Gå til innhold

Noen som har gått på en frilynt folkehøgskole, som kan fortelle litt ? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, er en fyr på 19, som mest sannsynlig skal gå på folkehøgskole LANGT hjemmefra til høsten. Faget jeg skal ta passer meg perfekt, men det jeg er litt redd for, er å havne utenfor miljøet... Jeg kan være en ganske inadvendt person, men jeg er alltid hyggelig og positiv. Jeg har alltid hatt mye venner, men blitt mobbet en del gjennom vgs, som førte til at jeg fikk stryk.

-Så, sånn generelt, hvordan var det ? Hadde du også "sosiale problemer" til en viss grad ?

- Hva går vanligvis fellesfagene ut på ?

- OM krisa er ute, og du blir mobbet, er det ikke et utrolig hardt miljø å havne på "skråplanet" i ?

Takker for alle svar :) Vet spørsmålene ble litt rotete, men dere får en idé !

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noe flink sosialt, så det var litt vanskelig på folkehøgskolen. Noen kom jeg heldigvis godt overens med, så jeg var ikke ensom. Jeg opplevde mobbing fra en annen elev, men vedkommende sluttet heldigvis.

Vi hadde nesten ingen fellesfag. Vi hadde noen seminarer i helgene bare, men stort sett var det bare linjefag.

Skrevet (endret)

hvilken skole tenker du på å begynne på?

da jeg gikk på fhs var det ingen som ble mobba eller stengt utenfor.. og vi hadde en som var litt... rar, en med sterk sosial angst, og ei med epilepsi som ble litt treig i huet pga medisiner, og som hadde blitt mobba før.

Men alle de fikk seg venner, og ble respektert av alle de andre på skolen:) Joda, et par enkeltpersoner som ikke skulle snakke med "de rare" men det la ingen merke til...

Men når det gjelder det sosiale, så må man jo uansett gi av seg selv. Det nytter ikke å sitte i en krok alene hele tiden, da får man aldri venner uansett. Så prat med folk, still dem spørsmål, finn på ting....

Mitt intrykk er at det sjeldent er mobbere på folkehøgskoler...

vi hadde også seminarer i noen helger, og ikke så mye fellesfag. Men vi hadde valgfag der linjene ble litt blandet. Men ellers på skolen er mn ganske blandet! og lærerne legger opp til aktiviteter i begynnelsen så dere blir kjent:)

Endret av otilie
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Vel, jeg er ikke typen som gjemmer seg i et hjørne. Jeg kan være en supersosial type, men i feil miljø blir jeg lett skjøvet ut. Skolen heter forresten Torshus. Jeg har ikke søkt enda, men ser at det fortsatt er ledige plasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...