Gå til innhold

Er det noen som IKKE har forlovelsesring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke forlovet, men har tenkt litt på at jeg egentlig ikke har lyst på forlovelsesring, jeg får jo ring når jeg gifter meg! Kunne tenkt med feks et fint smykke eller noe sånt, som kanskje til og med kan brukes på bryllupsdagen?

Noen der ute som IKKE har forlovelsesring?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke forlovelsesringer. Jeg synes det er litt... Tja... Unødvendig med forlovelsesring.

(Egentlig synes jeg det er unødig med giftering også, men det skal vi ha fordi mannen er hakket mer tradisjonell enn meg.)

Skrevet

Min forlovelsesring er den sammen ringen vi skal bruke som giftering :)

Skrevet

Vi valgte å ikke ha forlovelses ring. Holder med de ringene vi tar på under vielsen.

Skrevet

Min forlovelsesring er den sammen ringen vi skal bruke som giftering :)

Det var lurt. :) men hvordan gjør dere det når dere gifter dere da? Dropper å sette på ringer under vielsen?

Vi valgte å ikke ha forlovelses ring. Holder med de ringene vi tar på under vielsen.

Enig! Fikk du noe annet til forlovelsen? :)

Skrevet

Enig! Fikk du noe annet til forlovelsen? :)

Nope, han drev og lurte på hvordan han skulle gjøre det også ploppa det bare ut en morning vi var i Barcelona. Om kvelden gikk vi ut og spiste en bedre middag og fin restaurant^_^

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer. Vi skal levere de til gullsmeden til fredag og får de pusset og gravert, så skal de ikke på fingeren før vielsen.

Gjest Mildrid
Skrevet

Vi hadde ikke forlovelsesring. Ikke noe smykke eller noe heller. Hadde ikke behov for det.

Gjest alven
Skrevet

Vi bruker de samme ringene som gifteringer. Dette er snart 2 år siden vi giftet oss, men vi bar de som forlovelsesringer, og de ble lagt i sånn gullvask, som man får kjøpt som de ligger i, dette ble ordnet dagen før, sånn at vi satte de på i kirken

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke forlovelsesringer og heller ikke gifteringer :) Men jeg har fått både ring, halssmykker og armbånd av mannen ved andre anledninger.

Skrevet

Vi har ikke forlovelsesring. Jeg har vært forlova før, så jeg føler ikke behovet for ring nå. Det holder med å sette på ring når vi gifter oss. Førøvrig er det ingen av oss som har fridd. Vi har blitt enige om å gifte oss.

Skrevet

Mannen hadde ikke forlovelsesring, han ønsket kun en ring. Og vi ville spare gifteringen til bryllupet.

Gjest Quake
Skrevet

Vi valgte å droppe forlovelses ringene og kommer heller ikke til å ha giftering.

Vi fant ut at det er noe herk å skal sjekke opp folk når man har giftering =p

AnonymBruker
Skrevet

Vi har heller ikke forlovelsesringer. Jeg vil ikke ha rett og slett. Vi har funnet helt enkle ringer i gult gull som vi setter på under vielsen. Det blir ekstra stas å få ringen på når jeg ikke har gått med den lenge på forhånd.

Skrevet

Vi har forlovelsesringer som vi skal "resirkulere" når vi gifter oss. Leverer dem inn til rens og gravering før bryllupet. Navnene våre står allerede i ringene, det er bryllupsdatoen som skal legges til. Vi har vurdert å kjøpe nye ringer før bryllupet, det kommer litt an på hvor kostbart bryllupet blir. ;)

Skrevet

Jeg fikk gifteringen på fingeren den dagen han spurte om vi skulle gifte oss. Det gjorde han også. Vi satte de heller ikke på hverandre under vielsen, men hadde fått dem pusset og gravert før bryllupet.

Jeg fikk ring i morgengave som gjerne kunne vært en forlovelsesring. Den har diamanter og passer på en måte sammen med den helt enkle gifteringen vi har. Bruker den på samme finger.

Skrevet

Vi har ikkje hatt forlovelsesringer til no (vært forlovet i 3 år), men vi vurderte ei stund å kjøpe noen billige som skulle være forlovelsesring i fram til vi gifter oss, men det blir bare litt bortkasta penger (spes. no når det bare er noen mnd igjen til vi gifter oss), så vi kjøper heller gifteringer om ikkje så lenge (når vi endelig blir enige, hehe).

Skrevet

Vi hadde ikke, vi satte på ringer da vi giftet oss og det var den delen av vielsen som ble mest betydningsfull for meg. Veldig "with this ring I take thee"-følelse.

Vi omtalte ikke oss selv som forlovet heller, for jeg får assosiasjoner til tenåringer som driver med å bruke ringer og kalle seg forlovet selv om de overhodet ikke skal gifte seg med "sjærsten". Jeg gikk på skolen med så mange sånne, og de rakk vel gjerne gjennom et par-tre "forlovelser" før de rundet 20... Det var ingen av oss som fridde heller, vi ble bare gradvis enige om at vi skulle gifte oss og hvordan vi ville gjøre det. Vi brukte heller ikke løfteringer før vi kom på at vi skulle gifte oss, men det hadde vi faktisk snakket om og begge syntes det var en god idé. Vi fikk bare ikke somlet oss til å skaffe dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...