AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 er ikke så bevandret i lydbokverden...men skal på en lang flytur og kunne tenke meg å prøve:-)
Brunhilde Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har kjøpt lydbok som mp3 fil og lagt over på iPoden, funker veldig bra, syns jeg. Eller kan man kjøpe noen med innbygget spiller, tror jeg, men de har jeg ikke forsøkt.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 takk for svar:-) Har ikke ipod eller mp3.....kanskje jeg skal kjøpe meg:-)
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Det finnes mange forskjellige typer lydbøker. Den mest vanlige er helt vanlige cd-er, som du kan spille av i alle cdspillere. En lydbok er på rundt 10-15 cd'er. Mange bøker er også gitt ut som mp3-lydbok, da er filene mye mindre og det er bare 1 cd. Disse kan du spille av på en cdspiller som tar mp3, på datamaskinen eller du kan legge den over til en mp3-spiller. Det finnes også noe som heter digibok, som er en liten mp3spiller med innebygd lydbok. Til den følger det med ørepropper. Nå har det også kommet noe nytt som jeg tror heter digichip, som da er en liten chip du putter inn i en spesiell type avspiller. På biblioteket har de nok flere av disse typene, og siden lydbøker er veldig dyrt (digibok og vanlig lydbok koster rundt 4-500 kroner) så lønner det seg å låne der fremfor å kjøpe selv. Skal du kjøpe, så er mp3-lydbøker billigst, ca 150-300 kroner i ordinærpris. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Hjertelig takk for god informasjon....nå ble jeg klokere,takk.
Niennas Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Et lite tips: det er ikke alltid men som leser er like behagelig å høre på. Det står alltid på hvem som leser, så søk personen opp på f.eks. youtube, så får du høre stemmen hans/hennes.
Wonders Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 itunes og ipod er best , lett å stoppe og den starter der du slapp selv om du har hørt på annen musikk i mellomtiden. Prøvde å laste ned lydbok på mobilen, men den er ikke presis nok. Man kan også leie lydbøker i form av cd eller mp3fil gratis fra biblioteker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå