Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nå hatt 1T eksamen, og skal ha R1-eksamen i morgen(torsdag).

Har også meldt meg opp i R2, for moro skyld, men har ikke hatt tid å lese på dette.

Tror dere jeg klarer å lese på R2 fra i morgen av, når jeg har eksamen på mandag? Dvs tordag og fredag har jeg eksamen på dagen, så får ikke begynt å lese før i 4-tiden, men har hele helga før mandag.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på evnene dine. Er du veldig flink å tar slike ting lett så kanskje, men det virket som en vanskelig oppgave.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare tenkte det ville gå greit, siden jeg har hatt undervisning i 1T og R1, og tar disse eksamene nå. Da vil det kanskje være ok å forstå R2?

Skrevet

Har hatt på 1T, R1 og R2! Jobbet med R2 i flere uker før jeg forstod det ordentlig..! Men så har jeg en venninne som skumleste bøka helga før eksamen og fikk 6'er :sjenert: .. så lykke til! Du fikser det fint om du er flink i matte..!

Gjest Solsmil
Skrevet

Hahahaha............ Nei. Altså, R2 er da virkelig et godt nivå over R1. Selv om du har hatt R1, så betyr ikke det det samme som om du er et mattegeni som kan lære deg alle verdens formler på kort tid. R2 har vel 5 timet i uka, gjennom et helt år. Og det er de nok en grunn til.

Gjest alille
Skrevet

Tja, hvis du er veldig god i matte og tar ting veldig, veldig lett så kan det jo gå.

Men det er vel egentlig tvilsomt. Med mindre du kan se på eksamensoppgaver og se hva som går igjen og kun fokusere på det, og tåler å få 2. Kanskje det går. ;)

Skrevet

Hei!

Jeg har nå hatt 1T eksamen, og skal ha R1-eksamen i morgen(torsdag).

Har også meldt meg opp i R2, for moro skyld, men har ikke hatt tid å lese på dette.

Tror dere jeg klarer å lese på R2 fra i morgen av, når jeg har eksamen på mandag? Dvs tordag og fredag har jeg eksamen på dagen, så får ikke begynt å lese før i 4-tiden, men har hele helga før mandag.

Hva tror dere?

Har du totalt kontroll på R1? Har du stålkontroll på trigonometrien fra 1T? Flink til å forstå hvordan du bruker kalkulatoren til å fremstille grafer og finne diverse verdier? Stålkontroll på derivasjonsreglene (og rekker å lære deg prinsippet bak integrasjon)? Isåfall - du kan klare å stå på R2 (kanskje også få en treer evt firer, helt avhengig av oppgavene). Om ikke - du har ikke sjans i havet.

Vektoroppgavene vil du nok slite en del med, diff.likningene rekker du nok ikke lære deg. Vil anbefale deg å se på trigonometriske funksjoner og integrasjon, da vil du ha en reel sjanse til å stå. Å lære seg diff og vektorer i rommet på et par dager tror jeg er dødfødt, med mindre du er et mattegeni ;)

Når det er sagt: spranget fra R1 til R2 er ikke så stort. Det går stort sett i det samme, men er et par nye elementer som nok krever litt modning før man forstår de fullt ut (særlig vektorer i rommet og trig.funksjoner), samt at for å beherske integrasjon kreves det mengdetrening. Allikevel, VGSeksamener er enkle å bestå. Det skal ikke så mye til for en toer. Har du ordentlig kontroll på 1T og R1 bør det absolutt gå, men du bør fokusere på det som er enklest å lære seg, og som går igjen på eksamen, dvs trig.funksjoner og integrasjon. Se litt på vektorer og lær deg var kryssprodukt er om du rekker det. Diff.likninger hadde jeg hoppet bukk over, du rekker det ikke, og det er temmelig kompliserte greier.

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vektorer er jo egentlig super enkelt, det som er vanskelig er å forstå hva du egentlig gjør. Om du gjør noen gamle eksamensoppgaver og klarer og få inn tenknikkene trenger du ikke forstå det for å sanke noen poeng på eksamen. :)

Skrevet

Vektorer er jo egentlig super enkelt, det som er vanskelig er å forstå hva du egentlig gjør. Om du gjør noen gamle eksamensoppgaver og klarer og få inn tenknikkene trenger du ikke forstå det for å sanke noen poeng på eksamen. :)

Det er superenkelt når man kan det ;) Men erfaringsmessig krever det en del modning å forstå og være i stand til å løse mer komplekse oppgaver (som man gjerne får på eksamen), selv om man har rukket å pugge formlene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...