Gå til innhold

Er det OK å mobbe reality-deltakere?

Er det OK å mobbe reality-deltakere?  

1. 1. Er det OK å mobbe reality-deltakere?

• NEI!!!
      11
    • "Når de stiller opp på tv så!"
      3
    • Vil ikke kalle det mobbing akkuat.
      2
    • Ser ikke på sånt.
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste denne artikkelen i vg-nett, og da kom jeg til å lure på det.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=212926

Er det litt for greit noen ganger å "ta" mennesker som bare er seg selv på tv?

For meg virker det nesten som om det er åpen jaktsesong på reality-deltakere, de har liksom ingen rettigheter fordi de har stillt opp på tv, er det virkelig sånn det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om mennesker stiller seg til disposisjon for offentligheten så er det aldri ok å mobbe noen.

De kastet seg på en greie for moro og oppmerksomhet. Det fikk de. Men det gir ingen rett til å gi dem juling eller sende hatmail mener jeg.

Man kan godt mislike det en person sier og gjør, men man trenger jo ikke alltid si sin mening da. (Og det kommer fra meg...)

Skrevet

Jeg ser ikke på disse programmene rett og slett fordi de interesserer meg ikke, men jeg får til stadighet referert til programmene ved lunsjbordet :wink: Uansett om disse menneskene stiller seg selv på en hoggestabbe så er det ikke ok å mobbe noen!

Gjest Ingeline
Skrevet

Vold er selvsagt aldri ok, uansett om noen har vært med i et eller annet dustetet tv-program.

Direkte mobbing kan heller ikke godtas.

Likevel vil jeg nok si at en del kritikk nok hører med når man velger å stille opp og utlevere seg på tv. Man må nok regne med det.

Gjest Ingeline
Skrevet

Vold er selvsagt aldri ok, uansett om noen har vært med i et eller annet dustetet tv-program.

Direkte mobbing kan heller ikke godtas.

Likevel vil jeg nok si at en del kritikk nok hører med når man velger å stille opp og utlevere seg på tv. Man må nok regne med det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er klart at det aldri er ok å mobbe noen, men når det er sagt;

Reality show har gått noe når på tv nå- De som melder seg på, har selv sittet og sett på andre show og fulgt med i media og ser hvilket press de blir satt ut for. De ser at mange av deltakerne blir omtalt i media og får masse ris og litt ros.-

Hvorfor kommer det da som en bombe på de at det samme skjer med de?

Når du velger selv ( og det er veldig viktig her) DE VELGER selv og være med , brette ut privatlivet sitt , ha sex på tv, drikke seg driting , krangle med kjære, gråte og le . Hva forventer de seg? At ingen skal reagere?

Det er jo det som er hele poenget.

Når det kommer til at han fra baren i artikelen som ble slått ned , da blir det noe helt annet, det er vold og det er aldri ok,uansett hva mah må mene om personnen, men at folk har meninger om de og at de får gjennomgå i presse eller av mannen på gata- vel spør du meg så har de lagt opp til det selv

Skrevet

Tror nok tv kjendiser må forberede seg på å bli litt tykkhudet...

men det er lang vei i fra kritikk, til å slå noen med en flaske i hodet.

Å ty til vold og/eller direkte mobbing er aldri ok. Uansett om ofrene er kjente fjes eller ikke!!

Skrevet
Det er klart at det aldri er ok å mobbe noen, men når det er sagt;

Reality show har gått noe når på tv nå- De som melder seg på, har selv sittet og sett på andre show og fulgt med i media og ser hvilket press de blir satt ut for. De ser at mange av deltakerne blir omtalt i media og får masse ris og litt ros.-

Hvorfor kommer det da som en bombe på de at det samme skjer med de?

Når du velger selv ( og det er veldig viktig her) DE VELGER selv og være med , brette ut privatlivet sitt , ha sex på tv, drikke seg driting , krangle med kjære, gråte og le . Hva forventer de seg? At ingen skal reagere?

Det er jo det som er hele poenget.

Når det kommer til at han fra baren i artikelen som ble slått ned , da blir det noe helt annet, det er vold og det er aldri ok,uansett hva mah må mene om personnen, men at folk har meninger om de og at de får gjennomgå i presse eller av mannen på gata- vel spør du meg så har de lagt opp til det selv

Akkurat det jeg skulle til å si også!! På alle punkter! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

:D Aline

Du hadde nok bare skrevet det litt mer velformulert :D

Skrevet
:D Aline

Du hadde nok bare skrevet det litt mer velformulert :D

phø... var da velformulert dette? for meg kommer det an på humøret om det blir velformulert eller ikke!! :lol:

Skrevet

Når man deltar i et TV-program, er man fullstendig klar over at man automatisk blir gjenstand for mye oppmerksomhet (og dette er vel mye av grunnen til at mange melder seg på, tenker jeg.. :blunke: )

Man må regne med å bli studert & at alle har en mening om en, både positive og negative.

Vold er selvfølgelig ikke OK, noen får vel en slags syk tilfredsstillelse av å kunne "skryte" av å ha slått ned "en kjendis".

Skrevet

Jeg synes ikke det er rett å mobbe noen, men om man stiller opp noe slikt blir man automatisk "offer" for mobbing. Og da vil jeg si at det er media som gjør mest av mobbingen. Media har sin egen vri på ting og kan alltids lage noe ut av ingenting. :roll:

I Villa Medusa ble hun blonde fremstilt som både det ene og det andre og jeg likte henne ikke i det hele tatt, men det kan jo hende hun ikke var sånn i det hele tatt og om det ikke hadde vært for klipping og liming så hadde hun nok fremstilt som en helt annen person. Selvfølgelig så er enkelte individer mer spesielle enn andre, og det er vel derfor de kvalifiserer seg til å være med i en reality serie, men media burde også skåne disse personene.

Om man skal være med i en reality serie må man nok være en sterk person og være forberedt på det meste.. samt tenke på hva man sier 24/7 pga at kamera er alltid der og man må kunne stå for noe man sier. :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...