Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tørr hodebunn i flere år, tok det opp med legen men fikk bare til svar at jeg måtte prøve meg frem på apoteket med sjampo. Jeg har prøvd sjampo uten SLS, flass-sjampo fra friøsr og apotek, sjampo for tørr hodebunn fra apotek, hodebunnolje fra ACO.

Det eneste som har fungert i et par uker er fungoral.

Så da lurer jeg på om noen her inne kanskje har funnet et vidunderprodukt for tørr hodebunn? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

har du fått konstantert av frisører eller noen med kompetanse at det er flass du har? veldig mange har tørr hodebunn, langt færre har flass. Har du "bare" tørr hodebunn, så trenger du produkter for nettopp dette, ikke mot flass!

Om du har prøvd produkter mot tørr hodebunn, og det heller ikke hjelper, så anbefaler jeg deg å gå henvising til en hudlege for å skjekke om du enten kan ha atopisk eksem eller psoriasis!

AnonymBruker
Skrevet

har du fått konstantert av frisører eller noen med kompetanse at det er flass du har? veldig mange har tørr hodebunn, langt færre har flass. Har du "bare" tørr hodebunn, så trenger du produkter for nettopp dette, ikke mot flass!

Om du har prøvd produkter mot tørr hodebunn, og det heller ikke hjelper, så anbefaler jeg deg å gå henvising til en hudlege for å skjekke om du enten kan ha atopisk eksem eller psoriasis!

En frisør sa engan tørr hodbunn, og det tror jeg også det er med tanke på at flass ofte er større hudflak. Jeg tenkte jeg skulle få henvisning, men er nå gravid og vet av erfaring at det meste ikke skal brukes av gravide. Så jeg håper at jeg skal finne noe som hjelper så lenge.

Skrevet

Jeg har tørr hodebunn (dvs mangler fukt, ikke flass), og for meg hjelper Kerastase biotic sjampoen. De har en for normalt hår og en for tørt hår. Du bruker den som vanlig sjampo, bare at du tar den i og lar den virke i ett minutts tid. Jeg merket forskjell etter første vask. Dessuten gjør den håret kjempefint :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tørr hodebunn (dvs mangler fukt, ikke flass), og for meg hjelper Kerastase biotic sjampoen. De har en for normalt hår og en for tørt hår. Du bruker den som vanlig sjampo, bare at du tar den i og lar den virke i ett minutts tid. Jeg merket forskjell etter første vask. Dessuten gjør den håret kjempefint :)

Det skader jo ikke å prøve :) Jeg har krøllete og tørt hår så jeg burde kanskje prøve den for tørt hår. Inneholder den SLS?

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

En frisør sa engan tørr hodbunn, og det tror jeg også det er med tanke på at flass ofte er større hudflak. Jeg tenkte jeg skulle få henvisning, men er nå gravid og vet av erfaring at det meste ikke skal brukes av gravide. Så jeg håper at jeg skal finne noe som hjelper så lenge.

så du er gravid?? det er jo nyttig informasjon... under graviditet så får man ofte mye forandringer i hår og hodebunn (blant annet at man kan miste mye hår) ... hadde du dette problemet før graviditeten også da?

jeg skrev det jeg skrev om tørr hodebunn vs flass, fordi jeg tolka det som at du har prøvd veldig mange forskjellige flass-sjampoer som ikke funka, og det er vel heller ikke så rart om det "bare" er tørr hodebunn du har..

ser du skriver at du har krøllete og tørt hår: krøllete hår er natulig tørt det, så en god og egnet shampo er en viktig ting året rundt uansett tørr hodebunn eller ei :)

Endret av NozMonster
AnonymBruker
Skrevet

så du er gravid?? det er jo nyttig informasjon... under graviditet så får man ofte mye forandringer i hår og hodebunn (blant annet at man kan miste mye hår) ... hadde du dette problemet før graviditeten også da?

jeg skrev det jeg skrev om tørr hodebunn vs flass, fordi jeg tolka det som at du har prøvd veldig mange forskjellige flass-sjampoer som ikke funka, og det er vel heller ikke så rart om det "bare" er tørr hodebunn du har..

ser du skriver at du har krøllete og tørt hår: krøllete hår er natulig tørt det, så en god og egnet shampo er en viktig ting året rundt uansett tørr hodebunn eller ei :)

Jeg har hatt det sånn i flere år egentlig. Har prøvd mange sjampoer for både flass og tørr hodebunn, ingenting har fungert. Men skal prøve den fra kerastase over her :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg har hatt det sånn i flere år egentlig. Har prøvd mange sjampoer for både flass og tørr hodebunn, ingenting har fungert. Men skal prøve den fra kerastase over her :)

i og med at du har hatt dette problemet over såpass lang tid og prøvd såpass mange produkter, så tviler jeg på at kerastasen kan hjelpe deg.. jeg tror bare en hudlege kan hjelpe deg...

tenker fortsatt på atopisk eksem eller psoriasis...

AnonymBruker
Skrevet

i og med at du har hatt dette problemet over såpass lang tid og prøvd såpass mange produkter, så tviler jeg på at kerastasen kan hjelpe deg.. jeg tror bare en hudlege kan hjelpe deg...

tenker fortsatt på atopisk eksem eller psoriasis...

Ja jeg får kanskje ta en tur til hudlege når jeg er ferdig med svangerskap og amming. Har liksom ikke giddi enda for det er jo ikke sååå farlig. Litt irriterende, men da tenker jeg bare på hvor mange andre værre ting man kan ha :gjeiper:

Gjest NozMonster
Skrevet

Ja jeg får kanskje ta en tur til hudlege når jeg er ferdig med svangerskap og amming. Har liksom ikke giddi enda for det er jo ikke sååå farlig. Litt irriterende, men da tenker jeg bare på hvor mange andre værre ting man kan ha :gjeiper:

atopisk eksem og psoriasis kan være ille nok det altså!

det hadde vært interesangt å høre hva dette er for noe om du går til hudlegen da!

AnonymBruker
Skrevet

atopisk eksem og psoriasis kan være ille nok det altså!

det hadde vært interesangt å høre hva dette er for noe om du går til hudlegen da!

Jeg skal oppdatere når jeg får kommet meg ditt om et år eller noe sånt ;)

Skrevet

kerastase. sånn mint-grønn flaske. fantastisk! forbedringer etter 1. vask.

Skrevet

Vanlig olivenolje har fungert for meg :tommel:

Skrevet

Ville og prøvd Kerastase, eventuellt Nisim. (blå flaske) Den skal hjelpe på BÅDE tørr hodebunn OG flass

Skrevet

Gå til lege og få resept på Betnovat.

Skrevet

For meg funka kerastase veldig bra.

Betnovat prøvde jeg og, men etter å ha bytta til k. Behøves den ikke lenger.

Det blir helt sårt og vondt umiddelbart om jeg må bruke noe annet å vaske med, så noe er det.. :?

AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege og få resept på Betnovat.

Er gravid og leste at det kunne påvirke fosteret så det er ikke aktuelt nå.

Men er verdt et forsøk senere

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig olivenolje har fungert for meg :tommel:

Hvordan gjør du det? Bruker olivenolje som "hårkur" og vasker etter en stund? Hvor ofte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...