Gå til innhold

Slettet

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Franzen
Skrevet (endret)

.

Endret av Frk.Franzen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skulle du ha sagt fra om med en gang!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei, det kan jeg ikke tenke meg, men det er viktig at dere sier i fra til huseieren så snart som mulig dere oppdager mugg.

Dere kan vel søke erstatning hos huseier for at dere har bodd i helseskadelig hus, så den saken har vel to sider

Gjest Frk.Franzen
Skrevet (endret)

.

Endret av Frk.Franzen
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel hvorfor det er mugg. Om muggen er der pga noe dere har gjort (f.eks. om dere har tettet igjen ventiler og tørket klær der støtt og stadig), så kan dere måtte punge ut.

Men det som uansett kan bli et problem er at dere ikke sa ifra med en gang. Siden huseier ikke fikk beskjed så snart som mulig har jo problemet bare fått bli verre og verre. Huseier er avhengig av at dere sier ifra om slike ting, han kan ikke gå inn i deres leilighet og leite etter mugg sånn et par ganger i måneden. Hadde dere sagt ifra med en gang kunne skadene kanskje vært drastisk redusert.

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet (endret)

.

Endret av Frk.Franzen
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo høre med Jussformidlingen.Dette er et gratis tilbud.

Gjest Frk.Franzen
Skrevet (endret)

.

Endret av Frk.Franzen
Skrevet

Ja du kan bli ansvarlig. I følge husleieloven er du pliktig å varsle huseier om feil og mangler ved boligen, skriftlig og uten ugrunnet opphold. Jeg må si jeg stiller spm-tegn med at det går an å "glemme" slikt. Lurer også på hvordan det går an å ikke oppdage at hele vinduet er fullt av mugg? Kan ikke ha vært så ofte å sjekket i vinduet og evt lufta... Når dere ikke oppdaget det.. Hadde dere trukket gardinene fra og luftet daglig ville dere ha sett det før. Dere burde nok se fram til reaksjoner fra husverten i form av erstatningskrav for å ikke ha sagt fra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...