Gå til innhold

Treffe andre med barn, hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor blir dere kjent med andre som har barn? Føler alle er med i barselgrupper osv, mens jeg og gullet går alltid alene;P

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Du kan jo prøve å møte noen på internett. Annonse blir nok litt rart, men hvis du blir med på et forum så er det nok gode muligheter for å møte noen. Det bør helst være et stort forum, da det øker sjansen for å treffe noen i nærheten av der du bor. Også bør det selvfølgelig være kvinne-dominert siden det er det du søker.

Men om et slikt sted eksisterer, det aner jeg ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barselgruppene er det som oftest helsestasjonen som tar initiativet til.

Ellers er det(her jeg bor) babysang, åpen barnehage, barseltrim.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å møte noen på internett. Annonse blir nok litt rart, men hvis du blir med på et forum så er det nok gode muligheter for å møte noen. Det bør helst være et stort forum, da det øker sjansen for å treffe noen i nærheten av der du bor. Også bør det selvfølgelig være kvinne-dominert siden det er det du søker.

Men om et slikt sted eksisterer, det aner jeg ikke.

Takker for tips:) vet det en del som har funnet hvarandre gjennom "babyforum", men de er allerede i etablerte grupper virker det som. Er vant til å være utenfor jeg, men begynner å bli litt stusselig nå;P Har også prøvd åpen barnehage, men ikke noe for oss. Var så mye fokus på språkopplæring..

AnonymBruker
Skrevet

Barselgruppene er det som oftest helsestasjonen som tar initiativet til.

Ellers er det(her jeg bor) babysang, åpen barnehage, barseltrim.

:) Var med i den på helsestasjonen, men ble ikke noe mer enn det. De andre var alle en del eldre enn meg og hadde barn fra før så..

Skrevet

Vet hvordan du har det :skravle:

Jeg var på barseltreff en gang, men det var ikke helt for meg. Litt synd i grunn, men følte ikke helt jeg hadde kjemien med noen der.

Jeg går og mye alene, det er jo helt greit det og men det hadde jo vært kjekkt å kjent flere som har barn på samme alder. Både for meg og lillegutt.

Hvordan var det ellers i åpen barnehage? Jeg tenkte å kanskje prøve det... Men lillegutt er kanskje for liten, han er 6 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Vet hvordan du har det :skravle:

Jeg var på barseltreff en gang, men det var ikke helt for meg. Litt synd i grunn, men følte ikke helt jeg hadde kjemien med noen der.

Jeg går og mye alene, det er jo helt greit det og men det hadde jo vært kjekkt å kjent flere som har barn på samme alder. Både for meg og lillegutt.

Hvordan var det ellers i åpen barnehage? Jeg tenkte å kanskje prøve det... Men lillegutt er kanskje for liten, han er 6 mnd.

Ja, det er mest for gullet mitt jeg ønsker å treffe andre også. Hun har blitt så opptatt av andre barn nå og går ikke i barnehage.(er ferdig med barseltiden) Nå om dagen er det fint på lekeplassenene rundt om da, er jo streik i flere barnehager, derfor endelig flere barn å se på dagen! Liker!

Du får prøve åpen barnehage:) Selv ble jeg litt skuffet over det. Jeg kjenner godt til barnehager og har mine krav om hvordan det bør være.(Ja, jeg er kritisk;p))Men det passet ikke for oss, barna var en del eldre enn min datter og de var allerede enn liten gjeng der. Pluss at de fleste snakket ikke så godt norsk, så veldig vanskelig å kommnuisere med de som var der da. Men verdt et forsøk! Ikke no problem å dra dit for deg nå, selv om han er bare 6 mnd!

Skrevet

Vi er og i samme situasjon.

Her er det mulighet for babysang og åpen barnehage. Jeg vet ikke av at det er noen barselgruppe her, men det er det sikkert.

Liker oss i åpen barnehage, nei, ikke optimal, men fungerer greit. Det eneste er at de åpner ikke før 9.30 og jeg har ei frøken som legger seg 11, så det blir ikke lange tiden i barnehagen.

Men, om man er en del ute, så blir man kejnt med andre som har unger i nabolaget. Bor du i Oslo f.eks, kan du prøve Litteraturhuset, der har de "lekeplass" inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...