Diva Skrevet 2. februar 2004 #1 Del Skrevet 2. februar 2004 SAKEN ER : Da de forrige leietakerne bodde her i denne leiligheten, valgte de ikke å ha fasttelefon. Dette medførte at den linjen som var satt av til leiligheten ble tildelt noen andre i huset (siden da linja ikke var i bruk og sentralen ikke hadde flere kortplasser). Da vi flyttet inn var det ikke mulig å få tilkoplet telefonen fordi det ikke var flere plasser igjen i sentralen. Vi fikk Bravida til å legge inn en ny linje i sentralen, dette resulterte i at vi måtte ut med 1000.- i tillegg til det det kostet oss å flytte telefonabbonementet. Hadde de forrige beboerne valgt å ha fasttelefon, ville vi ha sluppet dette problemet. Denne installasjonen er noe som kommer leiligheten og kommende leietagere tilgode - er det da ikke rimelig at huseier betaler installasjonen av den nye linja i sentralen??? Bare noen tanker vi gjør oss i og med at vi skal flytte herfra... og gjerne vil unngå at penger går rett i d###.... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. februar 2004 #2 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er deres valg å ha telefon. Derfor synes jeg ikke at huseier skal ha denne utgiften. Det kommer derfor an på huseieren om h*n vil være snill og betale for installasjonen. Hva står det om sånt i kontrakten deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 3. februar 2004 Det var et sånt svar jeg var redd for å få I kontrakten står det ikke nevnt noe om dette nei... Vi får bare bite tenna sammen og tenke over om vi tør å spørre om dette.. Imellomtiden skulle jeg ønske at fasttelefon var standard i alle leieleiligheter........ Nå i vår neste leilighet, må vi betale den #¤¤#%¤ summen enda en gang om vi skal ha fasttelefon :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. februar 2004 #4 Del Skrevet 3. februar 2004 Sorry! Vi har dette spsifisert i kontrakten (vi er utleiere), ellers kunne vi ha endt opp med å betale både internett, telefon/ISDN, kabel-TV osv. uten å være forberedet på det. Vi ha innlagt telefon, men leietageren har valgt å IKKE bruke den. Vi har også kabel-TV der. Men vi ønsker å ha kontroll over slike ting og har satt dette opp som et eget punkt for å slippe slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 3. februar 2004 #5 Del Skrevet 3. februar 2004 Hvis du ikke oppgir telefonmnummeret må de som kommer etter dere betale full pris tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 4. februar 2004 #6 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis du ikke oppgir telefonmnummeret må de som kommer etter dere betale full pris tror jeg Nei, det holder å vite gårds- og bruksnummer på huset/leiligheta. Vet ikke, men tror ikke dere kan regne med at utleier dekker telefonlinja. Uansett, det er lov å spørre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå