Gå til innhold

Litt krøll i forb. med flytting

Diva

Anbefalte innlegg

SAKEN ER :

Da de forrige leietakerne bodde her i denne leiligheten, valgte de ikke å ha fasttelefon. Dette medførte at den linjen som var satt av til leiligheten ble tildelt noen andre i huset (siden da linja ikke var i bruk og sentralen ikke hadde flere kortplasser).

Da vi flyttet inn var det ikke mulig å få tilkoplet telefonen fordi det ikke var flere plasser igjen i sentralen.

Vi fikk Bravida til å legge inn en ny linje i sentralen, dette resulterte i at vi måtte ut med 1000.- i tillegg til det det kostet oss å flytte telefonabbonementet.

Hadde de forrige beboerne valgt å ha fasttelefon, ville vi ha sluppet dette problemet.

Denne installasjonen er noe som kommer leiligheten og kommende leietagere tilgode - er det da ikke rimelig at huseier betaler installasjonen av den nye linja i sentralen???

Bare noen tanker vi gjør oss i og med at vi skal flytte herfra... og gjerne vil unngå at penger går rett i d###.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deres valg å ha telefon.

Derfor synes jeg ikke at huseier skal ha denne utgiften.

Det kommer derfor an på huseieren om h*n vil være snill og betale for installasjonen.

Hva står det om sånt i kontrakten deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et sånt svar jeg var redd for å få :ler:

I kontrakten står det ikke nevnt noe om dette nei...

Vi får bare bite tenna sammen og tenke over om vi tør å spørre om dette..

Imellomtiden skulle jeg ønske at fasttelefon var standard i alle leieleiligheter........

Nå i vår neste leilighet, må vi betale den #¤¤#%¤ summen enda en gang om vi skal ha fasttelefon :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sorry!

Vi har dette spsifisert i kontrakten (vi er utleiere), ellers kunne vi ha endt opp med å betale både internett, telefon/ISDN, kabel-TV osv. uten å være forberedet på det. Vi ha innlagt telefon, men leietageren har valgt å IKKE bruke den. Vi har også kabel-TV der. Men vi ønsker å ha kontroll over slike ting og har satt dette opp som et eget punkt for å slippe slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke oppgir telefonmnummeret må de som kommer etter dere betale full pris tror jeg :sjarmor:

Nei, det holder å vite gårds- og bruksnummer på huset/leiligheta.

Vet ikke, men tror ikke dere kan regne med at utleier dekker telefonlinja. Uansett, det er lov å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...