Gjest Elissima Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Min elskede sibirkatt forsvant i går og nå er det like før jeg får hysterisk anfall her. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb, jeg sitter bare og griner. Katten min er ganske spesiell, hun er akkurat som en hund som hele tiden holder seg i nærheten av meg og hun går heller aldri bort til fremmede. Jeg slapp henne ut i går kveld ved 9-tiden(bor på bakkenivå) og lot vinduet stå åpent. Hun er fortsatt ikke kommet tilbake. Jeg har en mistanke om at hun er blitt drept eller kidnappet, siden jeg klagde på naboen som bråkte (psycho nabo). Men jeg har jo ikke bevis så kan ikke gjøre noe. Har lagt ut en annonse i avisen, så nå får jeg bare vente. Hvis noen har drept henne er de noen syyyke jævler. Ville bare få litt trøst, jeg er helt ødelagt! Rasekatter pleier vel ikke vandre sånn uten videre? Min har aldri gjort det iafall.
Gjest Bobler Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Trekk pusten dypt inn og slapp av litt Hun har ikke vært borte i tolv timer en gang, helt vanlig for en katt å være ute lenger i dette været. Hun har nok ikke blitt drept, til tross for psycho-nabo. Du skal være ganske så gæren for å ta livet av en katt. Hun ligger nok mest sannsynligvis i en busk og sover, slapper av etter nattens jakt. Katter kan bli borte ja, de kan bli opptatt av andre ting og glemme tiden. Uansett om det er en rasekatt eller ikke. Hvis hun ikke er kastrert er det større sjangse for at hun blir borte for å finne seg en mann. Hun kommer nok tilbake igjen snart skal du se. Min pus kan uten problemer være ute i tolv timer fordi han er opptatt med sine ting. Leker med nabokattene, sover litt, spiser litt mus osv. Tolv timer går fort for en pus. 1
Capricorn Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Skjønner godt at du er redd, men det er kanskje litt tidlig å tro det verste? Har rasekatt selv og første gangen han var borte lengre enn normalt ble jeg også hysterisk. Nå vet jeg at han kan finne på å ikke komme hjem før litt ut på formiddagen neste dag. Gi henne noen timer til 1
iselin91 Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Vet GODT hvordan du har det, min katt kom tilbake i går etter 3 døgn. Han har alltid komt inn på kvelden. Men det kan jo være stakkars pus har blitt innestengt i en garasje, eller rett å slett tar seg en god tur i det fine været. Jeg lå som deg å hylte å grein. Klemte nesten katten i to når han kom tilbake. Slapp av, det ordner seg nok
Gjest Nenya82 Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Vet hvordan du har det.Blir fra meg av bekymring hvis kattene mine er borte lengre enn normalt,men som andre skriver så vent litt til før du tror det verste. Katter kan være lenge ute og spesielt når det er fint vær,og selv om hun ikke pleier det til vanlig så kan hun jo ha blitt distrahert av noe spennende ute. Ene pusejenta mi forsvant en gang og var borte i en uke,og jeg hadde nesten gitt opp håpet,men noen ringte og sa at de hadde sett en katt i et tre og gjett om både jeg og samboer var glade når vi så henne sitte der oppe Håper hun er der når du kommer hjem
Gjest Elissima Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Tusen takk for svar folkens, dere klarte å roe meg ned mens jeg satt på jobb! Fikk jo helt hysterisk anfall. Naboen ringte på og sa hun hadde funnet katten innelåst i bodene i kjelleren.. Og det går ikke an å komme seg dit uten å ta heis så virker som noen gjorde det på pur f. Men, det viktigste er at pusen er frisk og rask, selv om hun er litt redd.Hun vil ikke spise eller drikke da, er det normalt etter noe sånt? Virker nesten som hun har fått sjokk. Dæven så glad man blir i disse pelsdottene 2
Gjest Bobler Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Tusen takk for svar folkens, dere klarte å roe meg ned mens jeg satt på jobb! Fikk jo helt hysterisk anfall. Naboen ringte på og sa hun hadde funnet katten innelåst i bodene i kjelleren.. Og det går ikke an å komme seg dit uten å ta heis så virker som noen gjorde det på pur f. Men, det viktigste er at pusen er frisk og rask, selv om hun er litt redd.Hun vil ikke spise eller drikke da, er det normalt etter noe sånt? Virker nesten som hun har fått sjokk. Dæven så glad man blir i disse pelsdottene Gi henne litt tid, så drikker og spiser hun nok Hvis hun fortsatt ikke vil drikke i morgen tidlig ville jeg tvunget i henne litt mat. Gi henne gjerne litt våtfor så får hun både litt mat og vann Fint hun er tilbake. Får håpe hun ikke roter seg ned i kjelleren igjen, men da veit du ihvertfall hvor du skal lete neste gang! Disse kattene altså! 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Naboen ringte på og sa hun hadde funnet katten innelåst i bodene i kjelleren.. Og det går ikke an å komme seg dit uten å ta heis så virker som noen gjorde det på pur f. Naboen din vet da sikkert hvilken bod katten ble funnet i, og det bør være enkelt å finne ut hvem som har låst katten inne i boden sin, da jeg regner med at beboerne kun har nøkkel til egen bod? Dette er overhodet ikke greit, og vedkommende som har gjort dette burde bli politianmeldt! Må for øvrig legge til at vi fikk en Norsk Skogskatt da jeg var 6-7 år (er nå 20 og pus måtte dessverre avlives på lille julaften 2011), og jeg synes jeg gjenkjenner oppførselen litt, hihi. Sibirkatter er helt fantastiske - jeg vil også ha.. 2
Gjest Elissima Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Helt enig, skjønner ikke at noen kan være så slemme. Og det er ikke snakk om at min katt hadde klart å ta heisen ned i kjelleren og låst seg inn i boden av seg selv. Det er fellesboder i kjelleren, som alle har tilgang til. Så hun var ikke innesperret i en spesiell bod, beklager at jeg ikke skrev det tydelig. Sibirkatter er veldig flotte, oppfører seg som hunder og er ekstremt avhengig av eierne sine. Skogkatter er også nydelige! Min pus spiser og drikker nå som før, og tror jeg er et tre.. aldri sett maken til klatrepus. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå