AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Når vi kom hjem var katten inne (trodde den lå og sov). Han kom ut til oss etterhvert og ville kose. Ville ikke ha mat, som vi syntes var litt rart. Vet av erfaring at han tidligere har dratt med seg jordrotter og mus inn som han ligger under senga og spiser opp, så gikk for å sjekke om det lå noe under senga. Der lå det en halvspist kanin!!!! Hodet og forlabbene var igjen, samme var halen (men resten var tydeligvis spist opp). Kaninen må også ha vært levende da den kom inn, ettersom det lå kaninlort der... Kaninen var ikke så stor, tipper den var halvvoksen. Hva i alle dager gjør man??? Vet ikke om noen av naboene nettopp har gått til anskaffelse av kanin som de har hatt løst ute i hagen eller noe lignende, katten kan jo ikke ha klart å komme seg inn i et bur. En rømt kanin? Hjelp, hva gjør man i sånne situasjoner...? Henger opp lapp på butikken og spør om noen har mistet en kanin for å forklare at "beklager, men katten min har spist den opp"? Jeg trodde ikke engang katter klarte å ta noe så stort som kanin...
Lykkelitenen Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Jeg ville heller sett etter lapper om kanin savnet og så ta kontakt og si at katten din har tatt livet av en og tilby erstattning. Eventuelt om du hører om noen naboer som savner en. Men slikt hender, katter er rovdyr og kaniner som går løs er ett bytte... 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Jeg ville heller sett etter lapper om kanin savnet og så ta kontakt og si at katten din har tatt livet av en og tilby erstattning. Eventuelt om du hører om noen naboer som savner en. Men slikt hender, katter er rovdyr og kaniner som går løs er ett bytte... Har ikke sett noen lapper enda, og er noen dager siden dette skjedde. Vet rett og slett ikke om jeg tør å spørre naboene om de har mistet en kanin. Ganske fælt å tenke på at katten antakelig har tatt livet av et kjæledyr... Er klar over at sånt kan skje, men hadde ærlig talt aldri trodd at han skulle klare å ta noe så stort som en kanin! Synes de gigantiske jordrottene han kommer med virker i største laget, men denne kaninen var jo ihvertfall dobbelt så stor.
Mari*Nade Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Oi.. Det er litt vanskelig ja.. Nå er det jo lov å ha utekatt i norge, og kaninen er jo et byttedyr; så det er vel bare naturens gang dessverre! Vet ikke riktig hva du skal gjøre.. Vente å se om noen henger opp lapp? Sjekke dyrebar.no osv? Evt henge opp en lapp hvor det står kanin funnet død med beskrivelse av kaninen..?
Lykkelitenen Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Om ingen har etterlyst den tror jeg faktisk jeg ville latt det ligge. Jeg vet at jeg som dyreeier ville ønske å vite om dyret mitt var dødt, men samtidig tror jeg en lapp med "død kanin funnet" ville vært litt for mye. Om den ikke er etterlyst etter noen dager tror jeg du kan la det ligge Selv om jeg vet det er sårt! 3
Amens Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 Har sett ett par ganger at katt har tatt kanin så dette er ikke så veldig spesielt. Undersøk litt om det er kanin naturlig i området, om det er det så er det vel ikke noe å gjøre. Om det ikke er kanin i området, så stemmer jeg for at du ser etter lapper om bortkomne kaniner i området.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Jeg ville ikke gjort noe aktivt for å undersøke hvem som eide kaninen. Katten min drepte en kanin for noen år siden. Det var kanineierens skyld da buret ikke var sikret ordentlig og kanin selv hoppet ut og omtrent rett i fanget til katten. Eieren var fra seg og gråt, men sa etter en stund "jeg trodde ikke jeg behøvde å lukke buret, for det er jo ingen rovdyr i denne byen." 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Jeg vet ikke hvordan det er med dyr, men vi mennesker kvitter oss iallefall med avfallsstoffer(avføring og urin) etter vi er døde, og hvis det er sånn med kaniner er det jo mulig at den har vært død før katten din har tatt den med inn, eller at den har funnet den død. Ikke vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 Oi!! Det hadde ikke vært noe særlig å finne under senga. Missunner deg ikke. Jeg hadde snoket litt for å finne ut hvem som eier den og erstattet det, men jeg hadde nok vært litt redd for hevn mot katten min jeg da.... 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #14 Skrevet 30. mai 2012 Om ingen har etterlyst den tror jeg faktisk jeg ville latt det ligge. Jeg vet at jeg som dyreeier ville ønske å vite om dyret mitt var dødt, men samtidig tror jeg en lapp med "død kanin funnet" ville vært litt for mye. Om den ikke er etterlyst etter noen dager tror jeg du kan la det ligge Selv om jeg vet det er sårt! Ja, sånn tenker jeg også. Ville gjerne visst det om dyret mitt var dødt, men en lapp om død kanin nede på oppslagstavla på Rimi blir litt å drøyeste laget Har sett ett par ganger at katt har tatt kanin så dette er ikke så veldig spesielt. Undersøk litt om det er kanin naturlig i området, om det er det så er det vel ikke noe å gjøre. Om det ikke er kanin i området, så stemmer jeg for at du ser etter lapper om bortkomne kaniner i området. Det var en løvehode kanin, tviler på at det finnes sånne naturlig Jeg ville ikke gjort noe aktivt for å undersøke hvem som eide kaninen. Katten min drepte en kanin for noen år siden. Det var kanineierens skyld da buret ikke var sikret ordentlig og kanin selv hoppet ut og omtrent rett i fanget til katten. Eieren var fra seg og gråt, men sa etter en stund "jeg trodde ikke jeg behøvde å lukke buret, for det er jo ingen rovdyr i denne byen." Uff. Vanskelig det der. Men katter er jo rovdyr, og som andre har sagt, det er lov å ha utekatt i Norge. Kanineiere bør kanskje bli mer obs på at katter faktisk kan ta kanin...? Jeg var ihvertfall ikke klar over det! Jeg vet ikke hvordan det er med dyr, men vi mennesker kvitter oss iallefall med avfallsstoffer(avføring og urin) etter vi er døde, og hvis det er sånn med kaniner er det jo mulig at den har vært død før katten din har tatt den med inn, eller at den har funnet den død. Ikke vet jeg. Kjenner jeg katten min rett hadde den ikke dratt med seg et dødt dyr Den har nok drept kaninen selv... Oi!! Det hadde ikke vært noe særlig å finne under senga. Missunner deg ikke. Jeg hadde snoket litt for å finne ut hvem som eier den og erstattet det, men jeg hadde nok vært litt redd for hevn mot katten min jeg da.... Ja, nettopp det. Redd for hevn mot katten min. Folk finner på de rareste ting. Og det er jo egentlig ikke katten sin "skyld", han skjønner jo ikke at han har gjort noe galt! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #15 Skrevet 30. mai 2012 Jeg ville prøvd å finne ut hvem det er sin kanin. Ingen kanineiere blir sure fordi at byttedyrene deres blir tatt av rovdyr! Jeg har selv marsvin som er ute om sommeren, og dersom det kommer et rovdyr og tar dem er det jo en av sjansene jeg må ta for å ha dem ute. Men jeg tenker at om noen hadde tatt dyrene mine, så ville jeg gjerne visst om at de var døde, og ikke gå og lure på om de bare har stukket av..
kaprifolen Skrevet 30. mai 2012 #16 Skrevet 30. mai 2012 Jeg elsker dyr, men helt ærlig; her lar naboen kaninene gå løs, under unnskyldningen at "ja, de holder seg rundt hagen her, så det er så koselig!". Men nei, jeg møter kanina di hos naboen din igjen, i krysset her, under hekken på andre siden av veien osv, og jeg tar faktisk ikke imot et dritt skyld hvis hunden min skulle bite den i rompa en dag den kommer hoppende ut foran oss..... Det er uansvarlig av eier å la kaninene gå løs slik midt i nabolaget. 1
Dolly-Betty Skrevet 30. mai 2012 #17 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Tror jeg skal ut å sjekke låsene på kaninburet en gang til. Hadde nok blitt litt hevnlysten om nabokatten hadde spist min lille venn... Kunne tenkt meg litt sennep i rumpa på den pusen, ja. Hadde en hund spist din katt, så hadde nok du også følt litt slik... Endret 30. mai 2012 av Dolly-Betty 1
ToveM Skrevet 30. mai 2012 #18 Skrevet 30. mai 2012 Godt at kattene våre og kaninen vår er gode venner.
Capricorn Skrevet 30. mai 2012 #19 Skrevet 30. mai 2012 Har aldri hørt om at katter tar kaniner. Skal si jeg hadde blitt rimelig overrasket hvis gutten min hadde kommet hjem med en kanin i munnen. Jeg syns folk ikke er så nøye med å passe på dem. For ikke lenge siden hoppet det to kaniner ut i gata foran bilen min. Jeg stoppet og gikk inn til et hus jeg har sett med kaninbur. Fikk ikke tak i dem så jeg ringte på. "Å, ungene har bare lekt med dem og glemt å lukke dem inn", sa dama i huset. Veldig lurt ved siden av en sterkt trafikkert vei..... 1
Gjest kittycat Skrevet 30. mai 2012 #20 Skrevet 30. mai 2012 shitass.. men du har gjort riktig å kontakte kg ^^ er jo ikke greit å kaste kaninen i søpla og bare: sånn skjer. Smart om du prøver å finne ut litt hvem det er sin. Men åssen skal du det? Skal du bare tilfeldig spørre noen om de vet om noen har savnet en kanin, og så viser det seg at noen faktisk gjør det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå