AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Jeg leter etter jobb for tiden og har funnet en stilling hos Vegvesenet som kundebehandler. Det jeg stusser på et utdanningskravet: For stillingen kreves utdanning fra høyskole med relevante fag, min. 2 år. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra de aktuelle fagområder og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes. Mulig jeg er blond, men hva slags utdanning er det snakk om?
Karmosin Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Hva skal man kundebehandle om, da? De aktuelle fagområdene som er nevnt må vel ha blitt spesifisert i kunngjøringen?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Hva skal man kundebehandle om, da? De aktuelle fagområdene som er nevnt må vel ha blitt spesifisert i kunngjøringen? Det står dette: Arbeidsoppgavene vil i hovedsak være: . kundebehandling innen trafikant og kjøretøyområdet . registrering av kjøretøy . førerkortsaker og saksbehandling etter vegtrafikkloven Andre oppgaver tilknyttet seksjonens arbeidsfelt må påregnes. Takk for svar!
Zzyzx Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Administrasjon og kanskje juridiske fag (offentlig rett)? Ikke nødvendigvis rettsvitenskap, men noe i den leia. Det er jo veldig diffust, så jeg mistenker at kravet til utdanning er satt der for å begrense søkermengden. Siden det kan fravikes, mener jeg. Endret 2. juni 2012 av Zzyzx
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Statens vegvesen, eller staten generelt setter utdanning ganske høyt, men det er nok ikke noen utdanning som er veldig mer relevant enn andre når det kommer til de arbeidsoppgavene her. Bortsett fra kontor/administrasjon o.l. Ingen jeg kjenner som jobber innenfor de arbeidsoppgavene har veldig relevant utdanning i hvert fall
Tracer Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Når utlysningen er diffus , kan du kontakte personen som er ansvarlig for utlysningen. spørr feks om hvilke type utdanning de er uteetter, om de kan utdype nærmere om arbeidsoppgavene ol...
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Det kreves høyere utdanning, men ikke en konkret utdanning. (Det er for å opprettholde og forsvare lønnsnivået bl annet.)
Kladd Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Jeg ville ringt og spurt! Da får du svar på det du lurer på (kanskje er det ikke noen vits en gang å bruke flere timer på å få sammen en jobbsøknad), i tilleegg til at du viser interesse og får "presentert" deg.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 Takk igjen for svar. Hadde uansett tenkt til å ringe, men ville høre om noen hadde noen innspill på hva de mener. Ser det på mange stillingsannonser at det kreves høyere utdanning, men at det er vanskelig å si hva de mer spesifikt de er ute etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå