Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at mitt navn er ola nordmann, og jeg er en ærlig og arbeiden fyr som betaler skatt og bidrar som alle oss andre. La oss si at ola nordmann åpner et brev et år der han finner ut at han må betale kroner 5.000 til staten i restskatt, han har også fått en betalingsfrist. Ola nordmann betaler disse 5.000 innen fristen og fortsetter sitt liv som vanlig.

Et år senere åpner ola nordmann nok en gang et brev fra staten, men til sin store overaskelse ser han at staten skylder ola nordmann 5.000 dette året. Ola nordmann leser også at pengene vil bli betalt en gang i juli/august/september, altså når det måtte passe for staten. Dette finner ikke ola nordmann seg i, staten skylder han penger. Han går ned på postkontoret og finner en giromal, denne fyller han ut, og setter en betalingsfrist på 14 dager. 14 dager går og ingen penger har dukket opp, ola normann sender en purring, og beløpet har nå steget litt. Slik forsetter det..

Hvorfor er ikke dette mulig?

Neste gang jeg får restsaktt skal jeg ringe nedover og si til dem at pengene kommer i juli/august/septemper en gang, jeg er usikker på når..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du betaler forskuddsskatt frivillig, og et av kriteriene du går med på er at du ikke kan få de igjen når du måtte ønske.

• Liker 2
Gjest J.Bourne
Skrevet (endret)

Haha!

Endret av J.Bourne
AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner jeg denne avtalen? Jeg vil ikke betale skatten på frivillig på forskdudd. Jeg har heller ikke signert noe avtale om dette. Jeg kjørte også i et rimelig stort hull i veien i går, noe som resulterte i at den ene demperen på bilen min ble ødelagt. Hvor kan jeg sende denne regninen? Jeg betaler åravgift og forventer at veier derfor skal leve opp til en viss standard.

Hvorfor er vi nordmenn så feige?

Skrevet

Hvor finner jeg denne avtalen? Jeg vil ikke betale skatten på frivillig på forskdudd. Jeg har heller ikke signert noe avtale om dette. Jeg kjørte også i et rimelig stort hull i veien i går, noe som resulterte i at den ene demperen på bilen min ble ødelagt. Hvor kan jeg sende denne regninen? Jeg betaler åravgift og forventer at veier derfor skal leve opp til en viss standard.

Hvorfor er vi nordmenn så feige?

Da tar du kontakt med skatteetaten og får deg et nytt skattekort med det trekket du vil ha.

Og verkstedregninga di kan du sende til stat eller kommune avhengig av om det er statlig eller kommunal vei. Dette dersom du kan dokumentere at det var hullet som forårsaket skaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...