Gå til innhold

Barnevakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å tjene litt ekstra penger og det virker som at barnevakt i helger kunne vært noe. Jeg er 25 år og er student. Har en noenlunde fin leilighet i et attraktivt område.

Jeg har dessverre veldig lite erfaring med barn, men jeg er snill, oppegående og ser etter behovene hver enkelt skulle ha. Det er en del barnefamilier i nærheten av den mer urbane sorten med et eller to barn.

Ville det vært aktuelt å sette opp en lapp i nærbutikken om dette, eller er foreldre langt mer kresen til hva de anser for å være en trygg barnevakt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan alltids prøve. Jeg personlig hadde ikke overlatt mine barn til ukjente, men det kan jo hende det bare er meg som er sær ;)

• Liker 1
Gjest loren
Skrevet

Jeg har ei som vi ikke kjente før hun starta som barnevakt. Har ikke familie her, så om jeg skulle fått ting til å gå opp tidsmessig måtte jeg finne noen.

Jeg snakket med noen hun hadde sittet barnevakt for før (fikk refeeranser fra henne), og møtte henne i et par timer sammen med barnet mitt før første gangen de skulle være alene. Magefølelsen min var god, og hun er nå en god ressurs for oss når vi trenger hjelp i hverdagen.

Første gangen hun passet han ringtes vi flere ganger (Jeg var på jobb så var borte i 8 timer).

Jeg ville ikke overlatt et barn som ikke kan snakke til en jeg ikke kjente, men når magefølelsen min og inntrykket var så godt og jeg vet at guttungen sier fra når han er misfornøyd, så gikk vi for denne løsningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må tydeligvis begynne et sted og få meg referanser! :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men da jeg bodde i Oslo meldte jeg meg inn i et barnevakt-formidlingsbyrå, og fikk masse jobber gjennom dem.

Tror det het Oslo barnevaktformidling. Da var jeg intervju hos dem, og så ringte de meg når det var noen som trengte meg. Fikk mange faste familier etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Når er det mest "populært" å ha barnevakt? Jeg kunne gjerne tenke meg helger og ettermiddager, noen ganger er jeg tilgjengelig på hele fredager.

Har ekstra soverom, så et barn kan godt overnatte, vet ikke om dette er vanlig? Jeg ser for meg at hvis foreldre vil ut og spise middag, så blir det litt dumt å hente barnet kl 2. Går alltids an å være hos barnet, men da vil jeg helst være barnevakt hos noen i nærheten sånn at jeg bare kan spasere hjem etterpå.

*fersk*

Skrevet

Min erfaring er at de fleste vil at barnevakten kommer hjem til dem. Da har barnet sine egne ting og føler seg tryggere, og det er også lettere å være barnevakt når du kan legge barnet i sin egen seng på natta. Jeg har sjelden hørt om at barnevakten har barnet hjemme hos seg selv på natta unntatt hvis det er snakk om venner/familie.

Hva med å få deg noen vikartimer i en barnehage/SFO først? Da kan du vise til litt erfaring med barn i hvertfall.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...