AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Har sinnsykt lyst på tyrkisk pepper!! Er det lov ? =P
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Hvorfor ikke? Skal gravide ikke spise noe lengre snart? Hva er det neste, sondeernæring fordi alt annet er farlig? 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 har hørt at man ikke skal spise lakris, så begynte jeg å lure om det er noe lakris i tyrkisk pepper. Vet ikke helt hvorfor .. hmmm
Athene Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Både lakris og tyrkisk pepper er helt greit. Les kostholdsråd for gravide på matportalen, og forhold deg tl det som står der. Ingenting annet. Det eneste du skal være litt forsiktig med i denne forbindelse er sukker. Tyrkisk pepper inneholder nesten utelukkende sukker. Og sukker i store mengder, og jevnlig inntak, kan være skadelig for fosteret.
Susan Sto Helit Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Hvorfor skal man ikke spise lakris? Lakris kan øke blotrykket bittelitt. Så gravide med veldig høyt blodtrykk bør ikke spise lakris. Så lenge du ikke sliter med halsbrann eller veldig høyt blodtrykk, så spis i vei.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Er det ikke sånn at det er stoffer i lakris som hemmer næringsoverførselen i morkaken? Men da er det snakk om veldig mye, da. Jeg ville spist litt tyrkisk pepper, men ikke overdrevet.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Bare kos deg du! Jeg er gravid, og har lavt BT, og det første legen sa til meg var: Spis masse lakris! Men som en over her sa, vær litt forsiktig hvis du har høyt blodtrykk. Litt er uansett ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå