Gå til innhold

Dere morgentrimmere

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hva spiser dere før dere trener? Eller spiser dere ingen ting?

Jeg har begynt å jogge på morgenkvisten (før 11 er morgenkvist for meg) men det er vel ikke lurt å spise rett før man løper? Og å stå opp ennå tidligere for å løpe er uaktuelt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

Hva spiser dere før dere trener? Eller spiser dere ingen ting?

Jeg har begynt å jogge på morgenkvisten (før 11 er morgenkvist for meg) men det er vel ikke lurt å spise rett før man løper? Og å stå opp ennå tidligere for å løpe er uaktuelt.

Jeg klarer ikke å trene på tom mage, så pleier som regel å spise en banan, litt fruktsalat eller en yoghurt.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kan liksom ikke se for meg at jeg funker uten noe jeg heller. Har sikra meg med banan, yoghurt og frokostblanding. Men heller noe lett og gjerne spise mer når man er ferdig med å trene?

Skrevet

Ingenting, en yoghurt eller en banan.

For meg er morgenøktene ganske lette økter, ca 5 km med lett jogg. Skal jeg ha en skikkelig treningsøkt må jeg spise et skikkelig måltid først, og vente ca to timer.

AnonymBruker
Skrevet

før jogget jeg alltid før skolen,ingen mat før. men når jeg kom hjem igjen dusjet jeg og spiste yoghurt med musli og banan...jeg spiser det enda etter trening... jeg bare trener ikke på morran;P

Gjest Armule
Skrevet

Kan liksom ikke se for meg at jeg funker uten noe jeg heller. Har sikra meg med banan, yoghurt og frokostblanding. Men heller noe lett og gjerne spise mer når man er ferdig med å trene?

Ja, etter treninga spiser jeg en solid frokost. Som regel tre skiver med egg eller banan, og iskald (sjoko)melk.

Skrevet

I dag ble det en halv banan, ett egg og en kopp kaffe. Etter trening venter det alltid en stor porsjon havregrøt med proteinpulver og blåbær!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Takk. Jeg rekker litt yoghurt/banan før trimmen og så venter Crusli med nøtter og blåbærbiola på meg når jeg er ferdig.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg spiser en skive, eller en halv banan, eller en god morgen yoghurt ca en halvtime før jeg trener :) da er det jogging. Til styrketrening kan jeg spise litt mer uten å få sting, da er det typisk to skiver, yoghurt og frukt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står opp 1,5 til 2 timer før trening kl. 7. Da spiser jeg et par knekkebrød, drikker vann og kanskje litt melk. Må spise en stund før treningen slik at jeg ikke får hold.

Gjest scorpius
Skrevet

Uansett når jeg trener, så klarer jeg ikke å gjøre det på tom mage... Vet ikke om det er psykisk eller fysisk. Spiser som regel en brødskive før morgentrimmen. MEN det er jo ikke alle som har tid til det da.

Skrevet

Jeg må ha noe i magen før trening iallefall, hvis ikke går jeg rett i bakken (har prøvd å trene på tom mage en gang, etter at jeg leste en plass at å trene på tom mage økte forbrenninga.....).

Trener alltid på morgenen, så det blir som oftest ei skive rugbrød med skinke, evt et hardkokt egg, glass skummet kultur og en kopp kaffe.

Og spiser såklart mere etter trening!

Skrevet

Jeg klarer ikke å spise før jogging, så jeg drikker kun en kopp te med litt melk i før jeg jogger. Hvis jeg jogger etter å ha spist frokost og ventet to timer, så føler jeg meg bare tung og treg.

På tom mage på morgenen går det mye lettere for meg, og så er det deilig å dra hjem og dusje og spise frokost etterpå.

Dette er nok smak og behag og hva kroppen din liker best. Du kan jo bare prøve ut litt forskjellig :)

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg spiser som regel tre knekkebrød med pålegg, kanskje en kopp te og et eple før. Jeg klare ikke å trene på tom mage, men jeg står opp senest 1,5 timer før trening slik at jeg får spist og unngår å bli dårlig på trening. Etter trening er det et glass sjokomelk (soya) :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg står opp 1,5 til 2 timer før trening kl. 7. Da spiser jeg et par knekkebrød, drikker vann og kanskje litt melk. Må spise en stund før treningen slik at jeg ikke får hold.

uhææ du er gal hehe. Jeg klarer ikke stå opp til syv og i hvert fall ikke stå opp så lenge før for å spise.

Men det ble en banan og en muslibar før trim. Fikk hold en gang (noe jeg sjelden har) men gikk greit over. Får se om jeg skal prøve en annen frokost i morgen. Bare youghurt.

Skrevet

Hvis jeg skal trene om morgenen, spiser jeg alltid med en gang jeg står opp. Det er ikke alle som klarer å spise frokost, men jeg er stort sett sulten hver morgen. Og de få morgenene jeg ikke er det, tvinger jeg i meg litt mat likevel.

Det blir som regel et par knekkebrød, eller litt musli og yoghurt før trening. Så fyller jeg på med mer mat etter trening.

AnonymBruker
Skrevet

uhææ du er gal hehe. Jeg klarer ikke stå opp til syv og i hvert fall ikke stå opp så lenge før for å spise.

Men det ble en banan og en muslibar før trim. Fikk hold en gang (noe jeg sjelden har) men gikk greit over. Får se om jeg skal prøve en annen frokost i morgen. Bare youghurt.

Hehe, vil ikke si at jeg er gal. Men jeg må gjøre det. Har en mage som ofte er i ulage, og den trenger litt tid på å komme seg i gang. Ikke gøy å gå på trening for å måtte sitte på ramma halve tiden.

Gjest *Maja*
Skrevet

Litt frukt og et glass med Fres. Da er jeg klar innen 30 minutter, noen ganger på 15 minutter.

Skrevet

Litt melk og som regel rosiner, noen nøtter/mandler eller en yoghurt. Kan ikke spise vanlig frokost før morgentrening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...