Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke bruke vanlig solkrem i ansiktet? Altså en som ikke er spesielt beregnet på ansikt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jo det kan du, men de med litt ømfintelig hud som lett får kviser kan oppleve å få skikkelig utbrudd av kviser. De beregnet på ansikt er litt mildere og skal være bedre mot ansiktshuden.

Sitat redigert bort

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Sophie-Ann, mod

Gjest Sjarmen
Skrevet

Jeg har alltid brukt vanlig solkrem i ansiktet, aldri hatt problemer med det, men det er nok individuelt hvordan man reagerer på sånne ting :) Du kan jo prøve å se hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet

Bare prøv. Jeg kan bruke enkelte solkremer i fjeset uten problemer, andre gir meg kviser. Cosmica er favoritten foreløpig.

Skrevet

Som de over her poengterer, hva man tåler i ansiktet er individuelt. Noen kan ha hva som helst uten å reagere, andre kan få kviser, bli blank og oppleve at solkremen "skaller" av. Med andre ord, prøv deg frem til hva du tåler. Men husk, huden i ansiktet og på brystet er tynnere enn den på resten av kroppen, det er der man først ser aldringstegn og mange har en annen hudtilstand i ansiktet enn på kroppen. Med andre ord, bruk gjerne høyere faktor på disse plassene og kjøp heller en egen solkrem til ansikt om du merker du reagerer eller får urenheter :)

AnonymBruker
Skrevet

det blir vell litt det samme som å bruke vanlig bodylotion i ansiktet?

Skrevet

det blir vell litt det samme som å bruke vanlig bodylotion i ansiktet?

Nettopp, det kan fungere når det kun er snakk om noen ganger, men som fast bruk ville jeg heller investert i en egen ansiktskrem (men jeg vet mange bruker bodylotion i ansikt og som er fornlyd med det). Solkrem bruker man gjerne ikke hver dag og bare noen mnd av året (for mange av oss), så da kan man stort sett fire litt på kravene de gangene, så fremt at det fungerer for en ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men når man bruker krem bergnet til kroppen i ansiktet kan det føre til tidligere aldring? eller er det helst det at man kan få uren hud osv?

Skrevet

Ikke tidligere aldring nei, men det kan medføre kviser, fet og blank hud eller i noen tilfeller at huden blir tørr, rød og sår, helt avhengi av hudtype og krem. For noen skjer det ingen ting, slikt er individuelt og noen tåler mer enn andre :) Men de fleste kroppskremmer gir ikke beskyttelse mot sol eller har anti-aging effekt, så du får heller ikke noen beskyttelse mot aldring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...