Gjest Linda Linda Skrevet 3. februar 2004 #1 Skrevet 3. februar 2004 ... ville du plassert behovet/ønsket om å få barn? Hvilke forutsetninger legger du til grunn?
Gjest Madley Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Tror du må repetere lagene i pyramiden...
Gjest Fighter Skrevet 3. februar 2004 #3 Skrevet 3. februar 2004 Det går vel under selvrealisering, og er vel muligne den tredje etasjen. Husker ikke helt.
Gjest Hilde K S Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 Selvrealisering. Kanskje. Er ikke ønske om å få barn i grunnen umulig å plassere inn i behovspyramiden?
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #5 Skrevet 3. februar 2004 Selvrealisering. Kanskje. Er ikke ønske om å få barn i grunnen umulig å plassere inn i behovspyramiden? alle ønsker kan vel plasseres i den pryamiden?
Gjest Starya Skrevet 3. februar 2004 #6 Skrevet 3. februar 2004 Det kan de nok, men hvor de havner vil vel variere fra person til person.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #7 Skrevet 3. februar 2004 Å få barn ville jeg plassert nederst. Det er jo en av, om ikke den, drivkraften i oss som gjør at det blir flere generasjoner av oss. Vi er skapt for å reprodusere oss.
Gjest Fighter Skrevet 3. februar 2004 #8 Skrevet 3. februar 2004 Å få barn ville jeg plassert nederst. Det er jo en av' date=' om ikke den, drivkraften i oss som gjør at det blir flere generasjoner av oss. Vi er skapt for å reprodusere oss.[/quote'] FEIL! Mange mennesker går gjennom livet uten å få barn, mange mennesker går til og med gjennom livet uten sex. De kan ha helt fine lkiv for det. Den enderste er så vidt jeg husker basisbehovene, mat klær, tak over hodet. Å få barn kan ikke likestilkles med å spise.
Gjest Hilde K S Skrevet 3. februar 2004 #9 Skrevet 3. februar 2004 alle ønsker kan vel plasseres i den pryamiden? Er det SELVrealisering å få barn?
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #10 Skrevet 3. februar 2004 nederst har du behov for mat, vann, varme osv deretter kommer trygghet osv så kommer kjærlighet, vennskap osv deretter kommer selvrealiseringstrinnet.. der jeg mener barn hører hjemme for hvem vil vel få barn om man ikke har de tre trinnene nedenfor???
Gjest Hilde K S Skrevet 3. februar 2004 #11 Skrevet 3. februar 2004 Er ikke Maslows behovspyramide den pyramiden med basale, fysiske behov nederst, sosial trygghet i midten og åndelig selvrealisering på toppen? Mange får barn uten å ha alle disse behovene dekket. Synes å huske at denne modellen har blitt brukt til å vise at man ikke kan nå toppen på pyramiden, for der vil alltid være behov for noe. For mange vil det kanskje gå inn under sosial trygghet å få barn? Man er lik de andre i set sosiale miljøet man befinner seg?
Gjest sexysadie Skrevet 3. februar 2004 #12 Skrevet 3. februar 2004 I vesten kommer barn in under kategorien Selvrealisering.
Miranda Skrevet 3. februar 2004 #13 Skrevet 3. februar 2004 alle ønsker kan vel plasseres i den pryamiden? Det mener jeg også. Og ønske om å få barn ville jeg ha plassert under selvrealisering.
Gjest sexysadie Skrevet 3. februar 2004 #14 Skrevet 3. februar 2004 Det mener jeg også. Og ønske om å få barn ville jeg ha plassert under selvrealisering. DEt blir slik her i vesten ja, mens i den tredje verden så kommer de under #noe annet# fordi der er familien fremdeles en reproduserende enhet og man trenger barna og den arbeidskraft de gir.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #15 Skrevet 3. februar 2004 Det går vel under selvrealisering' date=' og er vel muligne den tredje etasjen. Husker ikke helt.[/quote'] Det var ikke et spørsmål med et konkret svar, men et forsøk på å få dere til å "filosofere".
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #16 Skrevet 3. februar 2004 :o Selvrealisering å få barn? Ærlig talt, det er da ikke de samme behovene som dekkes ved å få barn som gjennom å lære seg å brodere eller å bytte jobb. Det å få barn er den direkte konsekvensen av å ha sex, og vi har seksuelle drifter fordi vi skal få barn, så jeg står helt fast på at det er et grunnleggende behov og nederst i pyramiden. Selvrealiseringen hva angår barn kommer etter min mening ikke før man begynner å sende dem på fotbalskole for at kanskje de skal bli den gode fotballspilleren man selv aldri ble etc, eller man oppdrar ungene for å bruke dem i sitt eget image. Men det er noe helt annet enn det å få barn.
Gjest sexysadie Skrevet 3. februar 2004 #17 Skrevet 3. februar 2004 Gjest. Tror du bør lese litt mere av tråder og innlegg her inne så vil du nok forstå at det å få barn har alt med selvrealisering å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #18 Skrevet 3. februar 2004 Gjest. Tror du bør lese litt mere av tråder og innlegg her inne så vil du nok forstå at det å få barn har alt med selvrealisering å gjøre. Vet du, du er så påståelig og ignorant at jeg får helt mark av å lese svarene dine!! Snakker om ting du ikke vet noe om og tror du har fasiten på det meste. Er du sånn eller bare later du som her inne? Forøvrig trenger man ikke lese på KG for å svare på sånt, det holder fint at man er i live og har sanser som fungerer.
Gjest sexysadie Skrevet 3. februar 2004 #19 Skrevet 3. februar 2004 ym"]Vet du' date=' du er så påståelig og ignorant at jeg får helt mark av å lese svarene dine!! Snakker om ting du ikke vet noe om og tror du har fasiten på det meste. Er du sånn eller bare later du som her inne? .[/quote']
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå