Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne sårt trengt en behandling med baby foot, men det er visstnok ikke anbefalt når man er gravid. Jeg lurer på hvorfor? Det kan da umulig være stoffer som går over til fosteret, så hva er det egentlig som kan skje? Innbiller meg at dette bare er noe de sier for å unngå klager og saksøking, for i mine øyne virker det helt fjernt at noe som skal fjerne død hud på føttene skulle være skadelig for et foster.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske sterke stoffer i babyfoot siden den får huden til å ramle av, den setter også flekker på tekstiler hvis man søler. Hva med å ta et fortbad og file bena etterpå? Så lenge det ikke er anbefalt burde du nøye deg med det, og tenke at det sikkert er en grunn for at det er sånn.

Skrevet

En annen ting er at huden gjerne blir litt mer sensitiv og opfører seg litt annerledes enn vanlig når man er gravid. Det er ikke sikkert at den tåler like røff behandling som vanlig.

Skrevet

Når det er anbefalt å ikke smøre huden med kremer som inneholder parabener, fordi stoffene går gjennom huden og inn i blodbanen, så tror jeg kanskje jeg ville holdt meg unna mens jeg var gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort, det er sterke greier!

Er vel litt samme grunn som man ikke skal gå til farge håret for ofte, ihvartfall i starten!

Hvor langt er du?

Tenk på at det som kommer inni kroppen din, går også over til fosteret - bare at fosteret er lite og skjørt og tåler laaangt ifra det samme!

AnonymBruker
Skrevet

hvor har du det fra? Jeg har akkurat behandlet beina med baby foot, kunne ikke se at det sto noe på pakken?

Skrevet

Da jeg kjøpte babyfoot på cubus sa damen bak kassen at jeg ikke måtte bruke det når jeg var gravid på grunn av kjemikaliene som er i det.

Skrevet

Jeg har en pakke babyfoot som jeg fikk i gave av en venninne som ikke viste at jeg var gravid da hun kjøpte den. Det står tydelig på pakken at det ikke er anbefalt når man er gravid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Damen bak kassen på Vita sa ingenting til meg, selv om jeg er i uke 35. Uff. Jaja, gjort er gjort.

Jeg leste bare bakpå pakken og kunne ikke se noe der, og heller ikke på nettsiden deres under "forholdsregler" som står i teksten "bruksanvisning". Men det ligger gjerne et vedlegg inni selve pakken med advarsel i, som jeg ikke har fått med?

....nå så jeg at det står under "spørsmål og svar" på nettsiden deres. Argh, kunne de ikke skrevet det i bruksanvisningen under forholdsregler i stedet?

Men, det som står er

"kan jeg bruke baby foot når jeg er gravid?

Det er best å unngå baby foot når man er gravid eller ammer. Huden i denne perioden er mer sensitiv pga. forandringer i den normale hormonbalansen."

...altså har det ikke noe med risiko for fosterskader å gjøre, men for huden til mor.

• Liker 1
Skrevet

Det står tydelig at den ikke er anbefalt til gravide. Hvorfor ta sjanse??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

....fordi om det ikke går bra, er det kun hun selv som får lide og ikke fosteret?

AnonymBruker
Skrevet

....fordi om det ikke går bra, er det kun hun selv som får lide og ikke fosteret?

Men det er fortsatt ikke anbefalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...