AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 pus har hostet litt i går og i dag. Innimellom er det et hark, ellers så høres det litt ut som om han skal kaste opp en hårball. Kan han være sjuk? altså er det en sjukdom som gjør at de hoster? han virker grei i formen ellers. har sovet en del, men tror det er fordi han var ute i hele natt og det er veldig varmt.
iselin91 Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Kan han ha et sår i halsen som klør? Eller at han er småkvalm i denne varmen?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Dersom han ellers har fin allmenntilstand og er frisk og rask så vil jeg tippe: Orm Hårball Er det lenge siden forrige ormekur? Får han kattemalt eller kattegress innendørs, eventuelt ser du katten spise gress ute?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Fikk ormkur for ca en mnd siden. Har kattegrass inne, men spiser det ikke. Spiser litt gress ute. Får ikke kattemalt da han ikke liker det.
Minya Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Det er jo sesong for hårballer nå, så om han bare harker og hoster uten at det kommer noe opp, så sklir de som regel ned igjen. Det skjer med katta vår, hun har aldri hostet opp en eneste hårball som jeg har funnet, men harker og hoster gjør hun hver gang det er røytesesong.
iselin91 Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Hvor lenge varer røytesesonge? Det ligger hår ooveralt! På de fine lilla nye gardinene mine...
Minya Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Kommer litt an på katten, om den er langhåret eller går mye ute i kratt og får dratt av mye pels. Hos oss varer den verste røyteperioden opp til to måneder, både vår og høst, men hun er ikke ute så mye at pelsen detter av av seg selv. Så vi grer henne oftere i røyteperioden enn ellers i året. Så røyter hun generelt hele året også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå