AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Del Skrevet 30. mai 2012 Visste ikke før nå nettopp nesten at det er noe som heter areakode også. Norge har jo +47 som landskode, men jeg ser her http://countrycode.org/norway Da står det Akershus +47 63 64 66 67 Men på Aust-Agder står det kun +47 37 Og Buskerud står det +47 31 32 Og Hordaland +47 53 55 56 Hva er dette? Har Buskerud, Hordaland og Akershus flere areakoder da? Og hva er det man skal bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Del Skrevet 30. mai 2012 Og hvis man ringer fra utlandet, holder det ikke med +47 bare? Eller må jeg bruke en til kode hvis jeg f.eks skal ringe til noen i Hordaland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 30. mai 2012 #3 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) I min barndom hadde telefonnumrene seks sifre. Så la de til et par tall som man måtte ringe hvis man var utenfor området. Jeg bodde i Bergen, så en lang periode begynte nummeret vårt på 05, som i hele (mesteparten av?) Hordaland. Dette ble etterhvert et fast prefiks som man måtte bruke uansett hvor man ringte fra. Etter en stund ble det så mange telefoner at man måtte legge til et tall til i stedet for 0, i Hordaland begynner nå numrene på 53, 55 og 56. Dette er en del av de faste 8 sifrene man alltid må ringe. Du trenger bare å tenke på å ringe +47 (eller bare + om du ringer fra mobil) når du ringer fra utlandet. Det bor flere i Hordaland enn i Aust-Agder, derfor har de flere prefikser. Endret 30. mai 2012 av sofie777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Del Skrevet 30. mai 2012 Da skjønner jeg. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. mai 2012 #5 Del Skrevet 31. mai 2012 ... Du trenger bare å tenke på å ringe +47 (eller bare + om du ringer fra mobil) når du ringer fra utlandet. Det bor flere i Hordaland enn i Aust-Agder, derfor har de flere prefikser. Dette er jo helt feil! De fleste land har 00 for å slå ut av landet, så kommer landskoden (i vårt tilfelle 47) etterpå, så telefonnummeret du vil ringe. På mobil er det best å legge inn +47 på telefonnummerne, da kommer du alltid til det nummeret du skal i Norge hvis du ringer fra utlandet. (Det holder IKKE med bare + når du ringer fra mobil!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 31. mai 2012 #6 Del Skrevet 31. mai 2012 Ok, jeg hadde fått med meg at det var sånn, men kanskje jeg tar feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. mai 2012 #7 Del Skrevet 31. mai 2012 Ok, jeg hadde fått med meg at det var sånn, men kanskje jeg tar feil... Ganske sikkert at du tar feil, er jeg redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 31. mai 2012 #8 Del Skrevet 31. mai 2012 Så snilt at du rubber det inn når jeg sier at jeg tar feil!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. mai 2012 #9 Del Skrevet 31. mai 2012 Så snilt at du rubber det inn når jeg sier at jeg tar feil!!!!!! Det var ikke meningen å gni det inn. Å si at man kanskje tar feil er virkelig ikke det samme som å si at man tar feil! Syns du var litt hårsår her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå