Gå til innhold

P-ring = vektøkning?

Fremhevede innlegg

Gjest Tjukkebolla
Skrevet

Finnes det noen prevansjonsmiddel som man ikke legger på seg av?

Utenom kobberspiral, det var ikke noe for meg.

Jeg gikk ned endel etter at jeg fikk barn for 1 1/2 år siden, men la på meg endel når jeg begynte med p-ring. Disse kiloene sitter som støpt, har prøvd alt uten at jeg klarer å gå ned. Derfor lurer jeg på om jeg kan bytte prevansjon for å bli kvitt de ekstra kiloene.

:sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte gi opp selv... Legger på meg av hormoner, desverre. Har begynt med ladycomp. Funker veldig bra for meg. :) Nytt menneske.

Gjest GreenSky
Skrevet
Har begynt med ladycomp. .

Hva er det?

Skrevet

Det er en liten maskin som måler temperaturen din hver dag og regner ut når du skal ha eggløsning. På den måten kan den gi deg grønne og røde dager. Grønn=sikker dag, rød=usikker dag.

Den er ganske dyr, men den skal vare i 20år.

buenaventura selger dette.

Skrevet

Jeg gikk opp 10 kg etter at jeg begynte med nuva ringen :(

Skrevet

Jeg la også på meg av p-ringen - riktignok ikke så mye som av p-sprøyta, men nok til at jeg ikke ønsker å fortsette på den. Har funnet ut at hormonprevensjon ikke er noe for meg, og nå skal jeg begynne å bruke Persona.

Skrevet
Jeg gikk opp 10 kg etter at jeg begynte med nuva ringen :(

DET var ikke jeg forberedt på :o Forstod det slik at man la på seg minimalt med den - og masse med p-piller. Jeg som allerede nå krangler med kiloene, og så skal jeg begynne med Nuvaringen nå....

Skrevet

Hvor fort la dere på dere av p-ringen?

Jeg har ikke merket forskjell, har heller gått ned en kilo (etter to måneder..)

Gjest Tjukkebolla
Skrevet
Jeg la også på meg av p-ringen - riktignok ikke så mye som av p-sprøyta' date=' men nok til at jeg ikke ønsker å fortsette på den. Har funnet ut at hormonprevensjon ikke er noe for meg, og nå skal jeg begynne å bruke Persona.

Denne så jo ganske genial ut da! :enig:

Er den like sikker som Ladycomp, med tanke på at den er så mye billigere mener jeg? Eller for å si det på en annen måte; er både denne og Ladycomp sikre?

Skrevet

Denne så jo ganske genial ut da! :enig:

Er den like sikker som Ladycomp, med tanke på at den er så mye billigere mener jeg? Eller for å si det på en annen måte; er både denne og Ladycomp sikre?

Tror det blir noe av det samme, egentlig. Bortsett fra at med ladycomp har du en engangsutgift, mens persona må man betale månedlige summer. En annen ulempe er kanskje at hvis de en gang finner ut at de skal slutte med dette, må man finne en annen type prevansjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...