AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Hei, nå er det sånn at jeg er en del av det første kullet for en masterutdanning. Så er det slik at alle andre enn meg har bedt og fått en utsettelse på å levere. Oppgaven har blitt levert til tiden satt fra min side. Til l6 Mai. Nå 30 Mai vet jeg enda ikke når jeg skal ha muntlig eksamen min og dette er ganske frustrerende. I regelverket til fakultetet står det at den skal avholdes innen 6 uker etter levert. Har jeg noe rett på å klage når det er under en måned til jeg har eksamen uten å vite om det? Og om det går over fristen, hva kan jeg gjøre da? Synes det er utrolig frustrerende og skikkelig dårlig opplegg
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 I og med at eksamen skal holdes innen seks uker fra du leverte, så må du bare jobbe ut fra den tidsfristen, tenker jeg. Det er jo ikke slik at du strengt tatt ikke "vet" når du skal ha eksamen - du vet hvilken tidsperiode den skal holdes innen. Det var det strenge og saklige svaret mitt, og her kommer det med subjektive og sympatiske: Det er skikkelig kjipt å ikke ha en dato å forholde seg til, så jeg skjønner absolutt frustrasjonen din!!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 hehe, godt svart. Men jeg reagerer på at dem er så utrolig strenge med eksamensdatoer i andre fag, mens til det som kanskje er den største eksamen er det veldig fleksibelt og ikke bestemt på...
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Det er ganske typisk med muntlige forsvar på masteroppgaver at eksamensdato er særdeles flyvende en god stund. Siden det er få mennesker involvert trenger man jo ikke sette datoen lang tid i forkant, så det er egentlig ikke sammenlignbart med andre eksamener. Jeg fikk heller ikke vite min eksamensdato før ca. to uker før, og så lenge du får den innen fristen, er det jo heller ikke noe å klage på. Men utrolig irriterende å ikke vite det, for man tenker jo på det hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå