Gå til innhold

Hva ville dere foreldre gjort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen til en venninne av meg slår og er visstnok slem mot de andre barna i barnehagen hvor han går. Såpass ille at foreldrene ved flere anledninger har fått tilsnakk av de barnehageansatte. Dette bryr foreldrene seg svært lite om, og mener derimot at det er de ansatte i barnehagen som ikke har peiling på barn fordi mange av dem ikke har egne barn...Har ved flere anledinger hørt at barnefaren ler av og synes det er "kult" at sønnen oppfører seg slik. Venninnen min er av den oppfatning at man aldri skal "ta" barnet mer enn å prate det til fornuft. Dette sier hun at hun ofte gjør, men det hjelper ikke på sønnen.

Jeg observerer ofte at 5-åringen er svært ufin mot voksne også, blant anne kan han gjentatte ganger kalle sin tante for "tjukka", "du er så rar" o.l uten at moren bryr seg det grann.

Er det bare jeg som overreagerer hvis jeg synes dette er snodig eller hva mener dere som har barn selv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei da, det er klart at de barnehageansatte ikke kan noe når de ikke har barn selv, man lærer jo tross alt ingenting når man går tre år på høyskole. :ironi:

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

• Liker 1
Skrevet

til en venninne av meg

:roll:

Gjest Adriane
Skrevet

Nei da, det er klart at de barnehageansatte ikke kan noe når de ikke har barn selv, man lærer jo tross alt ingenting når man går tre år på høyskole. :ironi:

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

På hvilket grunnlag? :klo: Ærlig talt, å begynne å sende barnevernet på venninner fordi ungen deres er utagerende i barnehagen og kan være uhøflig, er vel strengt tatt å overdrive en hel del?!

Og joda, barnehageansatte som ikke selv har barn lærer selvsagt mye under utdanningen - mye som vi foreldre sikkert ikke kan selv engang. Men, det å selv ha egne barn gir et perspektiv på ting som man gjerne ikke har om man ikke selv har barn. Dette er ikke bare noe jeg tror, men noe jeg har hørt flere barnehageansatte selv si ;)

Til deg TS: Ang hva jeg ville gjort, så ville jeg iallfall ikke latt være å reagere når ungen er frekk mot andre, eller slår andre. Hadde jeg følt at jeg ikke når frem til barnet, ville jeg nok bedt om hjelp utenfra tror jeg, slik at man kunne ta tak i problemene før de eskalerer ytterligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...