Gå til innhold

Jeg er hun alle vil være venn med

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg er i starten av tjueårene, jente. Helt gjennomsnittlig. Litt kjedelig klesstil kanskje, da jeg gjerne prioriterer noe annet enn shopping, og siden jeg studerer jus skinner dette litt ekstra gjennom da alle her virker særs opptatte av klær :fnise:

Vel, saken er den at jeg har massevis av venner, også guttevenner. Jeg har kompiser på alle kanter, men lykkes aldri med å få kjæreste, for gutta jeg liker vil bare være venner - uansett hva. Jeg er ikke av de peneste, men jeg hyggelig, har allsidige interesser og har mye selvtillit. Men nå begynner jeg jo å lure, når gutta i gjengen min begynner og komme til MEG med dameproblemene sine.

Gutter (og jenter også) - har dere noen tips til meg? Jeg har ingenting i mot mange og gode guttevenner, men jeg kjenner jo at jeg er lei av å være hun "kjedelige som er veninne", og som ingen ser på som et kjæresteemne ut fra hva de selv sier. På fest blir jeg sjelden sett da jeg ikke tar mye plass sosialt sett, liker å bare prate og hygge meg fremfor å være midtpunkt.

Hvor finner jeg en jordnær gutt interessert i litt friluftsliv og et rolig A4-liv da? Som vil være venn OG kjæreste? :sjenert:

Kan nevne at jeg har et forhold bak meg, på to år.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du har kanskje gått i vennefella?

Kommer jo an på hvordan du har oppført deg ovenfor de guttene du vil ha. Om du bare har oppført deg typisk vennskapelig uten å egentlig flørte, berøre litt lenger enn bare vanlige venner gjør osv. så er det jo veldig lett å havne i vennefella. Dette er noe mange og spesielt gutter opplever ganske ofte så du er nok ikke alene.

Kanskje må du bare være litt mer aggressiv ovenfor en du vil ha og vise at du vil ha dem. Flørt, ta på dem, litt erting osv. så kommer du et stykke.

• Liker 3
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Så du har kanskje gått i vennefella?

Kommer jo an på hvordan du har oppført deg ovenfor de guttene du vil ha. Om du bare har oppført deg typisk vennskapelig uten å egentlig flørte, berøre litt lenger enn bare vanlige venner gjør osv. så er det jo veldig lett å havne i vennefella. Dette er noe mange og spesielt gutter opplever ganske ofte så du er nok ikke alene.

Kanskje må du bare være litt mer aggressiv ovenfor en du vil ha og vise at du vil ha dem. Flørt, ta på dem, litt erting osv. så kommer du et stykke.

Ja, jo. Jeg er veldig snill overfor alle, vil gjerne alles beste, og er ikke den "aggressive typen". Jeg har tydeligvis ikke gode nok sosiale antenner til å flørte og erte, jeg er som jeg skrev i hobvedinnlegget den "snille, trofaste" som alle kommer tilbake til - men som venn, sukk.

Gjest "gjest"
Skrevet

Til TS.

Du har havnet i vennefellen.

Innerst inne vil ikke menn ha damer som har de samme interessene som dem, damer som kan det samme som de kan, og kanskje enda damer er en trussel, de vil ha konvensjonelle (kjedelige) damer. De sier de vil ha en dame som kan snakke om ditt og datt, men hvorfor velger de da samme type dame som kjæreste, gang etter gang da?

Et råd er: La venner være venner, men neste gang du treffer en fyr, så la ham brilljere, la ham være mann. Hvis ham hvem du er etterhvert, når du har ham på kroken. Klem.

AnonymBruker
Skrevet

Til TS.

Innerst inne vil ikke menn ha damer som har de samme interessene som dem, damer som kan det samme som de kan, og kanskje enda damer er en trussel, de vil ha konvensjonelle (kjedelige) damer. De sier de vil ha en dame som kan snakke om ditt og datt, men hvorfor velger de da samme type dame som kjæreste, gang etter gang da?

Et råd er: La venner være venner, men neste gang du treffer en fyr, så la ham brilljere, la ham være mann. Hvis ham hvem du er etterhvert, når du har ham på kroken. Klem.

Dette er så feilaktig som det kan bli. Menn driter egentlig langt i om damer har samme interesser som dem, men hvis de har det så er det bare positivt.

Mann

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo ann på hva slags gutter du ser etter. Kan være det er gutter som er interessert i deg du overser også fordi de har et helt vanlig utseende?

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Ja, jeg klager over denne problemstillingen. Som jeg skrev, jeg er så uendelig heldig fordi jeg har masse venner, men når trenden er at ALLE menn automatisk titulerer meg som venn, da må man vel nesten lure på hva som er gæli'. :fnise:

Og jeg går ikke etter utseende. Men klart, jeg kan ikke "garantere" at jeg ikke overser folk når jeg f.eks. deltar på ting eller er ute på byen.... Og jeg gidder ikke endre interesser bare for å få meg mann, liksom.

Takker for alle svar. Får fundere på hvordan dette skal løses....

Gjest Herr Heftig
Skrevet

En jente jeg kjenner har et lignende problem. Hun har latterlig mange guttevenner, så når hun faktisk flørter med noen tror de at hun bare er sånn mot alle.

Skrevet (endret)

TS; det høres ut som du som du selv sier, ikke er så aggressiv og flørtete. Det er vanskelig å "bryte ut av" et mønster om du synes det er litt ukomfortabelt å plutselig gjøre fremstøt på guttevennene dine. Kanskje du og noen av kompisene kan prate litt om det med sjekking? Bli med dem ut på byen noen ganger og kanskje få noen hint om hvordan de liker at jenter går frem?

Jeg er også en jente med mange guttevenner, men nå ville jeg aldri ønsket meg å rote rundt med vennene mine da. Men jeg skjønner hvor du kommer fra, og kan absolutt anbefale å prøve å få en dialog med de du allerede har etablerte vennskap til, om hvordan du kan flørte litt mer, være litt mer "på" mot nye bekjentskaper osv. :)

Endret av Rainbow81
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg er ikke intr. i å gjøre noen fremstøt mot de jeg allerede er venn med, må understreke det! De forblir venner :) Kanskje jeg skal spørre dem om noen tips ja.... Skader vel ikke.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og avsporing, samt svar til disse.

Rainbow81, mod.

Skrevet

Til TS.

Ppppffffftt! Du kunne ikke bommet mer. Jeg vil KUN ha en dame med felles interesser. Hun er nok ingen "trussel" heller

• Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

.

Endret av Nuppdupp
Gjest .-L-.
Skrevet

Vel, siden jeg kjenner best til menn som havner i friendzone, så tar jeg utgangspunkt i det. Menn som havner i friendzone er som oftest alt for snill, de setter damen sine interesser foran sine egne og tilbyr de masse tjenester. I tillegg, så skaper de ingen seksuell kjemi, så de forblir bare venner.

Kanskje det er noen paralleller her?

Skrevet

Maser du mye på guttene du er intressert i? Med det mener jeg typ sender meldinger/ringer flere ganger om dagen uten mål og mening. For meg personlig er ihvertfall det noe av det mest uattraktive som finnes og jeg mister interessen med en gang.

Er litt forskjellig fra gutter og jenter, forventes ikke like mye insiativ fra jenter, men om jenter har sjarm og er litt småflørtete hjelper det utrolig for å vekke min interesse ihvertfall. Da tenker jeg på at man oppfører seg litt flørtete ikke at man skal legge ann på alt som kryper og går.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg er kanskje omvendt av initiativrik og masete, sender høyst sjelden meldinger og maser. Men jeg prøver å flørte, men det kan jeg tydeligvis ikke da :sjenert: Og jeg er en sta faen, så jeg setter ikke hans interesser langt foran mine egne nei. Gi og ta kan jeg gjerne gå med på. Skal på byen med guttegjengen min på lørdag, så får vi se om de ikke kan gi meg noen tips :)

Skrevet

Jeg er kanskje omvendt av initiativrik og masete, sender høyst sjelden meldinger og maser. Men jeg prøver å flørte, men det kan jeg tydeligvis ikke da :sjenert: Og jeg er en sta faen, så jeg setter ikke hans interesser langt foran mine egne nei. Gi og ta kan jeg gjerne gå med på. Skal på byen med guttegjengen min på lørdag, så får vi se om de ikke kan gi meg noen tips :)

Det kaaan jo også hende at de opplever deg som litt utilgjengelig utifra det du sier om at du ikke sender så mye meldinger etc. Kanskje de tror at du ikke er interessert og ikke ønsker å trenge seg på. Dette finner du ut av! :)

Lykke til på lørdag, og kos deg masse :jepp:

Skrevet

Har nå liksom ventet en stund på pm fra deg da! :sjenert:

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Hva med å la de se at du er litt mer kvinne? Ordne deg litt, kle deg litt mer fancy eller noe lignende? :)

Tror ikke du bør bli mer aggressiv, da en mann som er interessert i deg uansett ville tatt skrittet mot flørting med deg. Dersom de ikke liker deg på den måten, så vil du bare tape på å være mer aggressiv, da de heller vil begynne å unngå deg.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg merker faktisk forskjell selv på kamerater som ikke er interessert de dagene jeg kler meg "hverdagslig" fra de dagene jeg går i en kjole med støvletter/høye hæler og har stelt hår litt, tar på meg et par øredobber etc.

Det er akkurat som om de ser attraksjonspotensialet i meg(ikke alle, men noen). Poenget er ikke at du skal dolle deg opp å gå med dyp utringning, men at du kanskje velger litt mer stil som tilsier at du iallefall ikke motsetter deg kontakt fra gutter?

Jeg har blitt gitt oppmerksomhet i verdens kjedeligste klær og med null sminke(gjerne de som har blitt kjærester) - men det skader ikke å avogtil gjøre seg bittelitt flid med sin egen kvinnelighet i form av klær og stelt utseende :)

De setter gjerne pris på begge deler, men jeg tror endel legger ekstra merke til "hun vanlige jenta" når hun plutselig dukker opp i en pen kjole/tettsittende jeans og litt mer pyntet antrekk enn vanlig.

Det er samme effekt når en kamerat du har kjent lenge plutselig kommer på nyttårsaften i en flott dress og faktisk har gjort litt flid med å stelle seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...