Gå til innhold

Hvitløk skal ned i vekt

Hvitløk

Anbefalte innlegg

Flink!!! Jeg følger med videre. Hatt en fin jul? :)

Så koselig :) Har hatt en flott jul, mye god mat og julekaker :nisselue: har du? :)

Jeg følger fortsatt med her, men har vært litt dårlig til å skrive! Godt nyttår, og tror nok du skal klare deg bra i det nye året og!

Så gøy! Er litt mer motiverende å oppdatere når man vet noen leser det man skriver :fnise: Godt nytt år! Hvordan går det med dine treningsplaner?

_________

Jeg tør ikke å jogge noe igjen siden jeg kjente det i det dumme kneet etter tirsdagens tur. Så jeg meldte meg heller inn på livegym.no i går. Tok både en zumba og en yoga-økt i går og gjett om jeg kjenner det i dag! Våknet flere ganger i natt av at det var vondt å snu seg...en smule utrent for tiden :sjenert: Prøvde meg på en aerobic-time i dag, men var alt for støl og svak (og ukoordinert) til at det ble effektiv trening. Så satser på å ta en økt i morgen i stedet heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble det en halvtimes tur på sparken sammen med mamma. Det var tungt når jeg ikke er vandt med bevegelsen, så fikk opp pulsen litt. Tok også en yogaøkt som gikk mest på avslapping nå på kvelden. Deilig :)

Veide meg forresten på fredag. Vekta ligger nå på 69,7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått dilla på yoga! Ble 20 min med yoga i dag og kommer nok til å kjenne det i armene i morgen. Tør ikke å ta så mye treninger med hopp og sprett pga av kneet så jeg innbiller meg at yoga er bedre. Og så blir jeg så avslappet av det :)

I morgen er det veiedag, lurer på om det har skjedd noen endringer der. Har vært veldig flink med kostholdet denne uka. Har drukket en kakao, men ikke noe godteri. Nå er det sånn at jeg gleder meg til å kose meg i helgen, og da klarer jeg å holde ut i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine treningsplaner går bra, jeg har nok ikke blitt noen treningsnarkoman, men det går i hvert fall ikke nedover :fnise: Bortsett fra akkurat i jula da.

Så bra du har funnet en treningsform du virkelig liker! Skjønner du ikke vil ta noen sjanser med kneet for tida, better safe than sorry! Jeg har fortsatt juleferie og er hjemme frem til søndag, og kostholdet mitt har ikke vært så bra, men fra mandag av skal jeg ha en måneds godteri- og snacksnekt! Som en liten utfordring til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, en hel måned? Ikke med kos på lørdag eller noe? Veldig bra utfordring, lykke til :)

Veide meg i dag, er på 68,8. Nesten en kilo ned på en uke! Tror det er mye vannvekt. Blir treningsfri helg nå, siden jeg skal jobbe og reise bort. Kanskje greit for er støl som fy i lårene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå er jeg på grensen til å bli syk. Har vært litt snufsete og uggen de siste dagene, men ikke syk nok til å være hjemme fra skole og jobb. Liker ikke sånne mellomstadier. Tror ikke det kommer til å bryte ut heller, det ville det sikkert ha gjort allerede.

Så da blir det ikke noe trening på meg. Men, det positive er at jeg tør ikke starte bilen bare for korte turer nå i kulden (batteriet er litt dårlig) så jeg går mye istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, nå er jeg på grensen til å bli syk. Har vært litt snufsete og uggen de siste dagene, men ikke syk nok til å være hjemme fra skole og jobb. Liker ikke sånne mellomstadier. Tror ikke det kommer til å bryte ut heller, det ville det sikkert ha gjort allerede.

Så da blir det ikke noe trening på meg. Men, det positive er at jeg tør ikke starte bilen bare for korte turer nå i kulden (batteriet er litt dårlig) så jeg går mye istedet :)

Så flink du er som går mye :) Etter at jeg begynte å gå hjem fra skolen(tar litt over en time ca) har jeg fått MYE mer energi. Tidligere var jeg ødelagt etter en dag på skolen og LENGTET hjem til sofaen og middag. Nå er det litt annerledes, når jeg kommer hjem etter å ha gått fra skolen har jeg masse energi! Jeg lager noe mat, og vips... er jeg enten ute av døren eller med nesen i pensumbøkene. Herlig! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke begynte å gå fra skolen tidligere... Tenkte at det er så langt, men en time i nedoverbakke... Det er jo ikke SLITSOMT! Selv om jeg kanskje bruker 45 min lenger hjem fra skolen enn vanlig tar jeg igjen de raskt fordi jeg har så mye energi.

God bedring til deg, Hvitløk! Hvis du er snufsete burde du koke opp vann, helle det over i en bolle med mye ferskhakket ingefær og legge hodet over bollen (gjerne med et håndkle over der igjen for å få mest mulig varme). Det hjelper på meg, og renser heftig opp i luftveiene og bihulene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten Musekatt!

Skulle egentlig gå meg en treningstur i dag morges, men har fått gnagsår føttene etter at jeg gikk med nye ballerinasko i går. I morgen skal jeg enten gå/jogge eller bruke treningsspillet til playstation, EA sports active 2. Da får jeg lagt inn litt mer styrke også.

Jeg skal prøve å trene to til tre ganger i uken, der det er en-to ganger med jogging og en gang med styrke. I tillegg holder jeg et øye med kaloriene jeg putter i meg. Skal prøve å ligge på 1400-1500 på de treningsfrie dagene og mer de dagene jeg trener.

Det eneste som er så kjipt er at jeg får så lite støtte av de rundt meg. Min sambo støtter meg, men har opplevd at et par venninner blir irriterte når jeg bestiller meg te på cafeen istedet for kaffe mocca, og at jeg ikke spiser like mye godteri når vi treffes for å se film. Skulle tro de ville støtte meg i kampen mot kiloene. Det er ikke akkurat som om jeg maser om vekta mi til dem, men jeg sier jo at jeg ikke har lyst til å få i meg flere kalorier enn nødvendig den dagen. Og da får jeg reaksjoner som: "Herregud, du trenger da ikke bli besatt med disse vekttingene, du ser da helt fin ut!" Er det noen som har noen tips til hva man kan si til slike venninner? Har prøvd å forklare at jeg ikke er vel med kroppen min og at jeg savner kroppen min ved 65 kg, men det hjelper ikke så mye..

Si at du har snakket med legen din, og fått anbefalt det av ham/henne. Det trenger ikke å være sant. Grunnen til at de blir sure, er sikkert at de får dårlig samvittighet når du ikke vil spise den samme dritten som de spiser. De hadde helt sikkert hat godt av å droppe en kaffe mocca selv også. Alle har godt av å spise mindre søtt, også de slankeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra Grethe! En times tur hver dag er jo ganske grei mosjon det :) Merker ikke så mye til den energien jeg. Har ikke vært flink til å vaske og støvsuge de siste ukene, så må bruke allergimedisin mot kattene igjen. Og den sløver meg ned, så jeg ikke orker å vaske. Litt ond sirkel :fnise:

Det har blitt bedre med vennene mine, Sol87 :) det er mange av de som har blitt flinkere med meg. Nå koser vi oss litt iblandt, men prøver å ikke absolutt måtte ha noe godt for å ha det koselig.

Veide 69,2 i dag. Har gått litt opp, men det er den uka nå så det gjør ikke noe.

Bakte en litt sunnere kake her om dagen. Squash og pekannøtter. Nam! Med sammalt hvete og kun 150 g sukker (syntes det var lite i forhold til mange andre kaker). :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føles det ut som om jeg lager unnskyldninger for ikke å trene.. men det blir ikke så mye trening denne uken heller. Har fått tannverk og skal ikke til tannlegen før i morgen kveld - kun for en sjekk. Så tar det sikkert en uke før jeg får time for å fikse det :tannverk: så har ikke noe treningslyst.

Men har vært flink med kosthold. Det ble bare litt godtekos i helgen. Snikveide meg i dag morges og har gått litt ned, men venter til fredag med å skrive tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på fredag, tilbake på 68,8.

Har ikke vært så flink med kosthold denne uka pga smerter i tannen, så har spist det jeg har hatt lyst på for å i det hele tatt få i meg mat. I følge tannlegen var det ikke noe galt, jeg bet bare for mye på en tann så nerven ble påvirket. Han slipte ned litt på den tanna, så nå må jeg bare vente til det roer seg,

Har gått mye de siste dagene og prøver å få inn små styrkeøvelser mens jeg f.eks pusser tennene og lager mat. Ser litt dumt ut i følge samboeren :fnise:

Er sliten i beina dag. Gikk på jobb i går (40 min), sto og gikk på jobb (7 timer, minus en halv times pause) og gikk hjem med en del omveier for å komme til butikkene (1 time og 15 min).

Nå er det netflix og avslapping resten av dagen :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å veie meg i dag jeg :vetikke: får ta det i morgen. Tror det ble litt tidlig i dag :fnise:

Har ikke fått trent noe aktivt denne uka heller, men har jobbet fulle dager med mye trasking og løfting. Har også gått frem og tilbake til jobb en del av dagene. Så kjenner det i både armer og bein. Jobber 60 % denne måneden (selv om jeg bare er ekstrahjelp) og jobbet mye i januar også, så henger allerede langt etter skolearbeidet. Slokner på kvelden etter jobb så får liksom hverken trent eller lest. Men i dag har jeg vært flink. Så akkurat en videoforelesning på en time. Samboeren lokket meg med sjokolade hvis jeg så en, så nå venter jeg bare på at han skal komme tilbake fra butikken :danse:

Så kvelden nytes med Fringe på netflix og sjokolade. God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror badevekta har hengt seg opp. 68,8 denne uka også, både i går og i dag (måtte kontrollveie i dag :fnise: )

Da vet jeg hvertfall at jeg klarer å holde på vekta uten å gå opp. Det er hvertfall positivt når jeg når idealvekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en kjapp styrkeøkt i dag. Knebøy, utfall, skulderpress og situps. Bruke 2 kg manualer, siden det er en stund til jeg har trent styrke.

Nå er det te og Fringe :)

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Godt å få litt "gratis" aktivitet på jobb. Her går det i stillesitting 8 timer daglig, og det er ingen tvil om at det preget skroget :sjenert:

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok målene mine i dag. Sist jeg gjorde det var i slutten av oktober. De står i parantes:

Midje: 77 (80)

Hofte: 98 (98)

Rumpe: 103 (103)

Lår: 61 (61)

Generelt ikke så store forandringer, men er superfornøyd med midjen! Syntes nemlig at jeg fått større hofter og lår, men da var det bare midjen som var mindre :laugh: var nede på 68,2 i dag, men det kan godt være på grunn av et stort inntak av kaffe (som er ekstremt vanndrivende på meg).

Gleder meg til det blir bart ute jeg.. Tror jeg må legge løpinga på hylla pga kneet enn så lenge og heller finne frem sykkelen. Selv om jeg ikke liker sykling. Kanskje jeg finner en motivasjon til det etterhvert. Har forresten funnet ut hva det er med kneet mitt. Har et bein som er litt lengre enn det andre og det gjør at det blir feil belastning :( så det er ikke så mye som kan gjøres utenom å ta det med ro og massere og tøye musklene. Kan evt få bygd opp skoene, men da måtte visst alle skoene mine bygges opp ellers hadde det ikke noen virkning.

Jaja, nå bærer det på skolen for å skrive på oppgave. Og etter det er det infomøte om Kinatur. Jeg skal til Kina :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det en 6 km gåtur i raskt tempo og 20 min med styrke på overkroppen. Kjente nesten ikke noe i kneet. Jippi! Nå skal det bli godt med svinebiff og sopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Denne har jeg glemt igjen.. :P har faktisk meldt meg inn på treningsstudio med svømmehall nå. Prøver å få til trening tre ganger i uka. Har bare blitt to denne uka, men skal på hyttetur og gå masse på ski i helgen, så det går bli trening nr 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...