Får sluttpakke dvs att vi har betalt til oktober. Det taes vell med i beregningen til fødselspengene? eller gjør det ikke det, da vi er oppsakt ? :)

Du må jo være reell arbeidssøker for å få dagpenger, men hvor lett det blir å få jobb som gravid er jo en annen sak...

Dagpenger blir tatt med i beregningen av fødselspenger. Tror nok ikke sluttpakken blir tatt med, men dette er bare noe jeg tror som sagt.

For å få rett på foreldrepenger må du ha jobbet/hatt inntekt (som dagpenger eller sykepenger f.eks.) seks av de ti siste månedene før du går ut i permisjon.

Så jeg ville ikke bekymret meg, for foreldrepenger får du uansett. Så kan du jo sende ut søknader på de stillingene du virkelig ønsker, men ikke ha for stort håp.

Dessuten så kan du få dagpenger av foreldrepengene. Så du vil ikke slite voldsomt hvis du ikke får deg jobb med én gang foreldrepermisjonen er over.

Gratulerer med graviditeten og lykke til!

Skrevet

Takk for svar begge 2 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...