AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Kan noen komme med sne erfaringer og trøste meg med at det ordner seg :-) Jeg har brukt Microgynon i 9 år. Før dette var syklusen stabil. Jeg er nå 25 år. Mannen min og jeg har begynt å tenke på familieforøkelse, og jeg slutta derfor på pillen 30.desember da pillebrettet var ferdig og jeg fikk pille-mens som vanlig. Kom rett inn i normal syklus på 28 dager. Neste måned var det 26, deretter 30, så 32. Det var i april. Vi brukte kondom frem til slutten av april, for å vende oss til tanken om å bli fler:) Anyway, jeg har alle syklusene hatt relativt tydelig EL-slim, og lutealfasen har vært (såvidt jeg har regne meg frem til) 12-13 dager. Når vi da hadde sex fire dager før, to dager før og dagen før EL i mai, så var det ikke sånn at vi tenkte at nå er det spikra, pg at vi skulle bli gravide med en gang. Men jeg hadde forventa å få mensen til ca. vanlig tid! Altså skulle IKM vært rundt 26-27.mai. Har ikke sett snurten av mensen, og jeg har tatt g-test to ganger, selvfølgelig negative. Som forventet. For jeg forventet ikke å bli gravid, men å fortsette med regelmessig syklus.. Er det andre som har opplevd å få ustabil syklus flere måneder etter p-pilleslutt når den faktisk har vært regelmessig? Og hvis noen har gode tips til å få kroppen til å slutte at den er gravid med ømme brystvorter og mensmurringer når jeg åpenbart ikke er det, tas det i mot med takk:) Man håper jo lissom å bli kjapt gravid selv om jeg er veldig klar over at man er helt normal selv om det tar mange måneder og kanskje også et år. Tanker? Erfaringer? Tips? 1
mammamy Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 vi sluttet på pillen i januar for å gi kroppen litt tid til å komme tilbake i vanlig syklus før vi skulle begynne prøvingen nå i juni. Jeg var på 28 dager de første 2 menstruasjonene, så har jeg hatt 2 spontanaborter på 2 sykluser, og nå skal jeg etter "vanlig syklus" ha mensen 16.06 Spurte legen om dette med plutselig uregelmessig syklus og han sa at dette var helt vanlig så det ordner seg nok for oss :-)
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Hos meg var det litt som hos deg, sluttet på p-pillene i desember, og gikk rett i min normale (før p-pille tid) 28 dager syklus. Plutselig ble syklusene kortere og kortere (mars og april). Nå er jeg gravid, uten at jeg hadde forventet det :gjeiper: Du kan jo være gravid selv om testen slår ut negativ. Er noen den ikke slår ut for før en stund ut i graviditeten. De tidlige graviditetssymptomene for meg var ømme pupper og menssmerter uten mensen i uke 4-5....
Freudian Flip Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Opplevde noe av det samme. Hadde stabil syklus i flere måneder, før den plutselig ble veeeldig lang (ca 50 dager). Viste seg at jeg ikke har eggløsning hver måned, og har en mild grad av PCO. Vet ikke om dette var noe trøst akkurat, men i alle fall kan manglende eggløsning være årsaken til at syklusen forskyves. Evt. at du denne måneden hadde veldig sen eggløsning.
Skummamelk Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Fikk endelig TR 6 dg over IKM! Faktisk veldig glad for det! Satser på ny syklus, og at denne ikke blir like lang! Takk for svar, hvis den forblir like uregelmessig så får jeg teste med EL-tester! Får satse på at jeg har EL når jeg har tydelige tegn på EL og mens. Selv om den nok ikke er helt regelmessig ennå
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Ja, min var mer uregelmessig det det første halvåret etter pilleslutt, kunne da bli opptil 60-70 dager. Har vanligvis sykluser rundt 37 dager med lutealfase på 15 dager, litt lengre enn normen tror jeg. Jeg temper så hjelper meg å vite når jeg har EL og når mens er å forvente. Har hatt EL løse syklus en gang per år hver høst siden en spontanabort. Da småblør jeg i 14 dager, ganske irriterende. Samme tid hvert år hvert år etter SA. Litt rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå