Gjest jah .. Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Vi er midt oppi et samlivsbrudd desverre.. Angående samvær. Vi har to barn, kan man ha hovedomsorg for hvert barn, men at man har barna annenhver uke? Hvilke rettigheter har man ved en sånn situasjon?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Vi er midt oppi et samlivsbrudd desverre.. Angående samvær. Vi har to barn, kan man ha hovedomsorg for hvert barn, men at man har barna annenhver uke? Hvilke rettigheter har man ved en sånn situasjon? Ja det kan man fint ha. Google samlivsbrudd/skillsmisse/barn så får du opp alt du trenger.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 anbefaler ikke at barna flytter rund annen hver uke. la barna bo i fellesboligen og la den som flytter ha samver i helgene. 1
strawberry Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Vil ikke anbefale å flytte barna frem og tilbake annenhver uke. Dette fører raskt til rastløshet, og at de rett og slett ikke føler at de tilhører noen plass 100%..
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Dette er bare tull, har hatt 50-50 i snart tre år nå, barna har fullverdig hjem hos begge og stortrives både hos mamma og pappa, MEN når det er sagt synes jeg det er forferdelig å skille ungene med denne ordningen, da vil de jo aldri se hverandre....
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Um, forstår jeg det slik at dere skal bytte barn annenhver uke, eller tenker dere på å ha 50/50 deling, med hovedomsorg for hvert deres barn, hvor begge barna bor hos den ene den ene uken og så flytter til den andre den andre uken? Vi har forresten barna 50/50 med to uker "i slengen". Det var slik barna ville ha det, og det fungerer veldig bra. Vi holder nå på å ordne det slik at vi har hovedomsorgen for hvert vårt barn, fordi det ene barnet av diverse grunner vil/bør bytte sin faste adresse. 1
Gjest Annaires Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Dette er bare tull, har hatt 50-50 i snart tre år nå, barna har fullverdig hjem hos begge og stortrives både hos mamma og pappa, MEN når det er sagt synes jeg det er forferdelig å skille ungene med denne ordningen, da vil de jo aldri se hverandre.... Hun skriver da ingen steder at barne ikke skal se hverandre. De er vel hos foreldrene samtidig går jeg ut i fra, men at foreldrene har hovedansvar for ett barn hver.
Gjest alven Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 for 7 år siden gikk mannen min og hans ex fra hverandre, de hadde da gutter på 7 og 8,5 år gamle gutter. I begynnelse hadde mannen min de hver 2 helg og 1 dag i uka. Etter 1 år fant de ut at det fungerte bedre med at de drar til oss i Mandager i Odde tall ukene og drar til mor Mandager i Partall uker. Ungene har fullverdige hjem, det eneste de drar med seg mellom hvert besøk er pc, skolesekker, samt musikkinstrumenter da de begge er i skolekorps. Ungene har blitt spurt av utforstående og de er superfornøyd. Bedre sånn nå enn som det var. Den ene er registrert boende hos oss og den andre hos mor, men de bor sammen når de er hos samværforeldre. PS! Jeg er bonusmor 1
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Hun skriver da ingen steder at barne ikke skal se hverandre. De er vel hos foreldrene samtidig går jeg ut i fra, men at foreldrene har hovedansvar for ett barn hver. Beklager, klarer ikke å lese:P
nissejenta Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Det lønner seg at barna har forskjellige bostedsadresser. Ingen trenger å betale barnebidrag og dere får skatteklasse 2
Mamma1 Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Jo, man kan likevel komme til å måtte betale bidrag. Hvor får du det fra?
Britt Banditt Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 Det lønner seg at barna har forskjellige bostedsadresser. Ingen trenger å betale barnebidrag og dere får skatteklasse 2 Bidrag må nok den som har høyest inntekt betale uansett, med mindre man avtaler noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå