Linsi Skrevet 27. mai 2002 #1 Skrevet 27. mai 2002 Siden jeg har fått med meg at det endel som har katt her, er det sikkert noen som kan hjelpe meg med å svare på noen spørsmål... Saken er den at jeg ønsker meg en katt, men jeg eventuelt skaffer meg en katt, må jeg være litt forberedt. Jeg har en hund, hun har ikke noe spesielt imot katter, men har heller ingen spesiell erfaring med de. Er det andre her som har hund og katt sammen? Hvordan går det? Hvordan skal jeg introdusere de for hverandre? Hvordan går det når de er alene sammen? Lønner det seg å skaffe en kattunge, eller en voksen katt som er vandt til hunder? Skal jeg ha innekatt eller "utekatt"? Siden jeg ikke bor så langt unna veien, synes jeg kanskje det virker litt skummelt med utekatt. Kan alle katter være innekatter? Hvordan få katten til gjøre fra seg i kattedoen? Hmm, det var alt jeg kom på akkurat nå. Men kom gjerne med flere tips og råd til meg.
Gjest Kinga Skrevet 27. mai 2002 #2 Skrevet 27. mai 2002 Jeg har først hatt hund og skaffet meg katt i ettertid. En liten kattunge kom i hus og det gikk supert! Vel og merke kom denne katten fra en gård der det løp hunder, geiter og hester rundt den fra den så dagens lys, da. Men å ta introduksjonen dem imellom i forsiktige og i rolige former er et must uansett; og da skal det som oftest gå veldig bra. Begge er nysgjerrige, men ikke glem at for en liten katt kan inntrykkene fort bli overveldende og skremmende. Vær obs på signaler den gir om at den vil ha fred. Katter har jo sin egen personlighet og lynne helt fra de er småttiser; du kan gjerne vie litt tid til å vurdere kattekullet og hvor tøff de forskjellige kattungene er i forhold til hverandre. Min røde pus var en liten nysgjerrigper og gjerne litt tøffere enn noen av de andre, samtidig som den var sunt skeptisk. Den var helt klart ikke "rambo'en" i kullet, ei heller den mest engstelige. Og jeg kan legge til at min hund nok hadde jaget andre katter om den hadde fått sjansen, ja. Men etter pusen kom i hus forsvant det jaktinstinktet gradvis Angående kattedo: så trener du katten din slik du fikk hunden husren: Setter den i kattedoen straks den begynner gjøre fra seg. Katten er et lærenemt dyr; dette går som oftest raskt av seg selv. Forøvrig er det veldig lurt å gå til anskaffelse av en bok om katter før pusen kommer i hus. Når det gjelder innekatter er nok noen raser bedre egnet enn andre ja. Her kan kanskje andre gi deg gode tips. Skogskatter er visst ikke så ideelle har jeg hørt.12
Shelly Skrevet 28. mai 2002 #3 Skrevet 28. mai 2002 Hvis du lurer på noe om dyr kan du sende spørsmål til en dyrespesialist/vetrinær her: http://www.dyreklinikk.no/spalte/question.php3 Det tar ca 3-7 dager før du får svar.. (Før du skriver spørsmålet må du klikke på det fylke du bor i)12
friskpust Skrevet 10. november 2023 #4 Skrevet 10. november 2023 Ble det katt på deg? Vi skal få ei jentepus neste lørdag 😻
Tvist Skrevet 11. november 2023 #5 Skrevet 11. november 2023 friskpust skrev (14 timer siden): Ble det katt på deg? Vi skal få ei jentepus neste lørdag 😻 Hvis de fikk katt, lever den antageligvis ikke lenger. 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #6 Skrevet 12. november 2023 friskpust skrev (På 11.11.2023 den 0.14): Ble det katt på deg? Vi skal få ei jentepus neste lørdag 😻 Greit å være litt forsiktig med slike spørsmål. Tråden ble startet for 21 år siden og om det skaffet seg katt er det meget godt mulig at den katten nylig har dødd. Anonymkode: a734d...62c 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #7 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Greit å være litt forsiktig med slike spørsmål. Tråden ble startet for 21 år siden og om det skaffet seg katt er det meget godt mulig at den katten nylig har dødd. Anonymkode: a734d...62c Helt idiotisk å dra opp gamle tråder, men det er grenser hva man skal reagere på. Anonymkode: 9a6be...b9c 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #8 Skrevet 12. november 2023 friskpust skrev (På 11.11.2023 den 0.14): Ble det katt på deg? Vi skal få ei jentepus neste lørdag 😻 Hvorfor i alle dager drar du opp så gamle tråder? Anonymkode: 3ea42...0a0 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #9 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Greit å være litt forsiktig med slike spørsmål. Tråden ble startet for 21 år siden og om det skaffet seg katt er det meget godt mulig at den katten nylig har dødd. Anonymkode: a734d...62c Katten kan jo ha dødd etter 2 år også. Så nytter ikke å gå å bli krenka på andres vegne sånn. Anonymkode: 3ea42...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #10 Skrevet 12. november 2023 Katten min lever i beste velgående. Hun er 16 år i dag. Anonymkode: 9dc14...019 1 1
Maskinfører Skrevet 12. november 2023 #11 Skrevet 12. november 2023 Da anskaffer du en katt de er kjærlige og koselige en skikkelig venn for mange år og relativt billige i drift 😻
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #12 Skrevet 12. november 2023 Maskinfører skrev (9 minutter siden): Da anskaffer du en katt de er kjærlige og koselige en skikkelig venn for mange år og relativt billige i drift 😻 Ikke alle, noen er direkte onde. Anonymkode: 216d5...01a 1
Maskinfører Skrevet 12. november 2023 #13 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke alle, noen er direkte onde. Anonymkode: 216d5...01a Tnå nei ☹️ har bare hatt snille katter 😻😻😻 når jeg er trist så kommer hun med hodet sitt og løfter opp hånda mi og skal klappes guttepus sover på magen min om natta og snorker meg inn i øret 😻😻😻
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 14.47): Helt idiotisk å dra opp gamle tråder, men det er grenser hva man skal reagere på. Anonymkode: 9a6be...b9c Deg om det😉 Anonymkode: a734d...62c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 15.34): Deg om det😉 Anonymkode: a734d...62c Hvorfor kommentere en tråd fra 2002? Kan hende noen har traumatiske opplevelser fra 2002 og nå blir de retraumatisert ! Det burde du tenkt på! Bare for å følge din logikk🙄 Anonymkode: 9a6be...b9c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #16 Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor kommentere en tråd fra 2002? Kan hende noen har traumatiske opplevelser fra 2002 og nå blir de retraumatisert ! Det burde du tenkt på! Bare for å følge din logikk🙄 Anonymkode: 9a6be...b9c 🤦🏼♀️ Anonymkode: a734d...62c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #17 Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 1.30): 🤦🏼♀️ Anonymkode: a734d...62c Ikke jeg som måtte kommentere full i krenkelse ovenfor andre. Anonymkode: 9a6be...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå