AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Vi skal snart gifte oss. Jeg har søkt om å få ta mannen sitt etternavn, noe som ikke er noe problem. Mitt spørsmål er: Må jeg sendte navne endring til alle, som f.eks NAV, Sykehus osv?
Gjest WendyClear Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Offentlige tjenester sjekker egentlig opp opplysninger de har mot folkeregisteret jevnlig. Jeg gikk riktignok til fastlegen lenge i mitt gamle navn, så enkelte er muligens late. Kan være greit å sjekke selv hvilket navn som er oppgitt.
Chrissie Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Det holder med melding om navneendring til Folkeregisteret. Og så må du vel etterhvert be om nytt bankkort og førerkort. På disse må navnet stemme siden de skal kunne brukes som legitimasjon.
Ina81 Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Jeg hadde også regnet med at det var nok å sende papirer til folkeregisteret, samt endre førerkort og bankkort. Men jeg ser nå at jeg må manuelt inn å endre navn mange flere steder enn jeg hadde regnet med på forhånd.....
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Jeg hadde også regnet med at det var nok å sende papirer til folkeregisteret, samt endre førerkort og bankkort. Men jeg ser nå at jeg må manuelt inn å endre navn mange flere steder enn jeg hadde regnet med på forhånd..... Noen tips om hvilken jeg må huske på å endre hos?
Wonders Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 (endret) tannlege spa/neglsalong der man søker jobber/cv Der man er venn/prioritert kunde som hos Steen og strøm osv... Brilleland Legen din. abonemener på aviser/magasiner Nettsider om du har noen... Ja det skal gå automatisk på offentlige innstanser, men det kan ta tid. Endret 4. juni 2012 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå