Gå til innhold

Male vinduer - hvit el egghvit??

Madelia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å male mine lakkerte trehvite vinduer hvite.

Men hvilken hvitfarge skal jeg velge? Helt hvit eller egghvit??

Hva har dere og hva blir penest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

JEg har nettopp gjort det samme og falt på eggehvit. Mange grunner til det egentlig. Hvit blir litt hardt, eggehvit er litt varmere + at fingermerker om du tar på listen i forbifarten, ofte synes bedre på hvit enn på eggehvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svar dere!

Hadde kjøpt inn egghvit fordi jeg har tak/dør/gulvlister i denne fargen, men ble plutselig i stuss når det gjalt vinduene.

Da maler jeg dem i egghvit og håper på det beste.

Har dere ellers noen tips om hvordan jeg skal gå fram for å få et flott resultat på vinduene mine?

De er lakkert furu fra før, så jeg må pusse og grunne. Gruer meg for om jeg klarer å unngå å få noe på de svarte kantlistene mot vinduene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Takk for svar dere!

Hadde kjøpt inn egghvit fordi jeg har tak/dør/gulvlister i denne fargen, men ble plutselig i stuss når det gjalt vinduene.

Da maler jeg dem i egghvit og håper på det beste.

Har dere ellers noen tips om hvordan jeg skal gå fram for å få et flott resultat på vinduene mine?

De er lakkert furu fra før, så jeg må pusse og grunne. Gruer meg for om jeg klarer å unngå å få noe på de svarte kantlistene mot vinduene.

Jeg holder på å male vinduskarmene eggehvite nå, pusset litt, vasket med rødsprit og satte igang malingen. Taper du vinduene godt, så blir resultatet helt topp. Eggehvite er kjempefin, litt varmere tone enn helt hvit. Lykke til... Det blir rålekkert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De listene som leveres ferdig hvitmalt i trelasthandelen er malt i egghvit 0502-Y. Vi har malt våre lister og vinduer i nettopp denne hvitfargen, og er kjempefornøyd!

Jeg har en venninne som har helt hvite lister, og hun har malt veggene i egghvit. Det er fint, det også, men jeg synes det blir litt for hvitt med kritthvite lister. Det er og blir en smakssak!

Dessuten ser egghvite lister også helt hvite ut, helt til du får noe kritthvitt ved siden av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...