AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Jobber i helsevesenet og sliter med raumatisk. Har derfor vært mye sykemeldt de siste 3 årene. Er under samme arb.giver - kommunen. Har brukt opp egenmld mine for i år og allerede hatt to uker sykemeldt fra lege. Hvor mye betyr dette for fremtidige jobber? jeg har tenkt å si opp jobben å gå over i psykiatrien, siden kroppen min ikke tåler slitasjen i dette pleieyrke jeg er nå. kan arbeidsgiver (evnt.kommunen) sjekke opp alt mitt fravær fra forrige arb.plass i kommunen? Ser de mye på dette evnt.? Om jeg ikke får en ny jobb i kommunen, kan arb.giver se fravær? mener og tror legen min kun har oversikt over dette? Og selfølgelig forrige arb.plass jeg var syk på... Hva er deres meninger om dette? Vil det få store konsekvenser senere i livet at man har vært mye sykemeldt? I fjor var jeg sykemeldt et halvt år pga utmattelsessyndrom...
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Klar fravær har mye å si! Ingen vi ansette noen som er mye vekke, det skaper frustrasjon og ustabilitet i avdelingen, og betyr mye mas for å få inn folk når du ikke kommer. Hvorvidt de innen kommunen kan se fraværet ditt er jeg ikke sikker på, men du trenger jo referanse fra nåværende sjef, og da vil vel han/hun si fra om at du er mye vekke (med mindre de er lei og vil bli kvitt deg). 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Jeg ville aldri ansatt noen som har en historie med høyt sykefravær, da jeg (og de fleste andre arbeidsgivere) helst ansetter folk for at de skal JOBBE. Selvsagt ser en potensiell arbeidsgiver på fraværet ditt, det er tross alt noe som sier en god del om deg som arbeidssøker.. 3
Gjest nicola Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Arbeidsgiver kan ikke se ditt fravær. Legen kan. Men om du gir referanser. kan de røpe det. Ingen grunn til bekymring så vidt jeg ser....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå