Gjest Little princess Skrevet 30. mai 2012 #1 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har -etter en kraftig opprydding i klesskapet mitt- innsett at omtrent alle klærne mine blir stygge etter 3 vask! Dette er egentlig ikke så veldig overraskende siden jeg handler hovedsakelig på de standard kjedebutikkene som finnes rundt i Oslo, Bikbok, H&M osv, men jeg merker at jeg er litt lei av å kjøpe klær for "engangsbruk" og har nå bestemt meg for å kjøpe klær som er litt dyrere og som holder lengre. Men hvilke butikker bør jeg handle hos? Jeg er forresten 25 år og er forholdsvis klassisk i stilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg vil tro at alle de plaggene dine som er stygge etter 3 vask er laget av acryl. H&M, Cubus, BikBok, Lindex,Kappahl osv har fryktelig mange plagg av acryl. Du kan fremdeles handle på ovenevnte butikker, men du må begynne å lese lappen som henger på innsiden av klesplagget der det står hva varen er laget av. Står det x% acryl, ikke kjøp! Bomull og ull med liten % polyester er bra. Da vil du se at plaggene dine vil holde seg pene lenge, så lenge du følger vaskeanvisningene, og tar vare på klærne dine 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 30. mai 2012 #3 Del Skrevet 30. mai 2012 Zara! Synes de har bra kvalitet på klærne, grei pris og klassiske, pene klær:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stina_00 Skrevet 30. mai 2012 #4 Del Skrevet 30. mai 2012 Dette lurer jeg også på :| Har de siste årene kjøpt hos zara, Mango o.l, men selv om prisen er litt stivere kan jeg ikke påstå kvaliteten er så mye bedre. Har derimot kjøpt noen ting på både HM og veromoda som var litt "tyngre" i stoffet og disse har holdt seg veldig bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 31. mai 2012 #5 Del Skrevet 31. mai 2012 Dette lurer jeg også på :| Har de siste årene kjøpt hos zara, Mango o.l, men selv om prisen er litt stivere kan jeg ikke påstå kvaliteten er så mye bedre. Har derimot kjøpt noen ting på både HM og veromoda som var litt "tyngre" i stoffet og disse har holdt seg veldig bra. Enig med deg, klærne på Zara er ikke nødvendigvis såå mye bedre enn de på hm, bikbok osv sånn generelt, men noen av klærne har selvfølgelig mye bedre kvalitet. Alt er vel egentlig avhengig av stoffet.. Men hva med feks Samsøe&samsøe? Er det noe bedre enn billigkjedene eller er det samme kvaliteten bare med en dyrere logo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 31. mai 2012 #6 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg synes det kommer an på stoffet/plagget og ikke nødvendigvis hvilken butikk når det gjelder kvaliteten. Jeg synes definitivt Samsøe har god kvalitet på klærne. Deilige, gode stoffer og fine, enkle snitt. Fine priser også. Jeg liker Samsøe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 31. mai 2012 #7 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) I mellom-pris klassen handler mye hos Tiger of Sweeden, By Malene Birger, Filippa K, DAY, Designers Remix.... Handler mye hos Høyer, Egertorget og Steen&Strøm. Ellers istemmer jeg de som ber deg begynne å lese merkelapper. Jeg handler fra Zara og HM også, men studerer alltid lappen nøye, og vet hva lappen forteller meg. Edit: Glemte Massimo Dutti, en av mine favoritter. Endret 31. mai 2012 av Athene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 31. mai 2012 #8 Del Skrevet 31. mai 2012 Akryl kan se merkelig bra ut og holde seg flott, men vask det på 30 grader, ikke 40, selv om det står 40 på plagget. Det er forferdelig varmeømfintlig. Jeg kjøper bare klær av stoff jeg liker følelsen av, og mine klær holder i all evighet uten å miste fasong eller noe særlig farge. Polyester er fy i mitt klesskap, men jeg har mye akryl og viskose som holder seg fint. Ull og bomull er jeg kresen på, den tynne, skjøre bomullen som er i mange topper nå er uaktuell å kjøpe. Jeg handler nesten hvor som helst, bortsett fra på Gina Tricot (kvaliteten der er altfor dårlig, på alt), men jeg krafser masse på stoffet og studerer snitt og trådretning før jeg eventuelt prøver :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 2. juni 2012 #9 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg kjøper aldri noe laget av akryl, polyester eller viskose, selv om plagget kan se bra ut i utgangspunktet. Unngå dette! Kjøp heller bomull, ull og silke. Zara, Massimo Dutti, Filippa K, Gant, Samsøe vil jeg anbefale deg. Det er vel også salg i sommer, så du kan sikre deg en del billigere ting derfra snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stille vann Skrevet 2. juni 2012 #10 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Maison Scotch, Second Female, Day, Acne, Designers Remix, Hunky Dory, Aiayu m.fl De har masse fint i denne nettbutikken: http://www.corneliashus.no/merker/dameklaer I Oslo har de mye fint på Høyer og `Fine Ting` på Byporten. Endret 2. juni 2012 av Stille vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 3. juni 2012 #11 Del Skrevet 3. juni 2012 Se etter stoffer i bomull, lin og silke. De holder seg ofte bedre enn klær i syntetiske stoffer. Det er mange drittplagg til stive priser der ute, så det at plaggene er dyrere tilsier ikke automatisk at de er bedre kvalitet. Jeg liker godt klærne til Marlene Birger. Mener hun har en butikk i Bogstadveien? Hvis du skal til Danmark vil jeg også anbefale deg å gå amok der. Personlig mener jeg danske designere lager mye stilig, og de klærne selges ofte litt billigere i Danmark enn i Norge. Men så er jo den danske krona sterkere enn den norske, så kanskje det går opp i opp... Day Birger et Mikkelsen har også mye fint, og de har butikk i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 3. juni 2012 #12 Del Skrevet 3. juni 2012 Akryl er en uting, som noen andre sa, les på klærne hva de inneholder selv på billig butikkkene kan man finne klær som ikke inneholder akryl, og omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 3. juni 2012 #13 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg synes ikke nødvendigvis de dyre klærne mine holder så mye lenger enn de billigere. Har du full guff på sentrifugen når du vasker klærne, TS? Det kan lønne seg å skru den ned på enkelte klesplagg. Ellers synes jeg Mango har en del klær som holde rbra til en grei penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå