Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer alle fag man tar opp som privatist etter VGS på andregangsvitnemålet? Selv de fagene man ikke hadde på VGS?

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Kommer alle fag man tar opp som privatist etter VGS på andregangsvitnemålet? Selv de fagene man ikke hadde på VGS?

Du velger selv hvilke fag du vil legge til eller bytte ut med fag du allerede har. Men hvis du først endrer noe så blir det det du kaller andregangsvitnemål. Også må du i tillegg følge de reglene som gjelder for minimum timeanntall og krav om spesifikke fag for studiekompetanse, men dette vet rådgiveren på skolen din. Når du har fått tilsendt kompetansebevis fra privatistkontoret tar du med dette til din gamle vgs og snekkrer sammen et nytt vitnemål med dem.

• Liker 1
Skrevet

Okey, takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bytte ut fag på mitt vitnemål...altså fjerne noen studieretningsfag med 5'ere og bytte det med noen andre fag jeg tok som privatist hvor jeg fikk 6'ere. Men jeg kunne legge de til, men altså ikke fjerne fag.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bytte ut fag på mitt vitnemål...altså fjerne noen studieretningsfag med 5'ere og bytte det med noen andre fag jeg tok som privatist hvor jeg fikk 6'ere. Men jeg kunne legge de til, men altså ikke fjerne fag.

Men da ble de ikke førstegangsvitnemål?

AnonymBruker
Skrevet

Men da ble de ikke førstegangsvitnemål?

Nei, annengangsvitnemål. Siden jeg hadde tatt fag som privatist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...