Gå til innhold

Hvitløk skal ned i vekt

Hvitløk

Anbefalte innlegg

Hihi, må prøve den når jeg får kjøpt armbelte til mobilen :ler2:

Takk :smilyblomst: det tar litt tid å bygge opp kondis til å løpe, men heier på deg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du glad i å sykle? Ute eller på treningssenter...

Det er ikke noe sørlig belastning på knær, så anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sykler bare dersom jeg skal på jobb eller må handle inn noe som ligger langt unna. Har prøvd sykkel som treningsform, men bor nede i et søkk så det er oppoverbakker over alt :overrasket:

(Akkurat det er dårlig unnskyldning når man skal komme seg i form, men hater å være stiv og støl i lårene :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg! Har lest gjennom dagboken din nå :) Har du slitt med kneet lenge?

Hei :vinke:

Hyggelig med besøk :) Har hatt vondt i kneet i ca 3 uker, og har egentlig aldri kjent noe i det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den siste uken har det skjedd en del kjipe ting. I går hendte det noe igjen og det sendte meg rett i kjelleren. Reagerte med å tylle i meg godteri, junk, brus og energidrikker til den store gullmedalje i et helt døgn. I stad så jeg meg selv utenfra mens jeg slukte i meg en nachosporsjon stor nok til både meg og samboer og innså at jeg måtte ta meg selv i nakkeskinnet. Fikk et så stort behov for å komme meg ut jeg en time senere var på vei opp til parken. Løp tre runder, altså tre km. Har ingen mestringsfølelse selv om dette er noe jeg ikke har klart siden jeg trente aktivt for 5-6 år siden. Det var som om en stemme i hodet mitt sa at dersom jeg ikke klarte å fullføre hver runde jeg startet på kom verden til å falle sammen.

Føler meg litt bedre nå som jeg får satt ord på ting. Skal snart hoppe i dusjen, så kaste alt godteri som er igjen og deretter lage meg en gigantisk kopp med grønn te. Så kommer samboer hjem i natt etter å ha vært borte i 17 timer og han skal da gi meg den beste klemmen kun samboer kan gi. Beklager at det her ble et litt sånn klage-syte-innlegg, men det var godt å bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, kanskje greit å sjekke ut hos fysio! :/

Det blir bedre og bedre, men skulle det bli værre må jeg bare krype til korset og bestille en time :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cool_water

Du må ikke beklage :klemmer: Er jo kjempe bra at du klarte 3 runder! :) Det var ikke dumt det med å kaste godteriet! Gjort er gjort, og spist er spist. Det er bare å starte igjen med blanke ark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det helt utrolig varmt her. Hadde tenkt å ta meg en tur i parken, men det er alt for varmt til å jogge ute. Har drukket for lite vann i helgen (i forhold til vinglassene i går :kristin: ), så tror jeg utsetter jogginga til i morgen og tar en slapp dag i stedet :)

Har lært i helgen at jeg må takle motgang på en annen måte enn å spise. Jeg så bare svart og proppet i meg det jeg kom over. Ikke bra..

Ny uke og ny start i morgen :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble to km jogging i parken i dag med treningsbuddy. Men, jeg stoppet ikke der :overrasket: ble jaggu 3,8 km på trimsykkel og 6 min mølle + litt styrke her og der på min kjæres jobbtreningsrom. NÅ er jeg sliten! Koser meg med kvelds og beina på bordet. Det blir nok en tidlig kveld i kveld :)

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å takle motgang med spising er du nok ikke alene om. Merker selv at kiloene begynte å rase på da det skjedde mye forandringer i livet mitt for 2,5 år siden. Ikke nødvendigvis negative men krevende nye ting i livet.

Heier på deg, dette skal vi klare :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med! Når det er kjempevarmt ute er det greit å jogge tidligtidligtidlig på morgenen om mulig, og helst i skogen/langs sjøen hvor det er vind. Det har jeg lært, hvert fall. Ellers hender det jeg tvinger meg selv på joggetur midt på varme dagen hvis jeg føler for å svette SKIKKELIG. Det er jo litt deilig noen ganger å svette ut all dritt! Bare sørg for å drikke masse vann i løpet av dagen før turen, ta med litt vann på turen og drikk etterpå :)

Kan jeg spørre om hva progresjonen din har vært hittil? Om du kan lage en liste? Hilsen Vurderer å starte et nytt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helledussen så flink du er! Og det angående sprekken, vi er menneskelige, og slike ting skjer! Vi skal jo ikke bli roboter heller. Men håper du i hvert fall føler deg bedre etter hva enn som har skjedd, sender gode tanker til deg :)

Å slappe av i kveld har du fortjent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å takle motgang med spising er du nok ikke alene om. Merker selv at kiloene begynte å rase på da det skjedde mye forandringer i livet mitt for 2,5 år siden. Ikke nødvendigvis negative men krevende nye ting i livet.

Heier på deg, dette skal vi klare :klemmer:

Vi skal klare det :klem: det er så lett å ty til mat når man trenger litt mer energi, litt kos eller litt trøst, eller for å takle stress. Må lære meg å erstatte det med andre ting som sunne matvarer, kaffe eller trening :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med! Når det er kjempevarmt ute er det greit å jogge tidligtidligtidlig på morgenen om mulig, og helst i skogen/langs sjøen hvor det er vind. Det har jeg lært, hvert fall. Ellers hender det jeg tvinger meg selv på joggetur midt på varme dagen hvis jeg føler for å svette SKIKKELIG. Det er jo litt deilig noen ganger å svette ut all dritt! Bare sørg for å drikke masse vann i løpet av dagen før turen, ta med litt vann på turen og drikk etterpå :)

Kan jeg spørre om hva progresjonen din har vært hittil? Om du kan lage en liste? Hilsen Vurderer å starte et nytt liv

Elsker morgentrening! Særlig på denne årstiden når det er dugg på gresset og det lukter så friskt happy.png

Progresjonen min er sånn ca som dette ;) :

Mai: Jogget 200 meter før jeg trodde jeg skulle kaste opp

Juli: Jogget min første km og økte ganske mye de neste gangene. Jogget på asfalt og fikk overbelastning i kneet, så ble satt tilbake til gå-jogg-gå stadiet jeg hadde i juni for å trene meg opp igjen

Den siste uken: jogget gradvis lengre og ligger på 2-3 km nå.

Skal loggføre nøyaktig lengde og tid når jeg får tak i mobilholder til armen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helledussen så flink du er! Og det angående sprekken, vi er menneskelige, og slike ting skjer! Vi skal jo ikke bli roboter heller. Men håper du i hvert fall føler deg bedre etter hva enn som har skjedd, sender gode tanker til deg :)

Å slappe av i kveld har du fortjent :D

Takk :klemmer: føler meg bedre nå. En positiv ting som kom ut av det er at jeg orker ikke tanken på godteri nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker morgentrening! Særlig på denne årstiden når det er dugg på gresset og det lukter så friskt happy.png

Progresjonen min er sånn ca som dette ;) :

Mai: Jogget 200 meter før jeg trodde jeg skulle kaste opp

Juli: Jogget min første km og økte ganske mye de neste gangene. Jogget på asfalt og fikk overbelastning i kneet, så ble satt tilbake til gå-jogg-gå stadiet jeg hadde i juni for å trene meg opp igjen

Den siste uken: jogget gradvis lengre og ligger på 2-3 km nå.

Skal loggføre nøyaktig lengde og tid når jeg får tak i mobilholder til armen :)

Wow, så flink du har vært! Tar av meg hatten. Asfalt er døden på meg også.... Jeg må løpe på grus eller i skogen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...