Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg trenger tips til en god ansiktskrem til sensitiv og fet hud, gjerne en krem med litt mattende effekt da t-sonen er litt glinsende. Akkurat nå bruker jeg La Roche Posay sin krem, men jeg ønsker å prøve et annet merke da jeg synes huden blir mer fet av den.

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville brukt en gele-krem, de inneholder ikke så mye fett, og resultatet blir ikke så skinnende.

Selv bruker jeg Make a difference, Skin rejuvenating treatment fra Origins. Den gir masse fukt (ikke fett), og et ikke-skinnende resultat.

Kremen (og Origins-produkter generelt) inneholder ikke parfyme, parabener, ftalater, mineraloljer, parafin, dyreingredienser m.m., og de passer godt til sensitiv hud.

Generelt har jeg bare gode erfaringer med produkter fra Origins, og vil anbefale det merket. Du finner det i parfymerier.

Edit: skrivefeil

Endret av Grønt blad
Skrevet

Takk for tips!

Det merket ser veldig interessant og lovende ut. Det skal jeg definitivt gjøre ytterligere research på! :)

Skrevet

Flere tips mottas med takk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Md Formulations sin dagkrem med solfaktor 20 er god. Ellers kan du jo prøve Hydra floral emulsion fra Decleor. Tror begge de to skal være egnet også for sensitiv hud.

• Liker 1
Skrevet

Angående det med solfaktor er det kanskje greit å påpeke at alle ansiktsprodukter som inneholder solfaktor kan gi deg allergiske reaksjoner hvis du har sensitiv hud, da de inneholder en god del kjemikalier. Solfaktor er ikke noe som vokser i naturen, dessverre! Selv tåler jeg ikke noe særlig solkrem i ansiktet, og kjøper alt sånt på apotek. Jeg har også sensitiv hud (tåler nesten ikke noe sminke pga kjemikaliene og parfymen) med fet t-sone.

Jeg ville gått på et apotek, der finner de det som passer best til hudtypen din, samtidig som du kan være trygg på at alt du kjøper der blir testet grundig før de kommer i hyllene. :goodbye:

Skrevet

Md Formulations sin dagkrem med solfaktor 20 er god. Ellers kan du jo prøve Hydra floral emulsion fra Decleor. Tror begge de to skal være egnet også for sensitiv hud.

Angående det med solfaktor er det kanskje greit å påpeke at alle ansiktsprodukter som inneholder solfaktor kan gi deg allergiske reaksjoner hvis du har sensitiv hud, da de inneholder en god del kjemikalier. Solfaktor er ikke noe som vokser i naturen, dessverre! Selv tåler jeg ikke noe særlig solkrem i ansiktet, og kjøper alt sånt på apotek. Jeg har også sensitiv hud (tåler nesten ikke noe sminke pga kjemikaliene og parfymen) med fet t-sone.

Jeg ville gått på et apotek, der finner de det som passer best til hudtypen din, samtidig som du kan være trygg på at alt du kjøper der blir testet grundig før de kommer i hyllene. :goodbye:

Takk for tips dere!

Jeg er også veldig opptatt av at kremene skal inneholde naturlige ingredienser og at de skal være fullstendig fri for parabener etc. Det er et viktig aspekt.

Det høres ut som om vi har ganske "lik" hud, thea. Jeg kan kun bruke øyesminke fra Clinique da jeg reagerer på alt annet jeg har prøvd. Videre har jeg også fet t-sone samt at jeg har fått noe uren hud og milier. Kan jeg spørre hvilket merke du bruker?

Som nevnt over bruker jeg per dags dato merket La Roche-Posay som jeg kjøper på apoteket. Jeg er veldig fornøyd med merket (reagerer ikke på det), men tror jeg skal se meg om etter en annen ansiktskrem som imøtekommer min hud på en litt bedre måte. :)

Skrevet

Sensilis sin glacier essence gel-krem kan være ett alternativ, denne er super til normal og fet hud da den gir mye fukt, men ikke fett og heller ikke er poretilstoppende. Hele sensilismerket er laget for sensitiv hud :)

MD er nevnt over og den kan være ett alternativ, men decleor ville jeg vært litt forsiktig med (prøv i allefall en liten prøve før du kjøper stor pakke) ettersom mange med sensitiv hud kan reagere på produkter som har så mye naturlige og lite bearbeidede ingredienser. De er gode og i utgangspunkt milde, men sammen man rene naturlige ingredienser noen ganger bli for mye for sensitiv hud ;)

Gjest Nanne70
Skrevet

Søsteren min har sensitiv blandingshud, og hun sverger til produktene fra REN Skincare. I følge hjemmesidene deres inneholder produktene ikke:

Synthetic fragrance, pore-blocking petrochemicals, sulfate detergents, synthetic colours, animal ingredients * and parabens.

In addition, REN products do not contain potential irritants including: glycols and diglycols (such as propylene glycol), PEG's, PPGs, urea, D.E.A, T.E.A, PABA and other synthetic sunscreens, aliphatic alcohols/hydrocarbons, phthalates, fumarates, amines, alkanolamines, synthetic AHAs/BHAs, polyacrylamide, metacrylate, elastomer, poloxamer, styrene, vinyl, polyquaternium, synthetic chelating agents, nylon, nitriles, nitrates, nitrosamine releasers, bromates, fluor, aluminum and alumina etc.

* other than milk in our Hydra-Calm Youth Defence Serum and beeswax on our Mayday Mayday Rescue Balm.

Skrevet

Da ville jeg enten gå for emulsjon, gel eller krem med fokus på olje-kontroll.

Produkter jeg vil anbefale da er :

Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Emulsion

Decleor Harmonie Calm Delicate Milky Cream Fluid

Den nederste passer kanskje best, ettersom den er for sensitiv hud :)

Skrevet

Takk for tips dere!

Jeg er også veldig opptatt av at kremene skal inneholde naturlige ingredienser og at de skal være fullstendig fri for parabener etc. Det er et viktig aspekt.

Det høres ut som om vi har ganske "lik" hud, thea. Jeg kan kun bruke øyesminke fra Clinique da jeg reagerer på alt annet jeg har prøvd. Videre har jeg også fet t-sone samt at jeg har fått noe uren hud og milier. Kan jeg spørre hvilket merke du bruker?

Som nevnt over bruker jeg per dags dato merket La Roche-Posay som jeg kjøper på apoteket. Jeg er veldig fornøyd med merket (reagerer ikke på det), men tror jeg skal se meg om etter en annen ansiktskrem som imøtekommer min hud på en litt bedre måte. :)

Clinique funker også for meg. Jeg er veldig glad i Everyday Minerals, og har en god del concealere (i pulverform), øyenskygger, rouge og lignende derfra. Noe som er veldig ålreit med nettsiden er at man kan bestille samples, så man kan prøve litt forskjellige før man evt. kjøper en større boks, men da det er en stund siden sist jeg bestilte derfra er jeg litt usikker på shippingkostnadene. Siden dette er ting som veier veldig lite tror jeg ikke det er spesielt dyrt, og med dollarkursen på rundt 6 er det overkommerlige priser også.

Jeg handler en del på Lush (les: veldig mye, eheheh), da de fører produkter hvor ingen av ingrediensene som brukes i produktene er testet på dyr, pluss at det er "the real stuff" - kjøper man en blåbærmaske er det blåbær i maska, og ikke konserveringsdritt og "blåbæressens" (eller hva jeg skal kalle det). Tror heller ikke jeg har sett noe parabenebruk hos Lush. På nettsidenstår det også samtlige ingredienser som benyttes i alle produktene, og de som jobber i butikkene har masse kunnskap om hele konseptet, pluss at de er veldig flinke til å finne ting tilpasset din hud, i motsetning til i en del andre butikker, hvor de ansatte utelukkende ønsker å prakke på en det dyreste. Lush har supre hudkremer for alle hudtyper, og produktene er veldig drøye i bruk. Jeg pleier å bruke ansiktsmaske fra Lush 1 gang i uka, kanskje 2 hvis jeg har en "dårlig hudperiode", da særlig Ayesha, Cupcake eller Catastrophe Cosmetic. Disse hjelper veldig mot irritert, fet og uren hud. Selv om boksene ser små ut, får jeg 6-8 masker (og jeg smører på ganske heavy) ut av én boks. :happy:

Grunnen til at jeg sverger til ansiktsmasker er fordi det er et supert supplement til vanlig ansiktskrem, da de "rensker opp" på en helt annen måte enn det en krem gjør, samtidig som det pleier i dybden.

Jeg har også noe La Roche-Posay, og synes også dette er veldig bra. Har også brukt mye Vichy (særlig sminkefjerneren, som er et must for min del), men ansiktskremene deres (i den grønne serien, som jo er en sånn anti-fet-og-uren-hud-serie) har en tendens til å være for sterke for meg, slik at huden min blir øm, rød og betent.

Jeg ville tatt meg en tur innom Lush, og sjekket ut E.M :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Denne er absolutt min favoritt: Min lenke Gir god fuktighet, men er ikke fet. Er den mest mattende kremen jeg har brukt :)

Skrevet

Jeg ville prøvd en av disse, avhengig av om du vil ha spf i eller ikke:

- Matis brightening emulsion

- Matis shine control

Den første er mer for utjevning, men det står at den skal forebygge urenheter og om du er plaget med det. Jeg har også sensitiv fet hud, og valgte den pga at jeg ville ha god spf, men jeg har veldig lyst til å teste den andre kremen også :)

AnonymBruker
Skrevet

Kremen (og Origins-produkter generelt) inneholder ikke parfyme, parabener, ftalater, mineraloljer, parafin, dyreingredienser m.m., og de passer godt til sensitiv hud.

Bullshit!

• Liker 2
Skrevet

Her var det mange gode tips; tusen takk! :)

Jeg har begynt å skrive en liste med alle tipsene og skal gjøre litt ytterligere research og etterhvert ta en runde i noen forrteninger o.l for forhåpentligvis å få med meg noen tester hjem.

AB= Hvorfor er du uenig i at Origins er et bra merke?

Skrevet

Bullshit!

Jeg skrev det som er oppgitt på pakningen til kremen jeg refererte til. Det er ikke bulshit. Det samme står på andre Origins-produkter jeg har eller har brukt.

Skrevet

Jeg bare elsker når det eneste man klarer å lire av seg er ord av typen "bullshit!", "løgn", "Tull" osv, uten å skrive så mye som ett ord om hvorfor eller hva som faktisk menes med kommentarer. Så utrooooolig produktivt og ikke minst, veldig opplysende for leserne. Jeg merker i allefall at jeg ikke kommer til å kjøpe Origins nå...

:ironi:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...