Diva Skrevet 2. februar 2004 #1 Skrevet 2. februar 2004 SAKEN ER : Da de forrige leietakerne bodde her i denne leiligheten, valgte de ikke å ha fasttelefon. Dette medførte at den linjen som var satt av til leiligheten ble tildelt noen andre i huset (siden da linja ikke var i bruk og sentralen ikke hadde flere kortplasser). Da vi flyttet inn var det ikke mulig å få tilkoplet telefonen fordi det ikke var flere plasser igjen i sentralen. Vi fikk Bravida til å legge inn en ny linje i sentralen, dette resulterte i at vi måtte ut med 1000.- i tillegg til det det kostet oss å flytte telefonabbonementet. Hadde de forrige beboerne valgt å ha fasttelefon, ville vi ha sluppet dette problemet. Denne installasjonen er noe som kommer leiligheten og kommende leietagere tilgode - er det da ikke rimelig at huseier betaler installasjonen av den nye linja i sentralen??? Bare noen tanker vi gjør oss i og med at vi skal flytte herfra... og gjerne vil unngå at penger går rett i d###.... ;-)
Gjest Lea Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Det er deres valg å ha telefon. Derfor synes jeg ikke at huseier skal ha denne utgiften. Det kommer derfor an på huseieren om h*n vil være snill og betale for installasjonen. Hva står det om sånt i kontrakten deres?
Diva Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2004 Det var et sånt svar jeg var redd for å få I kontrakten står det ikke nevnt noe om dette nei... Vi får bare bite tenna sammen og tenke over om vi tør å spørre om dette.. Imellomtiden skulle jeg ønske at fasttelefon var standard i alle leieleiligheter........ Nå i vår neste leilighet, må vi betale den #¤¤#%¤ summen enda en gang om vi skal ha fasttelefon :o
Gjest Lea Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 Sorry! Vi har dette spsifisert i kontrakten (vi er utleiere), ellers kunne vi ha endt opp med å betale både internett, telefon/ISDN, kabel-TV osv. uten å være forberedet på det. Vi ha innlagt telefon, men leietageren har valgt å IKKE bruke den. Vi har også kabel-TV der. Men vi ønsker å ha kontroll over slike ting og har satt dette opp som et eget punkt for å slippe slike ting.
Arwen Skrevet 3. februar 2004 #5 Skrevet 3. februar 2004 Hvis du ikke oppgir telefonmnummeret må de som kommer etter dere betale full pris tror jeg
Gjest Vega Skrevet 4. februar 2004 #6 Skrevet 4. februar 2004 Hvis du ikke oppgir telefonmnummeret må de som kommer etter dere betale full pris tror jeg Nei, det holder å vite gårds- og bruksnummer på huset/leiligheta. Vet ikke, men tror ikke dere kan regne med at utleier dekker telefonlinja. Uansett, det er lov å spørre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå