Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen beskrive hvordan murring kjennes ut, og hvor man kjenner det? Og når man kan kjenne det i forbindelse med graviditet?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg kjennes det ut som det gjør rett før mensen kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg kjennes det ut som det gjør rett før mensen kommer.

Og ved graviditet har jeg kjent det fra noen dager før jeg venter mens og til et par uker etter forventet mens.

Skrevet

Usikker på om jeg har hatt det jeg, er det noe man tydelig vil merke om man er gravid?

AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke at man skal satse på murringer som et gravidtegn fordi det kan bety at mensen faktisk kommer. Vent heller og se om mensen kommer, trur man at man er gravid pga murringer (som egentlig er mensmurringer) så kan mensen bli utsatt pga det. Kommer ikke mensen så test deg. Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

trur man at man er gravid pga murringer (som egentlig er mensmurringer) så kan mensen bli utsatt pga det.

Mener du at mensen kan bli forsinket fordi man tror man er gravid?

Skrevet

Jeg vil beskrive murringer som menssmerter. Jeg er volsomt plaget med sterke menssmerter (har alltid vært det). Vil si det kan kjennes ut som at det rett og slett koker/bobler/brenner i et stort område under navlen. Langt inne liksom. Og jeg kjenner det på en måte hele veien rundt, i "sideflesket" og i nedre del av ryggen. Da jeg var gravid for noen mnd siden (hadde SA uke 5) syns jeg menssmertene var mye svakere enn ved menssmerter. For meg var spontanaborten like vond som en vanlig mens. Men kanskje jeg er en av de ekstreme?

Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg vil beskrive murringer som menssmerter. Jeg er volsomt plaget med sterke menssmerter (har alltid vært det). Vil si det kan kjennes ut som at det rett og slett koker/bobler/brenner i et stort område under navlen. Langt inne liksom. Og jeg kjenner det på en måte hele veien rundt, i "sideflesket" og i nedre del av ryggen. Da jeg var gravid for noen mnd siden (hadde SA uke 5) syns jeg menssmertene var mye svakere enn ved menssmerter. For meg var spontanaborten like vond som en vanlig mens. Men kanskje jeg er en av de ekstreme?

Lykke til! :-)

Takk for informativt svar! :)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Ja man kan det, jeg er ett levende eksempel på det :P

Jeg trodde jeg var gravid, kroppen forandret seg og slikt, og fastlegen min sendte meg til UL bare for å bevise at det ikke var noe der :skratte:

(det skjedde som 17åring...men var veldig stressa i den perioden så mensen bare forsvant)

Ellers så man det ofte på sau/geit :fnise:

Skrevet

Såvidt jeg vet så blir ikke mensen forsinket, men eggløsning kan bli forsinket f. eks pga. stess, og da blir mensen forsinket tilsvarende. Lutealfasen er konstant (+-1 dag eller noe), mens perioden mellom mens og EL kan variere en del. :-)

Skrevet

Takk for informativt svar! :)

Hihi, ihvertfall veldig subjektivt -om ikke annet :-)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble gravid så trodde jeg at jeg skulle få mens fordi hadde sånn mensen kramper dagen før jeg skulle ha mens. Senere så kjentes det hele tiden ut som om det var noe i livmoren, at det strakk da jeg reiste meg og murret en del innimellom. Plutselig forsvant denne følelsen og det ble SA få dager senere:(

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var rundt 3 uker på vei, altså ei uke etter befruktning, kjente jeg mensensmerter, og var forberedt på at tanta var rundt hjørnet. Smertene kom og gikk i to uker før jeg tok en test som var positiv!

Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg har testa maange positive tester i dag hadde jeg trodd mensen var på vei her. Akkurat samme "krampene"/generelt småvondt i nederste del av magen. Jeg er ca 3 1/2 uke på vei.

Skrevet

Fikk dere murringa når dere egentlig skulle hatt mensen, eller tidligere?

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Fikk dere murringa når dere egentlig skulle hatt mensen, eller tidligere?

Hos meg startet det noen dager før. Testet positivt på en lørdag, og hadde da hatt murringer i noen dager. Skulle ikke hatt mensen før tirsdagen etter eller noe.

Ellers så er vel murringene veldig svake i forhold til de man pleier å ha før mensen. I alle fall i mitt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...