Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har en bachelor i psykologi, hva jobber dere med? Har dere jobb, eller har dere studert mer?

Jeg fullfører min bachelor i psykologi nå i vår, og er litt usikker på fremtiden. Har søkt meg inn på master, men vet ikke helt om jeg orker å studere mer. Så derfor lurer jeg på hvilke muligheter jeg nå har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva slags bachelor i psykologi har du?

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har "bare" en generell bachelor.

Har vurdert å jobbe som assistent på sykehjem eller liknende, men føler at det ligger litt utenfor mitt felt og ikke minst mine interesser.

Vil en bachelor i psykologi være attraktivt i skoler, f.eks. som assistent for elever med ulike behov?

Skrevet (endret)

Jeg har "bare" en generell bachelor.

Har vurdert å jobbe som assistent på sykehjem eller liknende, men føler at det ligger litt utenfor mitt felt og ikke minst mine interesser.

Vil en bachelor i psykologi være attraktivt i skoler, f.eks. som assistent for elever med ulike behov?

Nå svarer jeg kun ut fra det jeg vet, så om noen vil rette på meg, så må de gjerne det.

Jeg tviler på at en bachelor i psykologi vil kvalifisere seg til arbeid med vanskeligstilte elever. Og jeg kan si at jeg har flere venninner som har jobbet som assistent på sykehjem/gamlehjem, og de er uten relevant utdanning, som en bachelorgrad.

Du kan jobbe som saksbehandler eller lignende i NAV? Kanskje i noen tilfeller som miljøterapeut?

Hva kunne du tenkt deg å jobbe med? :)

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ikke ferdig utdannet, så er "kun" på jakt etter en jobb i en liten periode, f.eks i 6 til 12 mnd. Saksbehandler i Nav hadde kanskje vært noe.

Jeg føler at jeg er litt lei av studier, og ønsker derfor å vente litt før jeg starter med en master, sånn at jeg er motivert. Tror det kan være lurt.

Miljøterapeut, hvor kan man jobbe som det?

:)

Skrevet (endret)

Det var noe som poppet inn i hodet mitt. Jeg husker en med bachelor i psykologi jobbet som det, og hvis du søker på nav.no eller finn.no, så finner du nok noen treff!

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...