Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Begynner å bli veldig bekymret og grubler mye om dagen, på huden i ansiktet mtp rynker / linjer osv.... HJELP...

Har aldri hatt noen rutine på hudpleie. Sminker meg daglig og bruker sminkeservietter til kvelds for fjerning av sminke, men har aldri renset eller brukt noe krem. .

Husker for noen år , fikk jeg en kommentar av min mor om at jeg allerde den gangen hadde synlige linjer i panna. I det siste irriterer meg de veldig og jeg får ikke sminket dem bort heller. Har også noen linjer under øynene og starteten på kråketær, samt sliter jeg med mørke ringer :tristbla: Har startet med prøver fra Weleda for rense lotion og krem + olje. Men dette er ikke "spesiell" laget for mine problemer med linjer osv.. Hudpleie time frister veldig men for en fattig student , har jeg ikke råd til dette. Hva hadde du gjort om du var meg?? Vil ikke måtte gjemme meg bort etterhvert!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å blande forskjellige oljer til å fjerne sminke og smøre på huden morgen og kveld. Ha aldri hatt så fin hud som nå! Billig er det også hvis du bestiller fra www.iherb.com.

Denne dama skriver mye om å bruke oljer i ansiktet og hvilke som funker for hva:

http://www.comeclean.no/

Ellers; Så har jo kosthold og livsstil mye å si for hvordan huden eldes. Same old story: drikk mye vann, sov 8 timer hver natt, få litt frisk luft hver dag, spis sunt og få i deg godt med antioksidanter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

clinique er ikke noe bra for huden, full av uttørkende alkohol

• Liker 5
Skrevet

I tillegg så svir toneren til clinique noe voldsomt på huden min (det gjør for såvidt Decleor sin også)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å blande forskjellige oljer til å fjerne sminke og smøre på huden morgen og kveld. Ha aldri hatt så fin hud som nå! Billig er det også hvis du bestiller fra www.iherb.com.

Denne dama skriver mye om å bruke oljer i ansiktet og hvilke som funker for hva:

http://www.comeclean.no/

Ellers; Så har jo kosthold og livsstil mye å si for hvordan huden eldes. Same old story: drikk mye vann, sov 8 timer hver natt, få litt frisk luft hver dag, spis sunt og få i deg godt med antioksidanter.

Dette hjelper ingenting på min hud, dessverre.

Jeg har langt større nytte av enkel rutine med nøytrale produkter uten parfyme og aktive stoffer.

Det verste for rynker er sol og røyk - så det utgjør nok størst forskjell for alle uansett hudpleierutine :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle typene er det det i. Jeg svir veldig lett av alkohol og parfyme, men serien for tørr og sensitiv hud passer fint for meg. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det verste for rynker er sol og røyk - så det utgjør nok størst forskjell for alle uansett hudpleierutine :)

Men det er jo nettopp derfor god hudpleie er så viktig. Har du hørt om solfaktor?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Enkleste løsning: akseptere det faktum at du blir eldre og at rynkene kommer uavhengig av hva du gjør

Dyreste løsning: kjøpe masse produkter og pøse på utenfra

Billige, men effektive løsninger, innenfra:

-Få nok søvn

-Drikk nok vann (prøv å få i deg to liter eller mer om dagen)

-Få i deg nok vitaminer og mineraler og antioksidanter (ubersunt kosthold uten sukker for eksempel)

-Bruk rene produkter på huden

-Slutt å røykle om du røyker

-Prøv å slutt å stresse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...