Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler dere alle hormonene som er i sving i svangerskapet?

Humøret kan svinge opp og ned hele tiden.. har dere noen ting som kan hjelpe til å holde det litt mer i sjakk? Hvis du føler deg trist, lei og irritert, eller kjefter ned kjæresten for nesten ingenting, er det noe som kan hjelpe litt på det?

Kom gjerne med historier og erfaringer!

Eller tips om ting som kan hjelpe til å gjøre svangerskapet lettere, også når det gjelder parforholdet f.eks.

Gjest Nikki09
Skrevet

Jeg takler det egentlig ganske bra men jeg tror jeg at sluppet veldig billig unna. Mannen får gjennomgå innimellom men jeg er flink til å ta meg sammen og se at jeg kanskje kan overdrive litt :-) men jeg har mine stunder jeg også, senest Igår så vurderte jeg sterkt om jeg skulle ringe inn til p4 bare for å spørre om de lagde enkelte irriterende reklamer bare fordi de ville at jeg skal knuse radioen min... Så helt saklig er jeg nok ikke :-P

Skrevet

Jeg går og legger meg, som regel når jeg er i skikkelig dårlig humør så er jeg trøtt eller kvalm. Eneste som funker er søvn og mat.

Denne uken her er det eneste som funker polarbrød med ost og skinke. Det MÅ være gouda ost og en spesiell skinke jeg kjøper i Sverige :P

Og et stort glass melk gir meg fort energi og godt humør :D

Eller det å gidde å ta seg en lang dusj med full body scrub og hårkur. Det er forferdelig å starte, men nå som jeg sitter her og føler meg ren (for første gang på 5 dager) så var det verdt det gidt . Blir så mye mer opplagt.

Så hjalp det mye da samboer kom hjem og ga meg fine komplimenter og en stor kos :D

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Er det bare jeg som ikke merker noe til humørsvigninger? Jeg er kvalm, trøtt og har hodepine, men har ikke merket noe til at humøret svinger. Ikke mannen min heller ;) Er midt i uke 9 ca. Kommer det senere kanskje?

Skrevet

Er det bare jeg som ikke merker noe til humørsvigninger? Jeg er kvalm, trøtt og har hodepine, men har ikke merket noe til at humøret svinger. Ikke mannen min heller ;) Er midt i uke 9 ca. Kommer det senere kanskje?

Jeg er i uke 25 og har ikke merket noe til humørsvigningene enda :)

Skrevet

Jeg er så kvalm at jeg ikke har spist før nå. (3 uker siden det begynte) Har levd på kaptein kjeks og melk for det meste, så det har fått meg i skikkelig dårlig humør.

Så det har vel mye med hvordan du takler det som skjer med kroppen din, jeg takler det veldig dårlig og du takler det tydeligvis mye bedre :snurt:

hehe :) Heldig da!

Gjest Annaires
Skrevet

Har merket litt til det, men lar det ikke gå ut over noen egentlig. Biter det litt i meg.

Gjør jo ikke det til vanlig heller, om jeg skulle ha en dårlig dag.

Skrevet

Jeg er i uke 37 og har ikke merket noe til humødsvingninger i det hele tatt. Går opp og ned i fordhold til andre plager, men humøret er stabilt. :)

Skrevet

Jeg opplevde en god del hormonsvingninger rundt uke 8 - 13.

I den grad at jeg begynte å strigråte over bagateller, og stakkar samboeren min fikk noen kvasse kommentarer enkelte ganger. :)

Nå er det forholdsvis greit og jeg er i uke 20.

Nå er det mere at jeg har et utrolig sterkt behov for kos og nærhet. Tok til tårene i dag tidlig fordi samboern min måtte dra med en gang til jobb og ikke rakk å gi meg en skikkelig klem/kos/nuss ;) haha!

Tror alt ordner seg etter hvert, men alle vet at vi gravide svinger mye.

Jeg har mye kortere lunte iallefall.

Og de som sier de ikke har hormonendringer, de tror jeg bare ikke har selvinnsikt ;) tihi

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Og de som sier de ikke har hormonendringer, de tror jeg bare ikke har selvinnsikt ;) tihi

Da er jeg fristet til å svare at de som påstår at de har humørsvingninger på grunn av hormoner i graviditeten egentlig bare er belemret med noen slasker av noen samboere som ikke skjønner at de må gjøre mer enn halvparten av oppgavene i huset når dama har spydd i sju uker. Min har vært helt super, så jeg har ingen grunn til å sure meg. :jepp:

(Men egentlig tenker jeg at det individuelt, noen merker det nok mer enn andre.)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Da er jeg fristet til å svare at de som påstår at de har humørsvingninger på grunn av hormoner i graviditeten egentlig bare er belemret med noen slasker av noen samboere som ikke skjønner at de må gjøre mer enn halvparten av oppgavene i huset når dama har spydd i sju uker. Min har vært helt super, så jeg har ingen grunn til å sure meg. :jepp:

(Men egentlig tenker jeg at det individuelt, noen merker det nok mer enn andre.)

:fnise:

mannen min har i hvert fall vært en engel disse ukene, så kanskje det er en sannhet i det :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg fristet til å svare at de som påstår at de har humørsvingninger på grunn av hormoner i graviditeten egentlig bare er belemret med noen slasker av noen samboere som ikke skjønner at de må gjøre mer enn halvparten av oppgavene i huset når dama har spydd i sju uker.

Stemmer ikke for min del ihvertfall, samboer er super på husarbeid nå og var det også før jeg ble gravid. Jeg koker for den minste ting, men ikke på han heldigvis.

Skrevet

Har vært veldig hormonell hele svangerskapet,har gått mest utover meg selv. er jo ikke noe godt å ha det slik. Men mannen har nok slitt litt med det han også. Løsningen for meg er å sove mer og slappe av. Aldri diskutere noe før middag, og vi har en regel på at det er lov å ta "time out". Da dropper man diskusjonen der og da, og tar det heller opp igjen når man er rolig.

Skrevet

Her er samboeren min også veldig flink til å ta hensyn og hjelpe meg, men det er ikke nødvendigvis han jeg har merket hormonendringene til hele tiden ;)

Det at jeg har en kortere lunte merker jeg selv fordi jeg har mindre tålmodighet med kunder på telefonen enn jeg har hatt tidligre i jobb. Jobber med mye kundeklager og kommunikasjon mellom avdelinger og dermed er det der jeg merker det :)

Selvfølgelig individuelt, men jeg tviler på de som sier at de har gått å smilt og vært smørblide en hel graviditet ;) Det er bare mitt synspunkt. Ting er ikke like rosenrødt som man gjerne ønsker å framstille det :gjeiper:

Skrevet

Jeg løstee det med å si unnskyld på forhånd, så kunne jeg overreagere med god samvittighet :fnise: Pleide å advare mannen om at idag var jeg ekstra hormonell og han fikk enten trå varsomt eller skylde seg selv. Hadde også et par episoder hvor jeg rett og slett sa "kom hit og bli kjeftet på!" Etterpå kunne vi klemme, og jeg kunne gråte litt på skulderen. Det hjelpeveldig med en forståelsesfull partner.

På jobb hjelper det å ta mange pauser. Finn på oppgaver til deg selv som gjør at du må forlate lokalet fra tid til annen, eller bare rett og slett gå ut og trekk litt frisk luft. Det hjelper også å få lov til å kjefte og smelle litt etter at man har lagt på røret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...