Gå til innhold

Beste gråtescene i en film

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen så jeg på "Dear John" og syns filmen var veldig fin, også trist. Jeg ble spesielt veldig trist av den scenen der han gutten sitter hos faren sin som er døende på sykehuset. Channing Tatum er en veldig god skuespiller syns jeg og jeg ble inspirert på en måte.

Er nysgjerrig på om flere har favorittscener som er triste? Spesielt scener der menn gråter for eksempel. Men da mener jeg hjerteskjærende scener som er veldig triste og godt skuespilt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Scenen i Paris, Texas hvor den fortapte faren, sønnen og guttens onkel og tante/fosterforeldre ser super-8-opptak hvor guttens mor er med(Nastassja Kinski). Ry Cooders musikk oppå. Jeg griner i hvert fall av den scenen, det gjør Harry Dean Stanton også.

AnonymBruker
Skrevet

Scenen i Paris, Texas hvor den fortapte faren, sønnen og guttens onkel og tante/fosterforeldre ser super-8-opptak hvor guttens mor er med(Nastassja Kinski). Ry Cooders musikk oppå. Jeg griner i hvert fall av den scenen, det gjør Harry Dean Stanton også.

Denne er det:

http://www.youtube.com/watch?v=8FWGWAf6RsQ

Skrevet

Scenen der Clark Gable gråter i Tatt av Vinden. Ikke pga. scenen i seg selv egentlig, vi ser ikke noe særlig til tårer og slikt, men fordi det var høyst uvanlig at menn gråt på film da den ble laget. Han ville heller ikke gjøre det i starten, men ble overtalt av Olivia de Havilland, hvis jeg husker rett.

Med den historien i bakhodet blir jeg alltid veldig rørt når jeg ser scenen :)

Skrevet

Gladiator har mange...

Skrevet

To gråtende menn jeg kommer på i farta, jeg putter de aktuelle scenene i spoiler-tags:

- Nineteen Eighty-Four, John Hurt

Scenene i Miniluv er generelt veldig fæle, men for meg renner det over når Winston (Hurt) etter månedsvis med tortur blir tvunget til å se sitt eget speilbilde ("That is the last man. If you are human, that is humanity.") og scenen i room 101 ("Do it to Julia! Do it to Julia! Not me! Julia! I don't care what you do to her. Tear her face off, strip her to the bones. Not me! Julia!")

Sluttscenen hvor Julia og Winston møtes etter "behandlingen" i miniluv er også voldsomt sterk ("I told them all about you") og helt til sist når Winston gråter av kjærlighet til Big Brother.

- Swimming with sharks, Kevin Spacey

Monologen hvor Buddy (Spacey) forteller om hvordan kona ble drept. ("Way it goes")

Gjest Fasting Drue
Skrevet (endret)

Al Pacino i Gudfaren III er bra:

fantastisk med Intermezzo fra Cavalleria Rusticana under.

Endret av Fasting Drue
Skrevet

"it's not your fault" scenen-Matt Damon , Good Will Hunting

Mystic River- Sean Penn når han skriker "is that my daughter in there?!!"

huff..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...