Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt skole for første gang og har endt opp med eiendomsmegling på høgskole. Er det noen eiendomsmeglere her som kan fortelle litt om deres hverdag?

Er det et stressende yrke?

Kunne du tenke deg å drevet med dette resten av livet?

Er det slik alle steder at man står i gjeld om man ikke selger nok?

Hvilke andre muligheter har man med en slik utdannelse?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er utenfor min fatteevne at noen vil jobbe som eiendomsmegler. Du skal være med på å dra boligprisene enda høyere opp, slik at stadig flere blir stående utenfor boligmarkedet. Du får deg en jobb som ikke er med på å gjøre verden til et bedre sted, men til et dårligere et! Eiendomsmegler er det yrket det står aller minst respekt av i Norge i dag. Det er merkelig at de klarer å leve med seg selv. Om du er et fornuftig menneske finner du på noe annet.

• Liker 3
Skrevet

Det er utenfor min fatteevne at noen vil jobbe som eiendomsmegler. Du skal være med på å dra boligprisene enda høyere opp, slik at stadig flere blir stående utenfor boligmarkedet. Du får deg en jobb som ikke er med på å gjøre verden til et bedre sted, men til et dårligere et! Eiendomsmegler er det yrket det står aller minst respekt av i Norge i dag. Det er merkelig at de klarer å leve med seg selv. Om du er et fornuftig menneske finner du på noe annet.

Om TS synes det virker som et interessant studie, så må h*n da vel få lov til å vurdere å bli eiendomsmegler uten å bli hakket på? Hva slags jobb har du da som gjør verden til et så mye bedre sted? Jeg synes du er kvass.

Når du skal selge huset ditt, vil du ikke få mest mulig for det da?

Selv om man er en mellommann, så er det til syvende og sist DEG og MEG som gir bud og øker prisen som knuser boligdrømmen til andre.

Det er heller ikke eiendomsmeglerne som har bestemt at det ble 15% i egenkapital etter nyttår.

Det at det er det minste respektable yrket i Norge, er din egen oppfatning.

Om du er flink til å kommunisere med andre mennesker, så kjør på med studiet. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer dette jeg og etter neste skoleår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om TS synes det virker som et interessant studie, så må h*n da vel få lov til å vurdere å bli eiendomsmegler uten å bli hakket på? Hva slags jobb har du da som gjør verden til et så mye bedre sted? Jeg synes du er kvass.

Når du skal selge huset ditt, vil du ikke få mest mulig for det da?

Selv om man er en mellommann, så er det til syvende og sist DEG og MEG som gir bud og øker prisen som knuser boligdrømmen til andre.

Det er heller ikke eiendomsmeglerne som har bestemt at det ble 15% i egenkapital etter nyttår.

Det at det er det minste respektable yrket i Norge, er din egen oppfatning.

Om du er flink til å kommunisere med andre mennesker, så kjør på med studiet. :)

Takk for støtten!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er interessant med økonomi og salg og ser på det som en fin mulighet til å gå videre til siv.økonom om jeg ikke trives som eiendomsmegler.

Noen med erfaringer fra yrket?

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...