AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Jeg kjøpte meg solbriller for et par dager siden hos Synsam. Så fikk jeg et par nesten like i gave dagen etter, så jeg har lyst til å levere paret jeg kjøpte tilbake. Noen som vet hva slags policy optikerne har for å levere tilbake varer/solbriller? Jeg har kvitteringen og alt som følger med, men selve solbrillene har ingen merkelapp/klistremerker eller noe som skulle tilsi at de er nye (jeg har ikke tatt av noe, så det var ikke noe merkelapp på når jeg hadde den med hjem i posen, men det kan hende at det var noe merkelapper/klistremerker på som butikkdama tok av når jeg kjøpte dem, det vet jeg ikke). Har selvfølgelig ikke brukt dem, bare prøvd dem på hjemme, så de SER jo nye ut, bortsett fra litt fingermerker her og der. Noen som vet? :-)
Athene Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Du har ikke loven på din side, etter forbrukerkjøpsloven er en solgt vare solgt. Med mindre det er vesentlige mangler. Men det kan jo være at kjeden/butikken har en forbrukervennlig policy, eller velger å være snille. Men husk at åpent kjøp, som pengene tilbake, er veldig uvanlig.
Noteknekk Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Det vanlige hos optikere er at du ikke kan få pengene tilbake, men er de snille får du muligheten til å bytte varen i en annen vare til samme pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå