Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er naturlig askeblond og lar håret vokse ut i min naturlige farge nå. Farget håret gyllenbrunt for ca ett halvt år siden og det røde sitter godt igjen i tuppene, ønsker å bli kvitt det rødlige skjæret. som tittelen sier, vil disse blå/lilla shampooene kunne vaske vekk det rødlige i håret eller er de bare for blondiner?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen? virker som det rødlige i håret sitter veldig godt, vil helst gjøre minst mulig kjemisk med håret, så hadde håpet en shampoo kunne hjulpet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd, det funker ikke.

AnonymBruker
Skrevet

De vil ikke kunne vaske bort rødskjæret, men det vil muligens kunne dempe det bittelitt. Jo mørkere farge du har, jo vanskeligere er det. Men de kan gjøre håret litt kaldere selv om rødskjæret ikke nødvendigvis forsvinner. Gå i såfall for shampoer/kurer som er veldig pigmenterte. Det har funket litt på meg (men jeg brukte en del tid på det da - satt med blåshampo og blåkurer i håret minst en time).

AnonymBruker
Skrevet

De vil ikke kunne vaske bort rødskjæret, men det vil muligens kunne dempe det bittelitt. Jo mørkere farge du har, jo vanskeligere er det. Men de kan gjøre håret litt kaldere selv om rødskjæret ikke nødvendigvis forsvinner. Gå i såfall for shampoer/kurer som er veldig pigmenterte. Det har funket litt på meg (men jeg brukte en del tid på det da - satt med blåshampo og blåkurer i håret minst en time).

ok, hvilke anbefaler du?

så for å få vekk rødskjæret må man farge eller bleke da?

Skrevet

Jeg hadde en stund litt samme problem som deg TS, min naturlige farge var temmelig kald, men mørk askeblond, men jeg skulle farge en naturlig mørkeblond farge oppå for å jevne ut litt gammel farge nederst, og det ble bra, men jeg fikk et rødskjær som sto som kontrast til etterveksten. Jeg kjøpte flere lilla sjampoer og det ble nok dempet litt, dvs ikke fullt så varm rødfarge, men det var fortsatt en kontrast. Jeg tok så tiden litt til hjelp, dvs det falmet kanskje litt, men til slutt etter og ha pleiet håret en stund fikk jeg stripet det blondt hos frisør, og det var ikke før da jeg fikk et mye mer askete resultat som passet bedre naturlig.

Hvis du vil prøve lillasjampo kan jeg anbefale Fudge sin, den er effektiv, men man må ikke sitte med den i for lenge, da kan den naturlige fargen nesten få litt lillaskjær. Så føler jeg en del lillasjampoer faktisk sliter litt på håret, så man burde ikke gjøre det for mye. Håper det ordner seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske mange tråder her på forumet med forslag til blåshampoer, men av de jeg har prøvd og likt best er Redken silver shampo for men (altså er den egentlig for menn, men kvinner kan likegodt bruke den. Veldig pigmentert) veldig god. Men som Callisto83 sier så kan blåshampoer slite litt på håret (det er ikke nødvendigvis at de "sliter" på håret, men de kan virke uttørkende, og da virker hårer med en gang mere slitt), så jeg vil også anbefale deg Davines Alchemic Silver Conditioner, som er en balsam/hårkur med blåfarge - den virker på fargen, samtidig som den pleier. Liker'n ;-) Har hørt at Loreal også skal ha en shampo som er ganske pigmentert, men den har jeg ikke prøvd selv.

AnonymBruker
Skrevet

...og for å svare på det andre du spurte om: du må nok farge eller bleke for å få bort rødskjæret ja. Men når det gjelder brune farger så vil de ALLTID ha noe røde pigmenter i seg, uansett (her snakker jeg altså om brune farger man farger håret med, ikke naturlige, de kan godt være uten røde pigmenter). En brun kald farge (med mye ask) vil selvfølgelig kunne dempe rødskjær i stor grad og gjøre håret kaldere, men det vil alltid være noe røde pigmenter i fargen uansett. Dessuten har de kalde brunfargene en stor tendens til å falme veldig fort også, så rødskjæret kommer frem igjen. Så ja, å opprettholde en kald brun hårfarge (som ikke er naturlig) er desverre vanskelig, med mindre man vil farge håret hele tiden.

Når det gjelder bleking, så kan kan man derimot fjerne de røde pigmentene, så da vil det være mye lettere å få en kald hårfarge uten røde pigmenter.

Så jeg vet ikke helt hva du bør gjøre med håret ditt, det kommer an på hvor mye rødskjær du har, hvor forskjellig fargen i tuppene er fra din egen farge, hvor mye av håret som er farget, hvor mørkt/lyst håret ditt er osv. Det er absolutt verdt å prøve med blåshampoer/blåkurer (pass bare da på at du har det kun der håret ditt er farget - hvis du har det på din egen naturlige hårfarge kan det fort bli lilla/blått). Eventuelt går det kanskje an å legge en askfarge over der håret er farget for å dempe rødskjæret. Kanskje en ombre-aktig hårfarge hadde vært noe? Din egen hårfarge i bunnen, også bleke det gradvis lysere i lengdene (det vokser jo ut tilslutt uansett). Det får du isåfall høre med en frisør om :-)

AnonymBruker
Skrevet

sånn ombre-aktig farge, kan man få til det selv? går ikke til frisør, for mange dårlige erfaringer

AnonymBruker
Skrevet

det går vel an å farge håret selv sånn ombreaktig, men det er sikkert litt vanskelig å få til overgangen mellom lyst og mørkt..

AnonymBruker
Skrevet

det går vel an å farge håret selv sånn ombreaktig, men det er sikkert litt vanskelig å få til overgangen mellom lyst og mørkt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...